2020-05-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ok
Men han kan ha lånat andras bilar. Det var så jag tänkte.

Då tror jag redan dom anmält tisko till snuten.
Citera
2020-05-21, 14:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men huvudet blev antagligen "kontaminerat" av att ligga och ruttna i åtta dagar. Och han var ju skäligen häktad för mord redan den 19 november 2019, och sannolikt häktad den 22 november 2019, så de borde ha skickat iallafall väskor och sånt till forensikerna kan man tycka.
Det hade ju också kunnat finnas ledtrådar i väskan rörande Wilmas försvinnande, tex hennes mobiltelefon med ett avskedsmeddelande.
Så det är helt ologiskt att den fick ligga kvar där i lägenheten oöppnad.
Och det gör också att försvaret kan hävda att någon har planterat bevis, alltså att huvudet inte fanns där vid första söket, eller inte har funnits där alls.

Men för att hundar ska kunna känna lukt från havets botten, så måste ju luktämnen stiga uppåt genom vattnet till hundens nos. Och även i luften måste förstås luktämnena färdas till hundens nos. Och frågan är om luktämnena från döda kroppar färdas så mycket neråt i luften, om kroppen tex ligger uppe på taket eller dold på någon bjälke i taket.

Källa på det fetade tack. Dvs VAR har du fått den informationen ifrån

För det överensstämmer inte med verkligheten.

FAKTA:
Han har aldrig varit anhållen eller häktad på skäligen misstanke. Han blev anhållen och häktad på SANNOLIKA. Direkt.

”FRE 22 NOV 2019
En 22-årig närstående man greps i tisdags – och har häktats på sannolika skäl misstänkt för mord. Det är en sammanvägd bedömning som gjort att misstankegraden kunnat höjas, säger vice chefsåklagare Caroline Fransson.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRERj0/man-haktad-for-mord-pa-wilma
Citera
2020-05-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Källa på det fetade tack. Dvs VAR har du fått den informationen ifrån

För det överensstämmer inte med verkligheten.

FAKTA:
Han har aldrig varit anhållen eller häktad på skäligen misstanke. Han blev anhållen och häktad på SANNOLIKA. Direkt.

”FRE 22 NOV 2019
En 22-årig närstående man greps i tisdags – och har häktats på sannolika skäl misstänkt för mord. Det är en sammanvägd bedömning som gjort att misstankegraden kunnat höjas, säger vice chefsåklagare Caroline Fransson.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRERj0/man-haktad-for-mord-pa-wilma
Vi vet alla att uppgifterna som denne skribent strör omkring sig inte ofta är med sanningen överensstämmande. Man häktar inte dag 1, man anhåller. Detta är ju för oss basal kunskap och dessutom väldigt lätt att kontrollera.
Ts förhandling börjar på tisdag. Och jag hoppas verkligen att det blir en heltäckande liverapportering.
Citera
2020-05-21, 14:08
Medlem
NeroX90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Då tror jag redan dom anmält tisko till snuten.

Så enkelt är det definitivt inte.

Ett så enkelt exempel om att T:s vänner säger att T lånat sin fars bil flera gånger, samtidigt som T:s far säger att han inte gjort det är gott nog för att motbevisa din teori.
Citera
2020-05-21, 14:15
Medlem
Tockenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hmm...ja det kan vara som du tänker, att det finns en "hel" kropp någonstans därute i havet. Om det är så, är det sannolikast att han haft en bil. Jag är övertygad om att dumpningen skett på natten. Man får vara knallhård för att göra det i dagsljus. Att han använt jobbilen på natten är inte troligt. Han har lånat bil eller fått hjälp.
Jag kan inte utesluta att det är pappan, han är lite för överdriven i förhören.
Det är också tydligt att hans kompisar dyker upp både snabbt och tjänstvilligt när Linda mfl är och letar efter Wilma i lägenheten och på vinden. Troligen messar T att de ska hjälpa honom genom att avleda Linda med att någon sett Wilma på Elgiganten.
Vad vet kompisarna, vad får dem att gå med på snabbutryckning och lögner? Och att inte i förhör berätta om Ts sms ?
Har de hjälpt till med transport till kajen och dumpning?

Ja det är min tanke med. Jag tror inte han haft mer hjälp än just att göra sig av med kroppen, kanske har han tillomed burit ner kroppen själv från lägenheten. Det ena vittnet hade hört någon bära ner något tungt för trappan en natt och slog i räcket ett par gånger vilket tyder på att det var ett otympligt "föremål" som han bar ner.

Jag tänker med en del på att flera vittnen har sett en mörk ford Focus parkerad precis utanför entrén på baksidan.
Pappan hade visserligen inte en mörk Focus men däremot så tror jag att många skulle kunna missta den svarta Kugan för en Focus.

Kusinen berättar även i förhör att pappan frågade ut T om såren på handen men i förhör påstår pappan att han inte sett några skador på T alls.
Jag tror pappan vet betydligt mer än vad han säger.
Fyndet med huvudet verkar chocka honom en del men det kan ju va så att han inte visste om att det saknades från kroppen.

