2020-05-22, 22:52
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Om man jobbar inom polis, psykiatri, vård, skola, barn osv. så resonerar man inte i dom termerna!
Utan har man "vigt" sitt liv till att hjälpa andra så gör man det oavsett yttre omständigheter!

Fint tänkt av dig. De är fortfarande människor. Tror inte pundare får samma attention
Citera
2020-05-22, 23:13
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Tycker inte du det är konstigt att inte Hannes återfinns i relativ närhet till fynden?

Vore han så förvirrad och trött att han kastar av sig det "viktigaste i världen" (telefon) så tycker jag inte att han borde orka ta sig så vansinnigt långt efter det heller. Nu har dom sökt av ett 150 fotbollsplaner stort område kring fynden, men ingen Hannes. DET är konstigt...

Nja, nej, inte extremt konstigt:

Lena Wesström låg knivhuggen med minst 17 hugg nästgårds och lämnade bostaden till fots.

Emilia, Tollarp hade "skador på sin kropp hon inte rimligt kan ha orsakat sig själv" men förundersökningen är inte färdig så inte publik. Men hennes kropp fanns precis som Lenas inte av polisen eller polishundar. Emilia återfanns död nära sin bostad, som ett vittne såg henne lämna till fots med en okänd person strax innan hennes mobil stängdes av.

Du har Martina i Kungälv (norr om) där MP fann hennes kropp invirad i en madrass där man letat (TACK OCH LOV fälld i Högsta Domstolen då kroppen och ett raderat SMS var pusselbiten man saknat).

Bevisligen är hundar till hjälp i mängder av fall, i dessa inte. Deras kapacitet ska inte överskattas. Hundar har hjärna som en pingisboll och den ska vi tolka! Vi ska ge dem beröm när de finner sånt vi inte gör, inte ta det som bevis att de inte/inte kommunicerar tydligt/vi inte förstår om de inte går tolka.

Hannes lär statistiskt ligga där man redan letat.

Bara och enbart Thomas Qvick har dömts för delbevisningen "hunden verkade känna _något_ X år senare.

Så här är det: Hund får upp spår. Finner mordvapen eller Kim Wall i Östersjön. Vad hunden FINNER värderas som bevis. Inte att den gjorde

Hund finner inget:
Polisen kan välja mellan
1. Intressant område ändå, hämta spadarna, gräv på måfå och finn bevisen
2. Här finns inget alls, vovven kände inte nåt oookey
Citera
2020-05-22, 23:34
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Tycker inte du det är konstigt att inte Hannes återfinns i relativ närhet till fynden?
Vore han så förvirrad och trött att han kastar av sig det "viktigaste i världen" (telefon) så tycker jag inte att han borde orka ta sig så vansinnigt långt efter det heller. Nu har dom sökt av ett 150 fotbollsplaner stort område kring fynden, men ingen Hannes. DET är konstigt...

Tldr; nä, han finns nog där man redan sökt.

Men kan vara i en skreva, halvt eller helt uppätet av djur (no suprise ska många bygga bo eller har redan börjat "äta för fler" pga redan fått ungar).

Vad jag läst i tråden är gå 1 km där som hardcoreträna på gym en timma. För du har vänster fot 33 cm högre upp än höger, på ett steg. Nu tar du ett steg till, och avståndet mellan dina knäskålar ökar och två tätvuxna granars lägsta grenar piskar och river dig.

Du svettas i dina gummistövlar men huttrar för du har gått i skugga i timmar, undantaget när solen försökt bränna hål i din panna.

Typ så, föreställer jag mig skallgången. Där Emilia var en barnlek i jämförelse. Och ändå bevisligen skitsvår. Och privatpersoner i skallgången fann ändå resultaten polisen gick förbi.
Senast redigerad av taamid 2020-05-22 kl. 23:39.
Citera
2020-05-22, 23:59
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Om man jobbar inom polis, psykiatri, vård, skola, barn osv. så resonerar man inte i dom termerna!
Utan har man "vigt" sitt liv till att hjälpa andra så gör man det oavsett yttre omständigheter!

Du beskriver i din naivitet något som "borde vara så" och jag håller verkligen med dig, men tyvärr fungerar inte världen som man tycker att den borde, allas lika värde idag handlar egentligen bara om värdegrund, en värdegrund som inte du själv bestämmer, har du en värdegrund som inte passar in, förlorar du helt plötsligt allt som utlovas, som att du skulle ha lika värde som någon annan, nä då kan du mycket enkelt uteslutas från de godas sida och bli ställd utanför, samt bli betraktad som ett avskum och slödder helt oberoende av vad du är för människa egentligen ond eller god, det vet ju ingen heller som inte känner dig på djupet och det spelar inte heller någon roll, för förutsättningar skapar inte sig själva och har du en gång halkat snett så kommer det alltid finnas någon som aldrig glömmer, som alltid vill påminna, som alltid kommer att döma dig och vem du än gång var hur mycket du än försöker...
Citera
2020-05-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
https://www.facebook.com/oscar.nilsson.31

Denna är det nog isåfall. Han finns i diverse trådar här och verkar hänga ihop med Björ* La*uza från Härnösand. *=n

De har kanske våldskapital till detta.

Länk till en tråd där de förekommer.
(FB) Vansinnesfärd och misshandel i centrala Sundsvall

Iom att bjö*rn. L är huvud leverantör och styr droger i länet , och att O.N och A. är hans småpåvar som delar ut ladd i stan. Så skulle jag vilja påstå H. är rökt om han är skyldig pengar..
Citera
2020-05-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vret7930
Förstår inte varför ni ger er på föräldrar!!! Dom har haft de jobbigt med missbruk och läsa konstant om de nu gör de ju inte lättare för dom att bättra sig! Blir nog svårare och svårare för varje dag som går!!! Jag känner ingen av dom, men de är väl inte dom fokus ska vara på utan är väl att hitta hannes, men de ska ju tydligen smutskastas åt alla hål!!!
Lek med tanken att hon försöker bättra sig och de är inte gjort på ett dygn och sen försvann han, samma om pappan. Tänk er själv in i tanken!!!

