Citat:
Ursprungligen postat av
Napoleonbakelsen
Ja du, helt säkert är ju att han kastade påsarna med kuddfodral och stoppning den 18:e. Jag tror nog att han i samma veva spolade ner den stoppning som hittades i avloppet. Säkert har kuddarna förvarats på vinden under tiden och jag tror även kroppsdelar funnits där i avvaktan på transport. Dock så tror jag att han hunnit göra sig av med dessa innan söndagen när de var uppe på vinden och tittade. Jag har inte heller läst att t. ex. W:s mamma blivit tillfrågad om påsarna, men samtidigt tveksamt om hon skulle ha kommit ihåg dem. Det verkar ju ha varit allmän oreda på vinden.
Kuddarna och stoppningen hade utsats för väta, vatten, enligt rapporten. Hade han kuddarna med under styckningen i duschen tro?
Hon tyckte ju att vinden var förändrad nästa gång hon var där.
Att något var ändrat och det saknades saker, någon påse eventuellt.
Och att förrådet bredvid var stökigare än tidigare och andra gången var det även upplåst till förrådet bredvid.
Hittar dock inte vart jag läste det.
Jag tror att han blev överraskad över att Wilmas familj märkte hennes frånvaro så snabbt. Och när han insåg att hon är efterlyst på riktigt, så blev allt bråttom.
Han hade säkert en plan, men med hela Uddevallas ögon på sig var det nog svårt för honom att smussla undan alla bevis.