Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
En underbar historia. Film kanske? Och mycket mer spännande än arabpojkarna som skjuter varandra i gathörnen. Fast egentligen same same, but more.
Fup och rättegång blir något att se fram emot i ett annars torftigt nöjesliv nuförtiden.
Hoppas hon inte bryter samman utan håller stilen in i det sista. Så det blir en rejäl fajt. Nu är hon ju nykter också.
I väntan på fajten så påminner jag om lite trashtalk efter senaste bataljen.
KL:
”Var du orolig för att du skulle bli häktad?
– Nej, jag var faktiskt inte det. Men jag vet hur anskaffandet av nya rådmän går till i dag. Du kan få någon som har sysslat med patenträtt hela livet och vill byta bana. Jag har sett det själv, säger toppjuristen.
– Sen kändes det faktiskt ännu bättre efter att åklagaren gjort sin sakframställan. Då kände jag att både Ola (försvarsadvokaten Ola Salomonsson, reds anm) och jag är mycket mer erfarna. Det var ingen superklippa direkt.
Toppjuristen fortsätter:
– Jag menar inte att han gjorde något fel direkt. 👉🏼Men det är klart att det måste ha varit jobbigt för honom. Jag menar, här sitter en av Sveriges absoluta toppadvokater, och så jag.👈🏼 Jag är inte duktig på något sätt, men jag har ändå lång erfarenhet.”
Lucky Lucas:
”När Expressen pratar med åklagare Lucas Eriksson på onsdagsmorgonen är han fåordig.
– Om någon har kommentarer om mig kan du utgå från att jag inte kommer bemöda mig att besvara det. Om någon annan skulle ha några synpunkter på mig kommer jag inte bemöda mig att bemöta det heller, säger han.”
https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristen-ingen-superklippa-direkt/