2020-02-25, 21:02
Medlem
olovpalmes avatar
Hittade inte Malin Lindström i Sveriges Dödbok 1860-2017.Vad beror det på?

Hur går det med dna analysen.Har läst att den skulle ha varit klar förra året.Vad händer?
Citera
2020-02-26, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Hur går det med dna analysen.Har läst att den skulle ha varit klar förra året.Vad händer?

Knappast nån här. Kanske skl om du har några känningar där?. Även om dom är klara så är det ju inte säkert att svaret offentlighetgörs
Citera
2020-05-07, 12:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

https://olostafall.wordpress.com/2020/05/07/avsnitt-44-mordet-pa-malin-lindstrom/

Citat:

"Året var 1996. Samma år som Göran Persson blir Sveriges statsminister och kung Carl Gustaf firar sin 50 års dag. Det är också året då den 16-åriga Malin Lindström hoppar på buss 147 mot Husum och aldrig någonsin kommer hem igen.

Varning: Olösta Fall är en podcast som inte är för känsliga lyssnare. I detta avsnitt diskuteras ett sexualmord."
Citera
2020-05-09, 16:43
Medlem
Citat:

Hon finns inte där och inte Maximilian Kartaschev (känd som Greven) heller. Vad beror det på att vissa avlidna inte finns i dödsboken? Konstigt.
Citera
2020-05-13, 19:34
Medlem
Teleslingas avatar
Jag hade anledning att umgås med Malins pappa sommaren 1999. Han var en ödmjuk och fin man minns jag. Hade då ingen aning om vad som hänt dottern, utan det fick jag redan på när jag såg föräldrarna framträda i Efterlyst.
Citera
2020-05-17, 22:51
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HTML5
Hon finns inte där och inte Maximilian Kartaschev (känd som Greven) heller. Vad beror det på att vissa avlidna inte finns i dödsboken? Konstigt.
Mycket konstigt.Undrar om det går att lägga till uppgifter så dödboken blir mer fullständig.
Kanske de är flera tusen som inte finns med?

Skulle inte Dna undersökningen vara klar för länge sen?Blev det inget resultat eller blev de ytterligare försenat?
Citera
2020-05-18, 13:37
Medlem
Citat:
Mycket konstigt.Undrar om det går att lägga till uppgifter så dödboken blir mer fullständig.
Kanske de är flera tusen som inte finns med?

Skulle inte Dna undersökningen vara klar för länge sen?Blev det inget resultat eller blev de ytterligare försenat?
Antagligen visade resultatet vad vi alla tror, att det var Olof. Eftersom han inte kan åtalas igen så kommer dom ju aldrig gå ut med resultaten av DNA-undersökningen. Det är min teori iaf.
Citera
2020-05-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Antagligen visade resultatet vad vi alla tror, att det var Olof. Eftersom han inte kan åtalas igen så kommer dom ju aldrig gå ut med resultaten av DNA-undersökningen. Det är min teori iaf.

Jag delar din teori.
Jävligt med tanke på dom stackars anhöriga, fast dom kanske har fått besked, eller inte,
lagen och juridiken är känslokall, vilket den i och för sig ska vara.
Ett tråkigt fall där klantigheten och tafattheten fått styra.
En person i HovR som motsade sig friande dom.
Citera
2020-05-22, 06:38
Medlem
Enligt en artikel på Örnsköldsviks Allehanda idag så är det snart dags för DNA analys, antingen redan före eller efter semestern. Nu får vi hoppas att det blir en träff i DNA registret.
Citera
2020-05-23, 15:23
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Enligt en artikel på Örnsköldsviks Allehanda idag så är det snart dags för DNA analys, antingen redan före eller efter semestern. Nu får vi hoppas att det blir en träff i DNA registret.
Citat:
Enligt artikeln kan svaret komma när som helst.Troligast i höst.Omständigheter har gjort att svaret blivit mycket försenat.
Malins föräldrar Rune 79 och Inez 75 ser framemot svaret.
Rune har sedan länge klart för sig vem brottslingen är.Ett avslut är efterlängtat även om jag tror ingen kommer att behöva stå för brottet säger Rune.

OW kommer dock inte att dömas på grund av ålder under 21 när brottet begicks.Att det finns någon annan GM är osannolikt.
Man skulle kunna säga att det är redan uppklarat trots att ingen blir dömd.
Citera
2020-05-23, 18:07
Medlem
Citat:
OW kommer dock inte att dömas på grund av ålder under 21 när brottet begicks.Att det finns någon annan GM är osannolikt.
Man skulle kunna säga att det är redan uppklarat trots att ingen blir dömd.

Uppklarat blir det ju bara om det är MGs DNA, är det någon annans DNA som tillhör okänd person så är det inte uppklarat.
Citera
2020-05-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Uppklarat blir det ju bara om det är MGs DNA, är det någon annans DNA som tillhör okänd person så är det inte uppklarat.

Å det är den enda möjligheten till att någon kan lagföras för det här mordet,
kommer troligen inte att ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in