Citat:
Ursprungligen postat av
Jubbero
Mycket tänkvärt det du skriver.
Vi vet ju att dessa rader också läses av de som så sakteliga förtärs av sitt mörker.
Bra så...
Ja alla inblandade drabbas nog på olika sätt, och då menar jag inblandade på "mördarsidan". De anhöriga på LW-sidan har förhoppningsvis kunnat hjälpa varandra på ett mer normalt och öppet sätt för att hålla modet uppe. Men på den andra sidan finns oro också och där finns inget äkta förtroende. Bedöms man vara en belastning av de farligaste inom gruppen så kan man ej vara säker på något.
När jag försöker sätta på mig amatördetektivkepsen så kommer jag ständigt tillbaks till grunden:
Motivet Det speciella med det här fallet är nog den lömska och relativt noggranna planeringen i kombination med det till synes irrationella motivet. Det finns dessutom en hel del som tyder på att minst ett par till förutom den huvudmisstänkte har varit delaktig på något sätt. Det gör det hela ännu mer irrationellt enligt mig och jag anser att det nästan måste finnas ett mer rationellt motiv till att LW mördas, om inte annat för att rättfärdiga det mer inför denna påstådda "mördargrupp". För att identifiera dessa kan man väl börja med att lista de som var på plats för att städa SDs hus i slutet av Maj-2018. Här har jag inte 100% koll men de jag tror mig minnas är: SD, HD, SOA, JG.....sen behöver jag nog hjälp med övriga....AM?
Hur mycket pengar kan det ha funnits att förskingra på geocacheverksamheter? Någon insatt som kan bryta ned det lite? Touren gav väl en del möjligheter t.ex. Sen behöver det ju inte handla om fantasisummor, fallhöjden för inblandade är hög oavsett vilka summor det handlar om. Även de försvunna föremålen på SDs arbetsplatser stärker bilden jag har av SD som en person som känner ett slags tvång att fuska, stjäla, ljuga osv. Ett naturtillstånd mer eller mindre. En människa utan samvete, skuld, tacksamhet, medlidande, lojalitet och andra liknande känslor. Men med tillräcklig kontroll över sig själv för att inte slafsa för mycket när han sopar igen spåren. Allt bara spekulation givetvis....