2020-05-23, 10:12
Medlem
Vet inte varför folk är så benägna att hävda att "småskulder" inte kan leda till att nån dödas... Märkligare saker har ju inträffat, folk blir mördade för saker av mindre betydelse än skulder.
Citera
2020-05-23, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cb-sh
Redigera de där inläget är du snäll. Inte schysst att outa E så där.

Jag antar att du är vän med henne. Jag måste få droppa det jag hör. Hon hänger ju ändå i dessa kretsar och hon pratar ju väldigt mycket runt om så då får hon ta att man droppar henne i såna sammanhäng som den här. Min goda vän är ju väldigt god vän med henne så hon förlitar sig på den personen och droppar väldigt mycket till hon.
Citera
2020-05-23, 10:40
Medlem
Man borde ju kunna utesluta att H skulle hålla sig borta frivilligt. Han har inte det kapitalet, vare sig det gäller förmåga, ekonomi, intellekt. Ifall han skulle sitta och häcka i en lägenhet hade någon glappat. Dessutom lär han väl behöva droger.
Citera
2020-05-23, 11:16
Medlem
Jag frågade förut men fick inget svar, men försöker igen. Vilka droger gick de på?

https://www.st.nu/artikel/sanna-tar-upp-kampen-for-sina-barn-upp-till-mig-att-bevisa-att-jag-klarar-det-har

Citat:
De senaste åren har hon mest tagit nätdrogerna MDPV och PVP.

– Den 29 augusti förra året tog jag MDPV för sista gången. Det är en livsfarlig drog som gör att man blir väldigt peronlighetsförändrad. Jag hotar, skrämmer och gör illa folk. Drogerna framkallar psykoser och hade inte min mamma och en vän till mig gjort orosanmälningar så att jag omhändertogs hade jag inte levt i dag.
Citera
2020-05-23, 11:31
Medlem
Hittade detta om MDPV i drogforumet (FB) MDPV FAQ - Vanliga frågor och svar

Citat:
Bieffekter som iaf jag får är

Muskelspänningar, speciellt i käken
Rubbad närseende
Ångest
Värk
Overklighetskänsla
Psykisk och fysisk utbrändhet
Vågor av hetta som i sig ger häftiga svettningar
Ändrad känsel för tryck
Insomnia

Dessa fick jag första gången jag provade, men har ej återkommit även fastän jag djurade mig på 800mg under 3 dagar

Panikångest
Hallucinationer
Vanföreställningar

Det SKULLE ju kunna vara en förklaring till att han drog till skogs, samt att han tog av sig jackan.
Citera
2020-05-23, 11:44
Medlem
Hittade en till länk om MDPV. https://www.forbes.com/sites/daviddisalvo/2012/06/05/the-straight-dope-on-what-bath-salts-do-to-your-brain-and-why-theyre-dangerous/#2a55267c78ed

Citat:
When your brain is hit with that much psychoactive stimulant, the nervous system overloads and all of the brain's hardwired threat alarms go off. The predictable result is paranoia, panic attacks, mood swings and reckless behavior. Plus, another effect called hyperthermia kicks in, which means that your body is overheating because it can't dissipate heat quickly enough to keep you cooled down.

Edit: Kan det inte vara så att de egentligen var där för att köpa droger, och han tog dem direkt och fick paranoia och drog ut o skogen. Och det där med väskorna bara är en efterhandskonstruktion?
Senast redigerad av Fredrik 2020-05-23 kl. 11:47.
Citera
2020-05-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Vet inte varför folk är så benägna att hävda att "småskulder" inte kan leda till att nån dödas... Märkligare saker har ju inträffat, folk blir mördade för saker av mindre betydelse än skulder.
Styckmordet i Bollnäs handlade om 1500:- eller något liknande så jag är beredd att hålla med dig
Citera
2020-05-23, 13:25
Medlem
Kan man inte använda den skuldsatta personen till att dra in pengar eller dylikt så är det lika bra att statuera ett exempel.. Så det händer rätt ofta.
Citera
2020-05-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acaii
Kan man inte använda den skuldsatta personen till att dra in pengar eller dylikt så är det lika bra att statuera ett exempel.. Så det händer rätt ofta.

Det viktiga tycker jag är att föräldrarna får en grav att gå till och han inte är borta. Mina spekulationer är bara för att visa på att det kan finnas andra motiv än brott till att han är borta som kan vara lika rimliga, då hela historien känns lite mystisk. Och folk pekar ut andra med motivet att de inte sett den personen på länge och han däremed kan vara inblandad.
Citera
2020-05-23, 14:55
Medlem
Kan man sitta hemma med en kopp kaffe vid köksbordet och vara så specifik så man droppar namn på människor som ska ha med H*nnes försvinnande att göra, och dessutom dela all info från MP samt efterlysningar från H*nnes far OCH kommentera detta med hjärtan och gud vet vad så kan man fan tala om det man vet för polisen med.
Citera
2020-05-23, 14:58
Medlem
Och sorry för att jag är en sån här störig jävel; men vem fan var ”hammarn” nu igen? Är det Matt*as Er*ksson vi pratar om då?
Citera
2020-05-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Och sorry för att jag är en sån här störig jävel; men vem fan var ”hammarn” nu igen? Är det Matt*as Er*ksson vi pratar om då?
Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in