2020-05-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaa
Är det bara jag som tycker att han beter sig som ett praktsvin i intervjuer och annat???
Samma här!

https://twitter.com/gurrrraaaa/status/1261928379923738625
Citera
2020-05-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Samma här!

Arrogansen lyser igenom:

https://www.youtube.com/watch?v=NK4CXmp86L4
Citera
2020-05-18, 21:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Samma här!

Lite wannabe Zlatan över Haaland.
Citera
2020-05-18, 21:33
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Arrogansen lyser igenom:

https://www.youtube.com/watch?v=NK4CXmp86L4

haha kul gjort. Räcker ju som svar det han ger.
Citera
2020-05-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
haha kul gjort. Räcker ju som svar det han ger.

Snarare barnsligt, är en del av industrin att just besvara/bemöta reportrar, svar som "varför inte" blir bara fånigt.
Borde inte reportrarna få besvara/ställa frågor med samma arrogans?
Citera
2020-05-18, 22:14
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Snarare barnsligt, är en del av industrin att just besvara/bemöta reportrar, svar som "varför inte" blir bara fånigt.

Barnsligt, förmodligen då han bara är 19 år och inte intervju tränad ännu.
Citera
2020-05-18, 23:17
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Vem är pajasen som kallade han för överskattad i tråden? Pojken är 19 år och har redan presterat på en bra nivå. Den som skrev de borde försvinna.
Citera
2020-05-21, 15:10
Medlem
Citat:

Barnsligt visst, men han är mer eller mindre ett barn. Vuxna människor som lägger ner massa energi på att kritisera honom är värre.
Citera
2020-05-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Barnsligt visst, men han är mer eller mindre ett barn. Vuxna människor som lägger ner massa energi på att kritisera honom är värre.

Får man inte kritisera överbetalda divor, när det ingår i deras arbetsuppgift att besvara reportrar?
Barn? 19 år gammal.

”Jag har precis talat med en norsk journalist som säger att det här är Haalands normala attityd mot media, till och med när han talar norska. De är rädda att göra honom upprörd eftersom han är en stor stjärna där och de inte vill bli portade av honom. Väldigt sorgligt”,

Enbart patetiskt att reportrar måste svälja sin stolthet.
Citera
2020-05-22, 11:04
Medlem
Trollfeeders avatar
För min del tycker jag det är bra att han ger korta svar på dumma frågor. Sportjournalister är väldigt lata när dom intervjuar, generellt sett. Dom slänger fram en mick och ställer en standardfråga utan att direkt tänka. Skulle alla spelare göra som Erling så skulle media vara tvungna att anpassa sig och börja ställa bättre frågor. Just nu är en intervju fördummande tråkig och korkad. Samma standardfrågor, samma standardfraser till svar. "Vi respekterar motståndarna, våra fans betyder allt, man ska inte ta ut något i förskott bla bla bla klyschor klyschor klyschor".
Citera
2020-05-22, 21:50
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
För min del tycker jag det är bra att han ger korta svar på dumma frågor. Sportjournalister är väldigt lata när dom intervjuar, generellt sett. Dom slänger fram en mick och ställer en standardfråga utan att direkt tänka. Skulle alla spelare göra som Erling så skulle media vara tvungna att anpassa sig och börja ställa bättre frågor. Just nu är en intervju fördummande tråkig och korkad. Samma standardfrågor, samma standardfraser till svar. "Vi respekterar motståndarna, våra fans betyder allt, man ska inte ta ut något i förskott bla bla bla klyschor klyschor klyschor".
Intervjuer i allmänhet är fullständigt skit. Jag vet inte varför tittare vill ha dem eller varför mediebolagen tror att folk vill ha dem.

Även om journalisterna ställer intressanta frågor och intervjun är lång så svarar sportstjärnan knappt alls eller bara korkat.

Det enda som har något värde är vissa podcast intervjuer eller självbiografier.
Citera
2020-05-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Intervjuer i allmänhet är fullständigt skit. Jag vet inte varför tittare vill ha dem eller varför mediebolagen tror att folk vill ha dem.

Även om journalisterna ställer intressanta frågor och intervjun är lång så svarar sportstjärnan knappt alls eller bara korkat.

Det enda som har något värde är vissa podcast intervjuer eller självbiografier.

Jag håller fullständigt med. Idrottsmän i allmänhet har lite att bidra med, och direkt efter en prestation har de ännu mindre...

Efter karriären, med lite livserfarenhet och distans så kan de vara guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in