2020-12-10, 00:01
Medlem
Mikkkas avatar
Jag kommer ihåg att jag läste fupen i detta fall för många år sedan, minns att det bla fanns bilder på dockor (med hål mellan benen) som MGM hade gömda på sitt rum (ev. under sängen), har också för mig att någon av dessa dockor var lik BO på något sätt...

MGM hade också erkänt i förhör att han varit på platsen där BO låg gömd flertalet gånger och tittat på kroppen.
Citera
2020-12-10, 09:16
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Jag kommer ihåg att jag läste fupen i detta fall för många år sedan, minns att det bla fanns bilder på dockor (med hål mellan benen) som MGM hade gömda på sitt rum (ev. under sängen), har också för mig att någon av dessa dockor var lik BO på något sätt...

MGM hade också erkänt i förhör att han varit på platsen där BO låg gömd flertalet gånger och tittat på kroppen.
Han hade även en massa bisarra bilder som han hade ritat. En av bilderna var Malins döda kropp avmålad på.
Citera
2020-12-10, 13:27
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Han hade även en massa bisarra bilder som han hade ritat. En av bilderna var Malins döda kropp avmålad på.

Så var det ja, det var nog det jag tänkte på.
Citera
2020-12-10, 14:31
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Så var det ja, det var nog det jag tänkte på.
Ja, polisen hade väl lagt bort de bilderna först. Sedan när de börjarde studera bilderna mer så såg de likheterna med bilderna och den döda kroppen.
Citera
2020-12-12, 23:51
Medlem
Mims80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lussens
f
Däremot så tog Olofs bästa vän bort sig då han inte orkade bära på erkännandet från Olof. Så är det.

Jaha, det var ju rätt konstigt att han gjorde det drygt 7år efteråt.
Känner båda sedan barnsben (den ena ytligt och den andra rätt väl) och kan säga så mycket som att han tog bort sig av helt andra orsaker.
Citera
2020-12-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mims80
Jaha, det var ju rätt konstigt att han gjorde det drygt 7år efteråt.
Känner båda sedan barnsben (den ena ytligt och den andra rätt väl) och kan säga så mycket som att han tog bort sig av helt andra orsaker.
vad var orsaken då?
Citera
2020-12-13, 11:30
Medlem
Mims80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
vad var orsaken då?
Stor saknad av anhörig, förlust av arbete, bostad och sambo.
Citera
2020-12-13, 14:26
Medlem
Citat:

På sidan fem i tråden finner du några bilder från fupen. Hela fupen har aldrig varit ute på internet, däremot domen i tingsrätten och hovrätten finns ute att läsa.
Citera
2020-12-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neosfar
Vad gör O idag? Sitter hemma och syr dockor?
Hade han själv sytt dockorna? Eller hade mamma hjälpt till?
Citera
2020-12-13, 21:01
Medlem
Journalistkopians avatar
Hur långt bort är det att HD bestämmer om det blir resning?
Citera
2020-12-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Journalistkopian
Hur långt bort är det att HD bestämmer om det blir resning?

Enligt åklagaren väntas inget besked innan årsskiftet. Det är väl rimligt och tro att besked kommer under vintern eller våren någon gång.
Ett eventuellt nytt åtal måste vara väckt senast 9 juni.
Citera
2020-12-14, 22:50
Medlem
Svårt att säga hur HD kommer att se på det här fallet – enligt vissa bedömare är chansen liten att det beviljas resning. Advokaten (Holst) verkar självsäker och säger att hans förra klient: ”kan känna sig lugn och att det nästan är absurt om man skulle väcka talan mot honom igen.”
MEN FÖR BÖVELEN HOLST! är det något som är ABSURT (!) är det denna fyrkantiga lag som säger att ett mord som begåtts av någon som är UNDER 21 år men likväl uppnått myndighetsålder, ska omfattas av en preskriptionstid på 15 år. Har man FYLLT 18 år är man MYNDIG och då borde samma regler gälla vad gäller preskriptionstid som för den övriga vuxna befolkningen.

Man får hoppas för allt i världen att HD går på åklagarens linje att preskriptionsavbrott gäller, eftersom den misstänkte varit både häktad och åtalad och beviljar resning i fallet. Beviljas inte resning får tilltron till rättsväsendet sig en ordentlig knäck.

Mina tankar går till Malins föräldrar om det skulle bli ett ytterligare bakslag – det måste kännas oerhört tungt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in