2020-05-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Kanske misstolkar, för är trött nu, men den nu häktade är den person som skulle ha varit medgärningsperson vid mordförsöket. Det framstod som rimligt att BR hade en kumpan som agerade med bilen, men även gjorde andra saker. BR talade bland annat i telefon när han sågs på en övervakningsfilm strax innan mordförsöket. Den FUP som släpptes var ju ordentligt bantad och det rådde även fortsatt FU sekretess på andra handlingar i utredningen. De har alldeles säkert fortsatt med mordförsöksutredningen efter att BR dömdes och både MR och K4rin är fortsatt misstänkta i den.

Precis! Av någon anledning var ju MR misstänkt redan för längesedan. Först nu häktad. Kanske har de fått ett genombrott just vad gäller det telefonsamtalet eller liknande även om inte så troligt ändå med just det samtalet på övervakningen.

Billy brukar lämna spår efter sig historiskt så inte så förvånad att detta gått åt pipan.
Citera
2020-05-22, 23:14
Medlem
Citat:
En p7a är ju typ en intervju på 45 min så den ska man nog inte väga in alltför mycket i.

Eller 30min till 1 timma och den säger inte ett skit. Det gör iofs inte en RPU heller så sett , men är dom i sånt skick att dom ser gröna män så är det vård annars inte.
Se alla RPU som varit som Rättsmedicinalverket sedan har omvärderat till tvärtom. Breivik är en annan nöt där dom inte kunde bestämma sig. Här har vi världens såpa och minst 3 personer har lejts för mord/försök/anstiftan/förberedelse och objektet lever ännu. Grovt kriminella med vapenvana av den tyngre sorten anländer med den minsta pistol som finns och med kulor som knappt är dödliga så det är ju en fars.
Citera
2020-05-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Eller 30min till 1 timma och den säger inte ett skit. Det gör iofs inte en RPU heller så sett , men är dom i sånt skick att dom ser gröna män så är det vård annars inte.
Se alla RPU som varit som Rättsmedicinalverket sedan har omvärderat till tvärtom. Breivik är en annan nöt där dom inte kunde bestämma sig. Här har vi världens såpa och minst 3 personer har lejts för mord/försök/anstiftan/förberedelse och objektet lever ännu. Grovt kriminella med vapenvana av den tyngre sorten anländer med den minsta pistol som finns och med kulor som knappt är dödliga så det är ju en fars.

Ett baseballträ är också dödligt eller inte dödligt beroende lite på hur man använder det. Finns exempel på där någon skjutit en elefant med mindre kaliber än vad HOL sköts med. Så chilla lite med hur hög ålder det är på rådmän och hur liten kaliber han sköts med.

”Vapenvana av den tyngre sorten...” Ja du skulle Billy ha släpat in en 40 kg Minigun i trapphuset hade du mått va...Eller varför inte monterad på helikopter och bara mata in i trapphuset utifrån.
Senast redigerad av Avel 2020-05-22 kl. 23:42.
Citera
2020-05-22, 23:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Menade inte att rätta dig, vet att du vet. Det var mer att jag argumenterade för att den inte är så mycket att bry sig om utan just som du säger RPUn men frågan är hur framgångsrik hon blir där. Hur som helst så är ju sista tonen inte spelad i denna melodi och det har ju verkligen blivit ett ärende med några vändningar. Ja garanterat tror hon att hon spakar.
Ja, givetvis. Jag tar för givet att hon far vidare till en RPU varav P7a är steg 1.
Citera
2020-05-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, givetvis. Jag tar för givet att hon far vidare till en RPU varav P7a är steg 1.

Men ändå bäst om hon hamnar i finkan. Få ta truckkort och lära sig plattsättning.
Men försöka få det på annat vis kan hon ju alltid försöka. Frågan är om hon förstår själv var hon skulle få det bäst. Rättspsykiatrisk vård är inte supermys.
Men att hon är helt koko råder inget tvivel om så vi får väl se.
Citera
2020-05-22, 23:50
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:

Hela du är en fars med alla dina skitinlägg om att Karin är oskyldig och att ingen mer skulle gripas i ärendet därför att ingen utredning pågick vid sidan om Billys utredning osv osv!
Du har varit så djävla fel ute hela tiden så man skulle kunna tro att du är helt efterbliven på riktigt och inte bara dum i huvudet!
Citera
2020-05-22, 23:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Men du måtte vara det ultimata i varenda profession. Vilken bredd. Puhh..
Från ÅK ämbetet, till rådmän och nu ratar du en RPU fr RMV.

Du diskuterar rättsliga rådet och tar sen übernarcissisistiska Breivik som ett lysande medianexempel. I Norge.

Låt nu varje instans göra sitt jobb, ditt bittra siande har hittills inte varit värst framgångsrikt.

#GosuperklippanLucasGo ♥️
Citera
2020-05-22, 23:53
Medlem
Får se om hon kvalificerar sig...

”En person som har begått brott under inverkan av en allvarlig psykisk störning kan, enligt svensk lag, inte dömas till fängelse. Istället brukar domstolen besluta om en medicinsk bedömning, en så kallad rättspsykiatrisk undersökning.