Välkommen till F.B
Citera
2020-05-23, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Fint tänkt av dig. De är fortfarande människor. Tror inte pundare får samma attention

Håller med dig. Har själv arbetat inom vården i många år och den attityden finns tyvär bland de som viger stor del av sina liv ( stor del av sin tid på arbetet ) åt att, i samma anda hjälpa.. Eller läs " hjälpa". En anledning till varför jag bytt inriktning och slutat inom vården. Bristen på empati för sina patienter, medmänniskor.
Sorgligt men hemskt sant. Vill poängtera att jag inte pratar om ALLA.
Änglar finns fortfarande där ute men..önskar alla som arbetade, vore det. Det skulle märkas väl. Så ser det tyvär ut.
Senast redigerad av Valkyriaaa 2020-05-23 kl. 03:36. Anledning: Felstavningar
Citera
2020-05-23, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid

Men kan vara i en skreva, halvt eller helt uppätet av djur (no suprise ska många bygga bo eller har redan börjat "äta för fler" pga redan fått ungar).

Vad jag läst i tråden är gå 1 km där som hardcoreträna på gym en timma. För du har vänster fot 33 cm högre upp än höger, på ett steg. Nu tar du ett steg till, och avståndet mellan dina knäskålar ökar och två tätvuxna granars lägsta grenar piskar och river dig.

Du svettas i dina gummistövlar men huttrar för du har gått i skugga i timmar, undantaget när solen försökt bränna hål i din panna.

Typ så, föreställer jag mig skallgången. Där Emilia var en barnlek i jämförelse. Och ändå bevisligen skitsvår. Och privatpersoner i skallgången fann ändå resultaten polisen gick förbi.

Ja jag kan säga det är en jävla terräng att söka i. Jättemycket fällda trän och sly. Många bäckar, djupa dom mindre djupa. Sumpmarker och branter med 90 graders lutning. Helt klart att Hannes kan finnas där vi redan sökt.
Har själv även haft blicken uppåt i träden. Tänker hängning. Eller, i psykos/förvirring klättrat upp i något träd. Ramlat/somnat och fallit och blivit kvarhängd eller avlidit av skador i fallet. Och hur många träd talar vi inte om ifall det skulle kunna vara så med. Högst troligt kanske att det ej gått till så men en möjlighet finns ju alltid.

Låt hans själ få ro nu, död eller levande. Och hans närmaste..Låt oss finna honom så han får komma HEM 🙏💙❤
Citera
2020-05-23, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Du beskriver i din naivitet något som "borde vara så" och jag håller verkligen med dig, men tyvärr fungerar inte världen som man tycker att den borde, allas lika värde idag handlar egentligen bara om värdegrund, en värdegrund som inte du själv bestämmer, har du en värdegrund som inte passar in, förlorar du helt plötsligt allt som utlovas, som att du skulle ha lika värde som någon annan, nä då kan du mycket enkelt uteslutas från de godas sida och bli ställd utanför, samt bli betraktad som ett avskum och slödder helt oberoende av vad du är för människa egentligen ond eller god, det vet ju ingen heller som inte känner dig på djupet och det spelar inte heller någon roll, för förutsättningar skapar inte sig själva och har du en gång halkat snett så kommer det alltid finnas någon som aldrig glömmer, som alltid vill påminna, som alltid kommer att döma dig och vem du än gång var hur mycket du än försöker...

Spot on!!
Citera
2020-05-23, 06:54
Medlem
Jag pratade med en nära vän igår. Hon hade suttit hemma hos en tjej i granloholm e**a östbe*g, (*=m, *=r). Den tjejen hade öppet berättat att hammarn som nämns i tråden flertal gånger var inblandad i hannes försvinnande hammarns flickvän är också med i denna röra. Och vännen hade uppfattat henne att mamman hade enormt stora skulder och skulle ha minskat den med att lura ut hannes. Och ge polisen villospår i sidsjön men det handlar om kovland.
Men det pratas en del om att både jona* & hannes flickvän sofi* är inblandad.
Citera
2020-05-23, 07:46
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Tanken är förstås att det ska vara så, men eftersom det handlar om människor så finns avarter inom alla grupper. Alla i de grupperna passar inte för sitt yrke,alla är inte friska i huvudet, alla följer inte alla yrkesetiska principer. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av taamid

Jo så är det ju, det behövs ju bara att man missar två meter egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rodheyes
Jag pratade med en nära vän igår. Hon hade suttit hemma hos en tjej i granloholm e**a östbe*g, (*=m, *=r). Den tjejen hade öppet berättat att hammarn som nämns i tråden flertal gånger var inblandad i hannes försvinnande hammarns flickvän är också med i denna röra. Och vännen hade uppfattat henne att mamman hade enormt stora skulder och skulle ha minskat den med att lura ut hannes. Och ge polisen villospår i sidsjön men det handlar om kovland.
Låter konstigt, Hannes hade ju inte fickorna fulla med guld så på vilket sätt skulle hans försvinnande kompensera för mammans skulder? Dessutom hade väl polisen flera vittnen som sett dom vid Sidsjön.
Citera
2020-05-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodheyes
Redigera de där inläget är du snäll. Inte schysst att outa E så där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in