Har T dragit en historia om hur hon råkat dö och han måste ha hjälp att gömma henne, kommer ner med kroppen inlindad i sopsäckar eller liknande o slänger in i bagaget på bilen och inte berättat om att han skurit av huvudet så skulle det mycket väl kunna förklara pappans chockade reaktion.

Kontakten med vännerna verkar ju ha skett i första hand via Snapchat vilket innebär att vi inte har en aning om vad han berättat för någon.

En sak som stör mig lite är varför hans ena kompis vägrar uppge registreringsnummer på sin mammas BMW som han "lånar" med ett dumt argument om hur han inte vill att polisen ska ha koll på den.
Citera
2020-05-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nä nån skrev att de va en bit hemifrån och att kl bör varit ca 22:20 då han va hemma igen.
De släppte av han 250 m från ytterdörren
Citera
2020-05-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Hon var omyndig!
En stödfamilj att bo hos på skyddad adress hade varit lämplig. Eller s k kvinnoboende för våldsutsatta. Socialtjänsten har långtgående skyldigheter. Men idag är gemene man tydligen så van vid att de inget gör så därför tror man inget går att göra. Uppstramning krävs även hos denna instans i Sverige!
Jag anser att de har stor del i W's mord!
En stödfamilj? Skyddad adress? Det fanns ingen hotbild som skulle kunna motivera detta. Hon borde ha bott hos sina vårdnadshavare.
Citera
2020-05-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns ingenstans i fupen där det står att de släppte honom "en bit hemifrån". I HR står det att man kör hem honom till Uddevalla. Och man avslutar ärendet 22.14:55.
Det står klart och tydligt i polisens händelsefattig att de släpper av honom i korsningen junogatan götebotgsvägen för de skulle till macken och tanka bilen.
Citera
2020-05-21, 15:20
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Sid 27
21.58.21 samtalstid 00.00.33 Operatören gör ett anrop till polispatrullen
Då har vi fångat upp Ahmed på motorvägen här, vi tar med honom i bilen här, han har missat tåg upp till (ohörbart)
21.59.06 samtalstid 00.00.58 Operatören gör ett anrop till polispatrullen
Vi kör hem Ahmed till Uddevalla, du ska få ett personnummer på honom här, kom

Sid 29
Jag tog id på killen kl. 21.56 och han uppgav då 970122- Tishko Ahmed hh Göteborgsvägen Uddevalla. Han utseende stämde överens med passfotot. Jag riktade på RLC och de lade in det på Hr:et.
Vi körde honom sedan till Uddevalla och släppte av honom i korsningen Göteborgsvägen-Junogatan
https://www.google.com/maps/place/Junogatan+%26+Göteborgsvägen,+451+43+Uddevalla/@58.3430802,11.9247143,3a,75y,239.47h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s8phuq3OqihvCImsRgAVJcQ!2e0!4m2 !3m1!1s0x46450fe0b1375db3:0x1e8785ce0fd8ce71?hl=sv -se

Han släpptes alltså i korsningen Göteborgsvägen - Junogatan
Det tar bara några minuter att gå från korsningen till hemmet

Dom slår in att dom plockat upp honom kl 22.00.12
Dom slår in att dom lämnade Ljungskile kl 22.01.44
Dom slår in att uppdraget var var klart kl 22.14.55
https://forumbilder.com/i/r5T2
Tack! Det är så tröttsamt när alla gnabbas om vad det står och ingen orkar se efter.
Citera
2020-05-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Det står klart och tydligt i polisens händelsefattig att de släpper av honom i korsningen junogatan götebotgsvägen för de skulle till macken och tanka bilen.
Vi har konstaterat det tidigare idag. Tack ändå :-)
Citera
2020-05-21, 15:24
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
Vet man om de har dykt och sökt igenom närliggande vatten?
Ja det vet man att de gjort, mycket. Men att de inget hittat betyder inte att det inte finns där. Det betyder bara att havet är stort.
Citera
2020-05-21, 15:40
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hans sammanbrott i cellen då och då visar att han inte är så hårdkokt - så kanske han bryter ihop och erkänner mitt i brinnande huvudförhandling. Det är många uppehåll i förhandlingen. Så man beräknar 7 heldagar (samt en reservdag). Den kommer pågå 26 maj - 9 juni. Så det är väl två veckor om jag inte räknar fel?

Tishko skall sitta med alla rättegångsdagarna. Jag kan inte begripa vad som skulle få domstolen att låta honom slippa? Frågan är om han fejkar ett nytt självmordsförsök för att slippa - men då skjuter man kanske upp de vittnesmålen som skulle varit den dagen?

Åklagaren får inte ha ett ess i rockärmen. Allt han hittar både för- och nackdelar för Tishkos räkning, skall delges både advokat och T. Tyvärr. Hade ju varit trevligt om det kom fram något som skakade T i grundvalarna. Men det lär inte ske i en svensk brottmålsförhandling.
Nej, inga ess gömda i ärmen men om det skulle göras fynd under pågående rättegång, om kroppen hittas, så kan de förstås inte bortse från det. Hoppas får man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in