2020-05-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Exakt VAR har jag framfört någon "alternativ" teori????????????
Jag jobbar med samma bevismaterial som du och de flesta andra FUP. Sedan kanske jag ställer andra frågor än just du, till detta bevismaterial.

Vi vill väl nästan alla här att T blir fälld för mord, men vi vänder lite på olika stenar.

Sluta upp med att vara så dryg och nedvärderande!
Läs gärna detta inlägg;

Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Jag skäms lite över att svara på dessa imbecilla frågor men kan inte låta bli, jag skyller på vinet.

Hade folk i denna tråden inte varit så svagsinta och dessutom läst på så hade denna tråden inte behövt vara så lång. Om detta ska föreställa ett diskussionsforum så gynnas ju inte "diskussionen" av att okunniga och svagbegåvade människor deltar, snarare tvärtom.

Här har ni tidslinjen:
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Jag anser att det är ställt utom rimligt tvivel att Wilma avlidit mellan följande tidpunkter:
17:03 Wilma pratar i telefon med sin mamma, varaktighet: 1,28 min
18:37 Tishko lämnar hemmet
Citera
2020-05-23, 22:29
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag hoppas jag har fel men är förhållandevis säker på att jag inte har det.
Som sagt, att han har styckat henne råder det ingen som helst tvekan om. Blod överallt i lägenheten, hans fingeravtryck och DNA-spår på insidan av "paketet" osv. Hans bortförklaringar är så långsökta att det heter härliga till.

Att han är skyldig till att ha dödat henne råder det däremot mer tvekan om.

Men nu upprepar jag mig bara. Grunden är att vi inte vet hur hon dött, och i.om att vi inte vet hur hon dött så kan vi inte heller fastställa att hon mördats. Till detta hör även att det finns en tidigare historik av självskadebeteende varpå försvaret har ett väldigt "bra" utgångsläge.
Att misshandla sig själv så grovt är inte möjligt så att hon ska ha gjort det själv är uteslutet.
Man kan inte slå sig upprepade ggr på det sättet så ögongloben skadas och vävnader lossnar och flyger runt på väggar.
Det behövs mycket kraft
Det är väl T som sagt att hon försökte hänga sig? Han är ju misstänkt så hans ord litar inte jag på.
Att han ville dela henne och kn**la varje del
Citera
2020-05-23, 22:29
Medlem
Citat:
Nåja, det skulle ju kommit fram för eller senare. Även om det naturligtvis är beklagligt med läckor under pågående förundersökning.
Där är nog anledningen till att polisen lade dubbelt åtkomstskydd på utredningen. Inte minsta läcka efter det.
Citera
2020-05-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Att misshandla sig själv så grovt är inte möjligt så att hon ska ha gjort det själv är uteslutet.
Man kan inte slå sig upprepade ggr på det sättet så ögongloben skadas och vävnader lossnar och flyger runt på väggar.
Det behövs mycket kraft
Det är väl T som sagt att hon försökte hänga sig? Han är ju misstänkt så hans ord litar inte jag på.
Att han ville dela henne och kn**la varje del

Nu ska det erkännas att jag vare sig sett huvudet eller de skador som det har, det enda jag förstått är att man inte kan fastställa dödsorsaken utifrån det. Finns det skador på huvudet som uppstått innan dödstillfället är det absolut en stark indikator på misshandel. Och kan man fastställa misshandel ser jag absolut en möjlighet till fällande dom avseende mord. Vet du vart i FUP:en detta framkommer?

Jag tycker inte om att diskutera det självskadebeteende som fanns i bilden men det bör nämnas att de uppgifterna kommer från flera olika håll och förekommer under flera förhör så det är inte uppgifter som härstammar från T.
Citera
2020-05-23, 22:37
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Nu ska det erkännas att jag vare sig sett huvudet eller de skador som det har, det enda jag förstått är att man inte kan fastställa dödsorsaken utifrån det. Finns det skador på huvudet som uppstått innan dödstillfället är det absolut en stark indikator på misshandel. Och kan man fastställa misshandel ser jag absolut en möjlighet till fällande dom avseende mord. Vet du vart i FUP:en detta framkommer?

