Citat:
Ursprungligen postat av
IdiAminsKusin
Alltså det jag menade, var att sannolikheten att en alternativ gärningsman skulle ses som en förklaring till mordet, måste ses som relativt avlägsen nu när man konstaterat att Olofs sperma fanns på hennes byxor. Lägger man den bevisningen till det som redan framkommit så kommer rätten med sannolikhet att döma honom för mordet.
Vad gäller Eokus teori om manliga nära släktingar så kommer, enligt min bedömning, inte rätten att ta hänsyn till någon sån hittepåteori där man försöker undanfly ansvar genom att skylla på någon okänd nära släkting. Det står ju så i alla DNA-utlåtanden från NFC och ett starkt DNA-svar räknas i princip alltid som helt bindande.
Det måste kanske inte vara en "okänd" nära släkting. OW:s pappa bodde väl i Husum på den tiden?
När jag googlar hans pappas namn, så hittar jag honom på en adress som ligger på gångavstånd från den väg där Malin senast sågs gå innan hon försvann, med ett fiskeriföretag registrerat på adressen.
Och det var en lördag, så hans pappa kan ha varit ledig då. Han är dock död nu, så inga förhör kan göras med honom.
Och ingen har ju faktiskt sett OW eller någon annan föra bort Malin, så det kan därför vara OW:s pappa likväl som OW som har fört bort henne.
Om det hade funnits fingeravtryck på brottsplats eller brottsoffer, då hade man kanske kunnat ha bindande bevis för att OW hade fysisk kontakt med Malin när hon mördades. Men vad jag vet så hittades inga fingeravtryck, och varför vet jag inte, kanske pga kylan och den långa tiden innan hon hittades.