Citat:
Haha, urinoar? Själv tycker jag att den är helt ok. Förmodligen den bästa tobak/honungsdoften jag provat, jämfört med såna som Xerjoff - Nachos, A*Men - Havane, Diptyque - Volutes, Serge Lutens - Chergui. Är väl kanske inte riktigt samma stil, den här är ju lite tyngre 80-tal och med mycket ekmossa, men ändå.
Xerjoff - Nachos låter som en spännande parfym
Lite kryddig, va? Hehe, Naxos är bra tycker jag. Apropå den så får jag lite bourbon-vibbar av den som jag inte sett nåt om någon annanstans. Är det bara jag?
Citat:
Jag har heller aldrig sett den i butik. Jag upptäckte den som sagt när jag försökte hitta en ny Number One-deo. Det är ju honung även i Kouros. Bossdoften är inte så muskig som en del andra parfymer från 80-talet utan mer tvålig och badrumslik. Jag är väldigt osäker på hur andra uppfattar den på min hud, har bara vågat använda den hemma några gånger. Pissdoften är inte alltid närvarande men den dyker upp ibland. Om den haft en tydligare rakvatten-/raklödderton hade jag nog gillar denna väldigt mycket. Gillar du Kouros kommer du nog gilla denna.
Nu har jag bara använt den en gång, men annars tycker jag att du summerar den väl. Jag gillar ju det där tvåliga raklödderfräscha i 80/90-talsdofter. Nackdelen med dem är ju att de ofta kommer med en daterad eller animalisk bidoft som inte alltid går hem hos alla. Vissa använder jag därför mer för mig själv, men om suget faller på hindrar det mig inte att bära dem publikt.