Jag tycker inte om att diskutera det självskadebeteende som fanns i bilden men det bör nämnas att de uppgifterna kommer från flera olika håll och förekommer under flera förhör så det är inte uppgifter som härstammar från T.
Sidan 189 på min iaf, sök annars på ögongloben
Citera
2020-05-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Sidan 189 på min iaf, sök annars på ögongloben

Plockade precis upp rapporten från Rättsmedicinalverket, ska läsa igenom och se vad som står.
Citera
2020-05-23, 22:38
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonbakelsen
Nu är jag med på var det står, tack!

Ja, måste nästan vara det med tanke på hur frekvent den syns på hennes telefonlista. Konstigt dock för jag håller med dig om att den på Packhusgatan ju ser ut att vara närmare hemmet.
Jag hade missat den detaljen i telefonlistan.

Men då faller min teori att telefonen "dött" längre bort från hemmet utan mer troligt i eller utanför hemmet (soprummet?). Tror inte han vågade flytta telefonen i efterhand. Konstigt att den inte fick följa med Gbg-tåget... det hade varit smart av honom.
Citera
2020-05-23, 22:42
Medlem
Citat:

Skadornas uppkomstsätt 1
Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden.

Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden.

Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden

Huvudprotokollets sida 174 och framåt från RMV.
Citera
2020-05-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Något som inte diskuterats är ju var Tishko gått på toa. När polisen gjorde undersökningen av stoppet i toan var det ju ingen avföring i rören.
Eller spolade han ned kuddstoppningen på måndagskvällen så att han inte behövde gå på toa innan han blev gripen? Inte otroligt eftersom han på måndagskvällen slängde två (eller tre) stora påsar med kuddstoppning i soprummet. Var han han förvarat denna kuddstoppning under tiden som Wilmas anhöriga var på besök?
Jag kan inte se i FUP att Wilmas anhöriga har tillfrågats om påsarna. Kan han ha förvarat kroppsdelarna på samma ställe som stoppningen?

Innan begåvningsutmanade skribenter svarar ber jag er att läsa igenom tidslinjen för att undvika att ni avslöjar er okunnighet. Här är den: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Ja du, helt säkert är ju att han kastade påsarna med kuddfodral och stoppning den 18:e. Jag tror nog att han i samma veva spolade ner den stoppning som hittades i avloppet. Säkert har kuddarna förvarats på vinden under tiden och jag tror även kroppsdelar funnits där i avvaktan på transport. Dock så tror jag att han hunnit göra sig av med dessa, alltså kroppsdelar, innan söndagen när de var uppe på vinden och tittade. Skulle ju ha varit otroligt dumt att låta dem ligga i flera dagar.

Jag har inte heller läst att t. ex. W:s mamma blivit tillfrågad om påsarna, men samtidigt tveksamt om hon skulle ha kommit ihåg dem. Det verkar ju ha varit allmän oreda på vinden.

Kuddarna och stoppningen hade utsats för väta, vatten, enligt rapporten. Hade han kuddarna med under styckningen i duschen tro?
Senast redigerad av Napoleonbakelsen 2020-05-23 kl. 23:05.
Citera
2020-05-23, 22:45
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tack, har jag laddat ner fel FU-sammanställning? Jag har bara en stor PDF, men denna saknas i den? Finns komplett FU?

Sedan undrar jag varför SMS-trafiken är sekretessbelagd? Har jag inte sett tidigare
Det finns två dokument, huvud-FUP och "telefonbilagan", (innehåller ju även journaler). Tror den senare egentligen var tänkt som sekretess-bilaga (med tanke på att det står just det, men som efter sekretess-granskning ändå släppts ut).

Många FUP består ju av tiotals filer med ett virrvarr av förhör och teknisk utredning och kontoutdrag, så denna är ovanligt samlad.
Citera
2020-05-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skadornas uppkomstsätt 1
Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden.

Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden.

Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden

Huvudprotokollets sida 174 och framåt från RMV.

Läste precis igenom detta, måste medge att jag helt missat skadorna i min första genomläsning.
Då har vi absolut ett annat bevisläge...
Citera
2020-05-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det finns två dokument, huvud-FUP och "telefonbilagan", (innehåller ju även journaler). Tror den senare egentligen var tänkt som sekretess-bilaga (med tanke på att det står just det, men som efter sekretess-granskning ändå släppts ut).

Många FUP består ju av tiotals filer med ett virrvarr av förhör och teknisk utredning och kontoutdrag, så denna är ovanligt samlad.
Var står det att det är en sekretessbilaga? Menar du hemligstämpeln så sitter den på samtliga förstasidor i ett protokoll. Ibland har man plockat bort den innan man skickar ut den på pdf, ibland inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in