2020-05-29, 11:59
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Haha, urinoar? Själv tycker jag att den är helt ok. Förmodligen den bästa tobak/honungsdoften jag provat, jämfört med såna som Xerjoff - Nachos, A*Men - Havane, Diptyque - Volutes, Serge Lutens - Chergui. Är väl kanske inte riktigt samma stil, den här är ju lite tyngre 80-tal och med mycket ekmossa, men ändå.

Xerjoff - Nachos låter som en spännande parfym Lite kryddig, va? Hehe, Naxos är bra tycker jag. Apropå den så får jag lite bourbon-vibbar av den som jag inte sett nåt om någon annanstans. Är det bara jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Jag har heller aldrig sett den i butik. Jag upptäckte den som sagt när jag försökte hitta en ny Number One-deo. Det är ju honung även i Kouros. Bossdoften är inte så muskig som en del andra parfymer från 80-talet utan mer tvålig och badrumslik. Jag är väldigt osäker på hur andra uppfattar den på min hud, har bara vågat använda den hemma några gånger. Pissdoften är inte alltid närvarande men den dyker upp ibland. Om den haft en tydligare rakvatten-/raklödderton hade jag nog gillar denna väldigt mycket. Gillar du Kouros kommer du nog gilla denna.

Nu har jag bara använt den en gång, men annars tycker jag att du summerar den väl. Jag gillar ju det där tvåliga raklödderfräscha i 80/90-talsdofter. Nackdelen med dem är ju att de ofta kommer med en daterad eller animalisk bidoft som inte alltid går hem hos alla. Vissa använder jag därför mer för mig själv, men om suget faller på hindrar det mig inte att bära dem publikt.
Citera
2020-05-29, 18:52
Medlem
Harry_s avatar
vad tycker ni om den här?
Yves Saint Laurent
Y Eau Fraiche EdT
https://www.ahlens.se/Skonhet/herr/herrdoft-15308/yves-saint-laurent-y-eau-fraiche-edt-91124604/
Citera
2020-05-30, 09:15
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OddD
Colonia är bra. Dessutom en human prislapp. Velar mellan Acqua Viva och Ischnusa som en sista vår & sommardoft.

I övrigt återfinns följande för vår & sommar.

Aqua di Parma - Fico di Amalfi
Parfums De Marly - Layton
Parfums De Marly- Pegasus
Xerjoff - Renaissance
Tom Ford - Mandarino di Amalfi
Creed - Virgn Islands Water
Tom Ford - Mandarino di Amalfi är definitivt en av de bästa sommarparfymerna. Jag har själv köpt en flask inför sommaren. Acqua di Parma - Fico di Amalfi är dock lite för feminin för min smak.
Citera
2020-05-30, 21:13
Medlem
Nyss fått upp intresse för parfymer. Tidigare använt Armani Acqua Di Giò EdT (ljusa flaskan) i mer eller mindre 20 år och kört på den oavsett säsong. Har en undran angående denna parfym; det verkar finnas en ljus flaska som är lite mer "frostig" i utseendet och en annan som är mer i klart glas, någon som vet vad det är för skillnad på de båda? Har alltid köpt den frostiga flaskan. Har hur som alltid varit mycket glad i denna parfym och damer jag träffat lika så..

Har beställt lite olika parfymer och då jag fastnat lite i Versace kläder, skor etc så har jag nu snöat in lite på detta märke även när det kommer till parfymer.

Har ordrar som är påväg på:
Versace Eros
Versace Pour Homme
Versace Eau Fraiche
Versace Pour Homme Oud Noir
Versace The Dreamer

Tänker jag ska åtminstone ha minst en 100ml flaska utav alla versace parfymer innan jag känner mig nöjd, får vänta tills nästa löning dock.

