Citat:
Lisbeth bekräftar att GM var utlänning och använde ett ljuddämpat vapenBjörkmans vittnesmål lämnar mycket att önska. ”Alla i samma längd” kan väl knappats stämma?
Nog var väl OP med sina 175 ändå betydligt längre än Lisbeth, och det borde även gm ha varit, men pass på den. Var hon, över 160?
Andra vittnen har hört ”Nej vad gör du, eller ”hjälp”.
Inget utländskt språk.
Vänsterhänt skytt är bara en slutsats, liksom att de skulle gå och prata och ha det trevligt.
Inget han varken hört eller sett.
Lisbeth tyckte inte att han såg direkt utländsk ut. Brun cendré hårfärg.
Beskrivningen av mössan kan vara intressant, och han kan ha träffat rätt där.
Hans vittnesmål tycker jag inte är mycket att bygga på, osäkerhetsfaktorerna är för stora.
Han var väck av vissa psykiska orsaker i kombination med viss alkoholpåverkan.
JÅS i hovrätten.
Helin: vad heter han? (Frågan gäller AB)
JÅS: Det vet jag inte men han har i tidningarna gått under benämningen ”riksfyllot”- vilket är en orättvis bedömning, jag uppfattade honom inte som särskilt berusad
Helin: Det gjorde du inte?
JÅS: Nej.
Frun:
”Björkmans hustru Anita Dahl-Björkman verifierar dom upp*gifter som Björkman lämnat till detta förhör, hon är när*varande vid förhöret och säger att det är så som han berättade när han kom hem på natten. Hon säger dock att maken var på sitt sätt osammanhängande i sin berättelse
så tillvida att han verkade dels ha varit utsatt för en chock dels så var han påverkad av sprit.”
Nog var väl OP med sina 175 ändå betydligt längre än Lisbeth, och det borde även gm ha varit, men pass på den. Var hon, över 160?
Andra vittnen har hört ”Nej vad gör du, eller ”hjälp”.
Inget utländskt språk.
Vänsterhänt skytt är bara en slutsats, liksom att de skulle gå och prata och ha det trevligt.
Inget han varken hört eller sett.
Lisbeth tyckte inte att han såg direkt utländsk ut. Brun cendré hårfärg.
Beskrivningen av mössan kan vara intressant, och han kan ha träffat rätt där.
Hans vittnesmål tycker jag inte är mycket att bygga på, osäkerhetsfaktorerna är för stora.
Han var väck av vissa psykiska orsaker i kombination med viss alkoholpåverkan.
JÅS i hovrätten.
Helin: vad heter han? (Frågan gäller AB)
JÅS: Det vet jag inte men han har i tidningarna gått under benämningen ”riksfyllot”- vilket är en orättvis bedömning, jag uppfattade honom inte som särskilt berusad
Helin: Det gjorde du inte?
JÅS: Nej.
Frun:
”Björkmans hustru Anita Dahl-Björkman verifierar dom upp*gifter som Björkman lämnat till detta förhör, hon är när*varande vid förhöret och säger att det är så som han berättade när han kom hem på natten. Hon säger dock att maken var på sitt sätt osammanhängande i sin berättelse
så tillvida att han verkade dels ha varit utsatt för en chock dels så var han påverkad av sprit.”
Förhör 116-B
"Lisbet tror att det kan vara kroater, tyskar, israeler, sydafrikaner eller amerikaner bakom mordet."
"Lisbet känner inte till så mycket om vapen men hon tror att vapnet måste ha varit försett med ljuddämpare."