Citat:
Jag har mestadels kört Creed Viking på senaste.
Skulle vilja påstå att Creed GIT saknas mig, det är en riktigt trevlig vårdoft imo.
Har nog aldrig riktigt testat Pradas dofter alls mer än snabbt på nån taxfree på sin höjd.
Guerlain Vetiver var längesen jag testade nu men det var en doft jag inte klarade av. Tycker det blir för mycket vetiver. Ända sen jag testade Heeley Vetiver Veritas som kändes lite som en atombomb av massa vetiver jag har lite svårt för noten i vissa sammanhang. Guerlain fick mig lite att känna samma sak, började få svårt för Chanel Sycomore efter det också.
Skulle vilja påstå att Creed GIT saknas mig, det är en riktigt trevlig vårdoft imo.
Har nog aldrig riktigt testat Pradas dofter alls mer än snabbt på nån taxfree på sin höjd.
Guerlain Vetiver var längesen jag testade nu men det var en doft jag inte klarade av. Tycker det blir för mycket vetiver. Ända sen jag testade Heeley Vetiver Veritas som kändes lite som en atombomb av massa vetiver jag har lite svårt för noten i vissa sammanhang. Guerlain fick mig lite att känna samma sak, började få svårt för Chanel Sycomore efter det också.
Creed Viking har jag inte provat. När jag ville köpa samples var de alltid slut. Enligt några ska den lukta som pepparmint. GIT har jag samples av och det är en härlig doft. Dock vet jag inte om jag tycker den är värd priset för en full flaska.
Prova Prada L'Homme vid tillfälle. Om du sprayar handlederna kommer det under flera timmar lukta som om nu nyligen tvättat händerna med en lyxtvål. Förra veckan frågade en kvinnlig kollega vem det var som hade använt en mycket väldoftande hudlotion. Jag hade lite tidigare gått förbi där hon stod och tydligen lämnat ett rejält doftspår. Doften är inte maskulin, men inte feminin heller. Som kontorsdoft och lite finare vardagsdoft är den svårslagen imho.
GIT och Guerlain Vetiver påminner lite om varandra och fyller ungefär samma funktion, även om de doftar väldigt olika. De är fräscha, trevliga och gröna dofter som passar utmärkt till våren. Av de två är Vetiver mer retro och lite gammalmodig (inte överdrivet). Den har ett par drag av den klassiska Eau Sauvage, och jag tror det är mossan som skapar den lite "äldre" vibben. I början tycker jag den luktar lyxigt badrum för att sedan övergå till en lite mer gräsgrön känsla med en lätt citrusnot som stannar kvar förvånansvärt länge. I bakgrunden finns det lite trä eller något liknande som ger doften djup. Om någon hade frågat vad jag hade på mig och sagt att jag använt en ekologisk naturtvål hade ingen ifrågasatt det.
Ungefär så här tänker jag mig att Vetiver: https://image.shutterstock.com/image-photo/portrait-young-handsome-guy-classic-260nw-1511476619.jpg
En del verkar ha problem med vetivernoten. I de dofter jag provat då noten är framträdande tycker jag det mest luktar gräs, eller möjligtvis gräsrötter som man nyligen ryckt upp ur jorden. Jag har sällan haft problem med det.
En annan fin Guerlain att använda så här under våren är L'Eau Boisée. Helt förträfflig.
https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Guerlain-Homme-L-Eau-Bois-e-14180.html
.