Men så som jag förstått det så är följande parfymer mest sommar/vår parfymer? Rätta mig gärna om jag har fel, är rätt novis kring det här, men önskar då förslag på parfymer i samma stuk fast som passar mer till höst/vinter. Så jag är garderad så att säga. Ser också att det finns nån Versace Men's Perfume Blue Jeans Versace EDT, då den är väldigt billig har jag undanhållit mig från att beställa den, finns även Red Jeans version? Vad är detta för parfymer?

Tacksam för svar!!
Citera
2020-05-30, 21:49
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alchemist8
Har beställt lite olika parfymer och då jag fastnat lite i Versace kläder, skor etc så har jag nu snöat in lite på detta märke även när det kommer till parfymer.

Se till att prova dofterna innan du köper dem. The Dreamer är en ganska komplicerad doft som inte alla kommer tycka om, den har inte samma mass appeal som AdG. Blue Jeans är en 90-talsdoft som luktar lite speciellt. Den är inte dålig men jag tycker inte den är någon höjdare. Versace Eros är till för att attrahera småbrudar på discon och nattklubbar. Versace Pour Homme och Versace Man Eau Fraiche är klassiska sommardofter. Eftersom du gillar AdG kommer du sannolikt gilla dem.

Två höst-/vinterdofter som passar utmärkt för en utekväll är Azzaro Wanted by Night och Bvlgari Man in Black. Har rekommenderat dem tidigare i tråden och jag har inte fått någon negativ återkoppling. Typiska desingerdofter som passar bra för en nyintresserad person. Boss Bottled EdP är en annan stjärna på hösten.
Citera
2020-05-30, 21:52
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
vad tycker ni om den här?
Yves Saint Laurent
Y Eau Fraiche EdT
https://www.ahlens.se/Skonhet/herr/herrdoft-15308/yves-saint-laurent-y-eau-fraiche-edt-91124604/

Ser ut som ännu en tråkig sommardoft från en ganska uttjatad serie. Luktar säkert som 101 andra sommardofter på marknaden. Inget att exaltera sig över.
Citera
2020-05-30, 21:56
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Nu har jag bara använt den en gång, men annars tycker jag att du summerar den väl. Jag gillar ju det där tvåliga raklödderfräscha i 80/90-talsdofter. Nackdelen med dem är ju att de ofta kommer med en daterad eller animalisk bidoft som inte alltid går hem hos alla. Vissa använder jag därför mer för mig själv, men om suget faller på hindrar det mig inte att bära dem publikt.

Boss No 1 är inte animalisk, jag får iallafall inget sånt från den. Det svåra med den är urinoarvibben som kommer ibland. Om jag blir övertygad att ingen tycker att jag luktar pissoar när jag har på mig den ska jag garanterat börja prova den i höst.
Citera
2020-05-30, 22:03
Medlem
Citat:
Se till att prova dofterna innan du köper dem. The Dreamer är en ganska komplicerad doft som inte alla kommer tycka om, den har inte samma mass appeal som AdG. Blue Jeans är en 90-talsdoft som luktar lite speciellt. Den är inte dålig men jag tycker inte den är någon höjdare. Versace Eros är till för att attrahera småbrudar på discon och nattklubbar. Versace Pour Homme och Versace Man Eau Fraiche är klassiska sommardofter. Eftersom du gillar AdG kommer du sannolikt gilla dem.

Två höst-/vinterdofter som passar utmärkt för en utekväll är Azzaro Wanted by Night och Bvlgari Man in Black. Har rekommenderat dem tidigare i tråden och jag har inte fått någon negativ återkoppling. Typiska desingerdofter som passar bra för en nyintresserad person. Boss Bottled EdP är en annan stjärna på hösten.

Tack för svar! Du verkar sannerligen ha koll på vad du talar om, uppskattas med en sådan expertis och trevligt bemötande! Vet du vad det är för skillnad förresten som jag skrev ang den "klara" kontra den "frostiga" AdG parfymen? Skulle vara intressant att höra! Småbrudar har jag inget intresse av att attrahera då jag är 30+ så antar att Eros lär få stå och samla damm i garderoben då med andra ord.
Lade också nyss en beställning på Versace Dylan Blue då jag såg ett youtube-klipp där många damer verkade tycka om den parfymen. Den vann (konstigt nog?) över Pour Homme enligt damerna på gatan som testade den.

