Citat:
Ursprungligen postat av
PuncturedBladder
Något som inte diskuterats är ju var Tishko gått på toa. När polisen gjorde undersökningen av stoppet i toan var det ju ingen avföring i rören.
Eller spolade han ned kuddstoppningen på måndagskvällen så att han inte behövde gå på toa innan han blev gripen? Inte otroligt eftersom han på måndagskvällen slängde två (eller tre) stora påsar med kuddstoppning i soprummet. Var han han förvarat denna kuddstoppning under tiden som Wilmas anhöriga var på besök?
Jag kan inte se i FUP att Wilmas anhöriga har tillfrågats om påsarna. Kan han ha förvarat kroppsdelarna på samma ställe som stoppningen?
Innan begåvningsutmanade skribenter svarar ber jag er att läsa igenom tidslinjen för att undvika att ni avslöjar er okunnighet. Här är den:
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Ja du, helt säkert är ju att han kastade påsarna med kuddfodral och stoppning den 18:e. Jag tror nog att han i samma veva spolade ner den stoppning som hittades i avloppet. Säkert har kuddarna förvarats på vinden under tiden och jag tror även kroppsdelar funnits där i avvaktan på transport. Dock så tror jag att han hunnit göra sig av med dessa, alltså kroppsdelar, innan söndagen när de var uppe på vinden och tittade. Skulle ju ha varit otroligt dumt att låta dem ligga i flera dagar.
Jag har inte heller läst att t. ex. W:s mamma blivit tillfrågad om påsarna, men samtidigt tveksamt om hon skulle ha kommit ihåg dem. Det verkar ju ha varit allmän oreda på vinden.
Kuddarna och stoppningen hade utsats för väta, vatten, enligt rapporten. Hade han kuddarna med under styckningen i duschen tro?