I den undersöks om personen i fråga är i behov av rättspsykiatrisk vård. Skulle så visa sig vara fallet så blir domen inte fängelse, utan istället vård inom en rättspsykiatrisk verksamhet som vår.”

Min fetning ovan.

https://www.rattspsykiatristockholm.se/om-oss/sa-har-fungerar-rattspsykiatrisk-vard/

Hur mådde hon hösten 2018 och hösten 2019 alltså?
Senast redigerad av Avel 2020-05-23 kl. 00:00.
Citera
2020-05-23, 00:00
Medlem
Jofs avatar
En underbar historia. Film kanske? Och mycket mer spännande än arabpojkarna som skjuter varandra i gathörnen. Fast egentligen same same, but more.
Fup och rättegång blir något att se fram emot i ett annars torftigt nöjesliv nuförtiden.
Hoppas hon inte bryter samman utan håller stilen in i det sista. Så det blir en rejäl fajt. Nu är hon ju nykter också.
Citera
2020-05-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
En underbar historia. Film kanske? Och mycket mer spännande än arabpojkarna som skjuter varandra i gathörnen. Fast egentligen same same, but more.
Fup och rättegång blir något att se fram emot i ett annars torftigt nöjesliv nuförtiden.
Hoppas hon inte bryter samman utan håller stilen in i det sista. Så det blir en rejäl fajt. Nu är hon ju nykter också.

I väntan på fajten så påminner jag om lite trashtalk efter senaste bataljen.

KL:
”Var du orolig för att du skulle bli häktad?
– Nej, jag var faktiskt inte det. Men jag vet hur anskaffandet av nya rådmän går till i dag. Du kan få någon som har sysslat med patenträtt hela livet och vill byta bana. Jag har sett det själv, säger toppjuristen.
– Sen kändes det faktiskt ännu bättre efter att åklagaren gjort sin sakframställan. Då kände jag att både Ola (försvarsadvokaten Ola Salomonsson, reds anm) och jag är mycket mer erfarna. Det var ingen superklippa direkt.
Toppjuristen fortsätter:
– Jag menar inte att han gjorde något fel direkt. 👉🏼Men det är klart att det måste ha varit jobbigt för honom. Jag menar, här sitter en av Sveriges absoluta toppadvokater, och så jag.👈🏼 Jag är inte duktig på något sätt, men jag har ändå lång erfarenhet.”

Lucky Lucas:

”När Expressen pratar med åklagare Lucas Eriksson på onsdagsmorgonen är han fåordig.
– Om någon har kommentarer om mig kan du utgå från att jag inte kommer bemöda mig att besvara det. Om någon annan skulle ha några synpunkter på mig kommer jag inte bemöda mig att bemöta det heller, säger han.”

https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristen-ingen-superklippa-direkt/
Citera
2020-05-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Lucky Lucas:

”När Expressen pratar med åklagare Lucas Eriksson på onsdagsmorgonen är han fåordig.
– Om någon har kommentarer om mig kan du utgå från att jag inte kommer bemöda mig att besvara det. Om någon annan skulle ha några synpunkter på mig kommer jag inte bemöda mig att bemöta det heller, säger han.”

Hur går det för åklagaren i anstiftan målet? För du hänvisar till just anstiftan där Lucas Åklagare gick hela vägen till HD för en häktning och gick upp med hörsägen till häktningsförhandlingen. Hörsägen blir ingen häktad på. När väcker man åtal i förberedelse och stämpling? Hur går det för klantåklagaren i stölden av vapen i riksdagishuset? Nåja, nu har han snart hållit på ett års tid med häktningar och fått släppa avskriva, inskriva nya, men en fällande dom på 10 misstänkta är bra resultat.
Citera
2020-05-23, 00:19
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

KL:
”Var du orolig för att du skulle bli häktad?
– Nej, jag var faktiskt inte det. Men jag vet hur anskaffandet av nya rådmän går till i dag. Du kan få någon som har sysslat med patenträtt hela livet och vill byta bana. Jag har sett det själv, säger toppjuristen.
– Sen kändes det faktiskt ännu bättre efter att åklagaren gjort sin sakframställan. Då kände jag att både Ola (försvarsadvokaten Ola Salomonsson, reds anm) och jag är mycket mer erfarna. Det var ingen superklippa direkt.
Toppjuristen fortsätter:
– Jag menar inte att han gjorde något fel direkt. 👉🏼Men det är klart att det måste ha varit jobbigt för honom. Jag menar, här sitter en av Sveriges absoluta toppadvokater, och så jag.👈🏼 Jag är inte duktig på något sätt, men jag har ändå lång erfarenhet.”

Lucky Lucas:

KANSKE skulle det göra sig bättre på teater... Finns många repliker redan. Kanske åt det absurda hållet.
Eller som ett grekiskt drama. Karin som dramaqueen. Förorättad, hämndlysten megära. Vem skulle spela henne? Och de andra rollerna?
Eg. skulle det vara fint om Karin själv fick spela den rollen. Tror inte hon skulle ha något emot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in