2020-05-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonbakelsen
Läste idag att försvaret tydligen haft svårt att få vittnen att vittna. De som försvararen vill kalla har tydligen hotats. Undrar vilka det är som hon försökt kalla.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forsvarsadvokaten-i-uddevallamordet-de-jag-vill-kalla-som-vittnen-hotas-och-hatas/
Om det är grannarna i huset så förstår jag att dom är livrädda. Det har ju framkommit nu var dom bor och riskerar att få hela kurdklanen på sig. Inte roligt att kanske bli skjuten för att man råkar bli inblandad i grannarnas bråk. Men dom har ju redan vittnat nu i FUPen så dom kanske är rädda redan. Skulle jag vara.
Jag vet inte hur det är med kompisar till W och T. Om dom också är rädda. Jag säger stackars försvarsadvokat, tycker inte hon skulle ha något att komma med. Det enda skulle vara om man kan få det till att T var psykotisk när detta hände.
Citera
2020-05-23, 22:53
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var står det att det är en sekretessbilaga? Menar du hemligstämpeln så sitter den på samtliga förstasidor i ett protokoll. Ibland har man plockat bort den innan man skickar ut den på pdf, ibland inte.
Innehållsförteckning i sidhuvudet t.ex. "Uppgiftstyp SEKRETESS" och även på sidan innan under "Notering".

Hemlig-stämpel har jag sett förr i flera FUP och der betyder ju inget som du säger.

EDIT: Eller menar man bara internt att denna version är "Sekretessad" (granskad)? Undrar ändå varför den ligger separat när man ändå ansträngt sig och gjort en total sammanställning i första delen.

EDIT 2: I notering huvud-FUP: "Notering
Sekretessbilaga bifogas huvudprotokollet."
Senast redigerad av JustLikeMoney 2020-05-23 kl. 22:56.
Citera
2020-05-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Innehållsförteckning i sidhuvudet t.ex. "Uppgiftstyp SEKRETESS" och även på sidan innan under "Notering".

Hemlig-stämpel har jag sett förr i flera FUP och der betyder ju inget som du säger.

EDIT: Eller menar man bara internt att denna version är "Sekretessad" (granskad)? Undrar ändå varför den ligger separat när man ändå ansträngt sig och gjort en total sammanställning i första delen.
Ah, nu ser jag vad du menar. Det har jag inte reagerat på i andra fupar. Men det såg jag inte i denna heller. Man kan ju undra lite där.
Citera
2020-05-23, 22:56
Medlem
Bambambis avatar
OT men en av poliserna är känd för att agera polis även privat Så han passar Ju som handen i handsken för detta fallet.
Seriös och noggrann, vilket inte brukar vara populärt för moppe/epagäng 🙈
Citera
2020-05-23, 22:57
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ah, nu ser jag vad du menar. Det har jag inte reagerat på i andra fupar. Men det såg jag inte i denna heller. Man kan ju undra lite där.
I huvud FUP, första sida "Notering
Sekretessbilaga bifogas huvudprotokollet."
Citera
2020-05-23, 23:02
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ja du, helt säkert är ju att han kastade påsarna med kuddfodral och stoppning den 18:e. Jag tror nog att han i samma veva spolade ner den stoppning som hittades i avloppet. Säkert har kuddarna förvarats på vinden under tiden och jag tror även kroppsdelar funnits där i avvaktan på transport. Dock så tror jag att han hunnit göra sig av med dessa innan söndagen när de var uppe på vinden och tittade. Jag har inte heller läst att t. ex. W:s mamma blivit tillfrågad om påsarna, men samtidigt tveksamt om hon skulle ha kommit ihåg dem. Det verkar ju ha varit allmän oreda på vinden.

Kuddarna och stoppningen hade utsats för väta, vatten, enligt rapporten. Hade han kuddarna med under styckningen i duschen tro?

Hon tyckte ju att vinden var förändrad nästa gång hon var där.
Att något var ändrat och det saknades saker, någon påse eventuellt.
Och att förrådet bredvid var stökigare än tidigare och andra gången var det även upplåst till förrådet bredvid.

Hittar dock inte vart jag läste det.

Jag tror att han blev överraskad över att Wilmas familj märkte hennes frånvaro så snabbt. Och när han insåg att hon är efterlyst på riktigt, så blev allt bråttom.
Han hade säkert en plan, men med hela Uddevallas ögon på sig var det nog svårt för honom att smussla undan alla bevis.
Senast redigerad av Bollkalle19 2020-05-23 kl. 23:06. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Och att förrådet bredvid var stökigare än tidigare och andra gången var det även upplåst till förrådet bredvid.

Likhundarna hade markerat på vinden. Hundförarna sa att det inte var så tydligt, men min egen uppfattning är att kroppen/kroppsdelar legat där väl inlindade.
Citera
2020-05-23, 23:07
Medlem
Citat:

Ja, det uppger hon i förhör. Men det kan ju handla om att t. ex. de där påsarna med kuddarna eller annat skräp (typ duschdraperiet) är sånt som finns där på söndagen men sedan saknas på måndagen och att hon därför upplever att det är mindre grejer där.
Citera
2020-05-23, 23:12
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Likhundarna hade markerat på vinden. Hundförarna sa att det inte var så tydligt, men min egen uppfattning är att kroppen/kroppsdelar legat där väl inlindade.

Citat:
Ja, det uppger hon i förhör. Men det kan ju handla om att t. ex. de där påsarna med kuddarna eller annat skräp (typ duschdraperiet) är sånt som finns där på söndagen men sedan saknas på måndagen och att hon därför upplever att det är mindre grejer där.

Jag är enig. Något har han gömt där uppe.
Men skulle han verkligen släpa upp kroppen?
Citera
2020-05-23, 23:14
Medlem
Citat:
Jag är enig. Något har han gömt där uppe.
Men skulle han verkligen släpa upp kroppen?
Är den i delar så är det kanske inte så svårt. Och eftersom det är likdoft så är det en kropp/kroppsdelar som legat där ett tag. Likhundar reagerar inte på enbart blod. De reagerar på kadaverin - dvs det som uppstår när kroppens föruttnelseprocess påbörjats.
Citera
2020-05-23, 23:18
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Är den i delar så är det kanske inte så svårt. Och eftersom det är likdoft så är det en kropp/kroppsdelar som legat där ett tag. Likhundar reagerar inte på enbart blod. De reagerar på kadaverin - dvs det som uppstår när kroppens föruttnelseprocess påbörjats.

Vilket jag tror att kuddarna luktade; kadaverin.

Jag tror att han försökte dela kroppen i duschen, men insåg snart att det var svårt och att kniven skar i våtrumsmattan.
Han kan ha använt kuddarna som underlägg/skärbräda. Där av blod, väta, märken och hans vilja att bli av med all stoppning.
Citera
2020-05-23, 23:27
Medlem
Citat:

Börjar också bli mer tveksam till att han gömt kroppsdelar där uppe, kanske mer nedsmutsade sängkläder, stoppning, emballage mm som placerats där. För varför skulle i så fall huvudet vara kvar i lägenheten? Om man tänker på det som en trofé så är det iofs logiskt. Men det borde varit väldigt osmidigt att ta sig ut i trapphuset för att först placera kroppsdelar på vinden och sen ta ner det igen för vidare transport. Förmodligen agerade han dock allt annat än logiskt dessa dagar. Det är därför det är så svårt att få ett grepp om hur det har gått till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in