Ser alltid till att köpa aftershave, deostick samt deospray av samma sorter utav de parfymer jag beställer om dessa finns. En undran är ju dock om det inte kan bli lite för mycket doft om man applicerar alla samtidigt? Hur tänker du till att kombinera aftershave, deo och parfym, eller anser du att man helst bör använda samma kollektion i ett "kör" så att säga?

Tacksam för svar och tack för den utomordentligt snabba responsen!

mvh

edit: blev en Versace Man edT också, såg den var på G att försvinna från lager så passade på. Köpte sista 100ml exemplaret på fyndiq för 415:- vilket kändes överkomligt. Kommer att få äta nudlar resten av månaden nu.
Senast redigerad av Alchemist8 2020-05-30 kl. 22:30.
Citera
2020-05-30, 22:27
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Tack för svar! Du verkar sannerligen ha koll på vad du talar om, uppskattas med en sådan expertis och trevligt bemötande! Vet du vad det är för skillnad förresten som jag skrev ang den "klara" kontra den "frostiga" AdG parfymen? Skulle vara intressant att höra! Småbrudar har jag inget intresse av att attrahera då jag är 30+ så antar att Eros lär få stå och samla damm i garderoben då med andra ord.
Lade också nyss en beställning på Versace Dylan Blue då jag såg ett youtube-klipp där många damer verkade tycka om den parfymen. Den vann (konstigt nog?) över Pour Homme enligt damerna på gatan som testade den.

Ser alltid till att köpa aftershave, deostick samt deospray av samma sorter utav de parfymer jag beställer om dessa finns. En undran är ju dock om det inte kan bli lite för mycket doft om man applicerar alla samtidigt? Hur tänker du till att kombinera aftershave, deo och parfym, eller anser du att man helst bör använda samma kollektion i ett "kör" så att säga?

Tacksam för svar och tack för den utomordentligt snabba responsen!

mvh

Jag är verkligen ingen expert. Det viktiga är att du själv prövar dofterna som du funderar på att köpa ordentligt och bildar dig en egen uppfattning innan du slår till. Köper du parfym enbart i syfte att andra ska gilla vad du har på dig kommer du aldrig bli nöjd. Var också försiktig med Youtubevidor om parfym. Det kan vara inspirerande ibland men ger sällan en heltäckande bild.

Jag gillar Dylan Blue väldigt mycket, jag tycker det är en av de bättre "blå" dofterna som är trendiga just nu. Acqua di Gio-flankers har jag inte någon närmare koll på. Hade originalet i gymnaiset och min flickvän gillade den, har också Profumo som jag är nöjd med. Jag antar att du syftar på denna: https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Acqua-di-Gio-Essenza-14825.html
Jag kan inte uttala mig då jag inte provat den. Luktar säkert gott men är nog inte unik på nåt sätt.

Jag kombinerar aldrig aftershave med parfym. Verkar onödigt. Ibland har jag samma deo som parfym, men det är inget måste. Deo luktar sällan utanför tröjan. Däremot ska man vara lite försiktig med doftande hudkrämer och parfym, de kan påverka hur parfymoljan utvecklas på din hus. När du ändå är inne på Versace kan du kolla in Versace Pour Homme-deon. Den är riktigt najs tycker jag
Citera
2020-05-30, 22:33
Medlem
Citat:
Jag är verkligen ingen expert. Det viktiga är att du själv prövar dofterna som du funderar på att köpa ordentligt och bildar dig en egen uppfattning innan du slår till. Köper du parfym enbart i syfte att andra ska gilla vad du har på dig kommer du aldrig bli nöjd. Var också försiktig med Youtubevidor om parfym. Det kan vara inspirerande ibland men ger sällan en heltäckande bild.

Jag gillar Dylan Blue väldigt mycket, jag tycker det är en av de bättre "blå" dofterna som är trendiga just nu. Acqua di Gio-flankers har jag inte någon närmare koll på. Hade originalet i gymnaiset och min flickvän gillade den, har också Profumo som jag är nöjd med. Jag antar att du syftar på denna: https://www.fragrantica.com/perfume/Giorgio-Armani/Acqua-di-Gio-Essenza-14825.html
Jag kan inte uttala mig då jag inte provat den. Luktar säkert gott men är nog inte unik på nåt sätt.

Jag kombinerar aldrig aftershave med parfym. Verkar onödigt. Ibland har jag samma deo som parfym, men det är inget måste. Deo luktar sällan utanför tröjan. Däremot ska man vara lite försiktig med doftande hudkrämer och parfym, de kan påverka hur parfymoljan utvecklas på din hus. När du ändå är inne på Versace kan du kolla in Versace Pour Homme-deon. Den är riktigt najs tycker jag

Tack för infon!! Har två stycken Pour Homme-deos som jag väntar på, gillade verkligen pour homme euT när jag testade den i affären så tänkte att jag måste ha deon då också! När jag ändå är inne på det, har ju inte så många Versace parfymer kvar att köpa innan jag har alla som finns att tillgå men en jag inte har beställt är Eros Flame, vad har du för uppfattning kring den?
Citera
2020-05-30, 22:44
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Tack för infon!! Har två stycken Pour Homme-deos som jag väntar på, gillade verkligen pour homme euT när jag testade den i affären så tänkte att jag måste ha deon då också! När jag ändå är inne på det, har ju inte så många Versace parfymer kvar att köpa innan jag har alla som finns att tillgå men en jag inte har beställt är Eros Flame, vad har du för uppfattning kring den?

Bara för att du gillar några parfymer från ett märke betyder det inte att du kommer gilla alla. Versace Eros är ganska pubertal och det är Eros Flame också, jag gillar dem inte. Jag är 30+ så de är inte gjorda för mig. Versace har släppt en del skit i mitt tycke när de kommer till parfymer så köp inget innan du provat dem ordentligt!

Vill du ha en säker och relativt mångsidig doft tycker jag du ska prova Polo Blue EdP, funkar till det mesta och är lätt att hitta på varuhus så du kan prova den ordentligt.
https://www.fragrantica.com/perfume/Ralph-Lauren/Polo-Blue-Eau-de-Parfum-38051.html
Citera
2020-06-01, 13:56
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Nyss fått upp intresse för parfymer. Tidigare använt Armani Acqua Di Giò EdT (ljusa flaskan) i mer eller mindre 20 år och kört på den oavsett säsong. Har en undran angående denna parfym; det verkar finnas en ljus flaska som är lite mer "frostig" i utseendet och en annan som är mer i klart glas, någon som vet vad det är för skillnad på de båda? Har alltid köpt den frostiga flaskan. Har hur som alltid varit mycket glad i denna parfym och damer jag träffat lika så..

SKulle tippa på att det är Essenza som är klar i färgen, till skillnad från originalets frostade glas. Men i så fall så har den slutat att produceras. Det har dock kommit ganska många andra nya flankers på senare år. Hoppas Versace passar dig!

Citat:
Boss No 1 är inte animalisk, jag får iallafall inget sånt från den. Det svåra med den är urinoarvibben som kommer ibland. Om jag blir övertygad att ingen tycker att jag luktar pissoar när jag har på mig den ska jag garanterat börja prova den i höst.

Jag menade inte nödvändigtvis att Boss var animalisk, utan att de dofterna ofta kommer med någon av de nämnda bitonerna. Men det är klart, jag kanske förutsatte att urinoarlukten kom från civet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in