Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Okej så efter mycket om-och-men så börjar vi närma oss slutpunkten?
Har följt varje dag typ av det mesta som har skrivits sen KP gav oss besked om en "lösning", och vi kan väl vara överens om att SE är den personen som det pratats mest om på senare tid såsom ”primary suspect eller inte”.
Jag får inget grepp om SE annat än att det står klart att ingen har sett honom på mordplatsen.
Dock är jag väl medveten om att, det SE säger sig ha ”sett” stämmer någorlunda och att han då måste ha varit på plats. Det går bara att inte gissa sig till så många rätt. Med tanke på den kunskapen så borde han ju istället ha ägnat sig åt Lotto eller liknande slumpmässiga-spel än att harva på Skandia. Men om vi lyfter blicken och gör några nedslag på Tunnelgatan-Sveavägen.
Vi har ett antal personer, mer än tillräckligt många, skulle jag säga som beskriver varandra med fragmenterade iakttagelser men som när man pusslar ihop dom tillsammans eller var för sig, så går det ändå att identifiera vilka som var där.
Det stora ”problemet” med SE är att han nämner personer (polis, andra vittnen och LP) med vilka han har haft någon slags kommunikation med.* Här uppstår problem. Ingen av dessa ovannämnda kan bekräfta att de har sett eller pratat med SE om än flyktigt. Man kan ju tycka att någon av dem borde ha känt igen SE efter all den uppmärksamhet han har fått i media både då och nu. Ta bara det klassiska Rapport-inslaget. Det om något borde ju ha väckt en ”boom det var ju honom jag såg den där kvällen”-känslan. Men det verkar det inte ha gjort…iaf vad vi vet om.
Sen den polisen som skulle ha nekat (avhyst?) SE ett vittnesmål, borde väl ha kommit ihåg det. Det ingår ju s.a.s i polisens roll att ta emot eller fråga personer i närheten om vad de har sett? Men inte heller här får vi någon bekräftelse att så har skett.
SE nämner sen att han och frugan skall åka till Idre. Jag kan ju ha missat det, men det bör ju finnas en anteckning om att han faktiskt varit där…hotell och någon ur personalen som kan bekräfta vistelsen? Såg även någonstans att Mariehamn nämns. Men kommer inte ihåg om det var i samband med just sportlovet dvs att SE istället skulle ha varit till Mariehamn?
Skulle kunna göra listan mycket längre om SE’s ”eventuella” förehavanden den där kvällen. Men att han slänger ur sig än det ena- och det andra där inget kan vidimeras/bekräftas, är ju minst sagt märkligt. SE skapar en omvänd indicie-kedja. Vilket i hans värld torde betyda att ju mer han berättar, desto mer kommer det att påvisa att han inte är gm. Men istället så målar han mer och mer in sig i ett hörn.
Antingen är SE en mytoman i den högre skolan som lyckats ”pricka rätt” eller, ja, välj själv.
*Detta borde ju iofs tala till SE’s fördel, att han just nämner personer som han kommunicerar och vid rätt tidpunkt.
SE och hans fru hyrde en stuga i Idre ja skulle rest dit redan på lördagen 1 mars MEN anlände först på måndag den 3 mars.
SE hade ju inte tid att resa på lördagen han hade fullt jobb med att ringa till polisen och att ringa till RB för att få sin utstämplingstid bekräftad.
Enligt uppgift var han en sväng till Skandia på måndagen FÖRE avfärd till Dalarna .
Kanske för att hämta mordvapnet?Som han ev hade gömt på sitt kontor INNAN han kanackade på och släpptes in av HO ca 23.40 Vissa av dessa uppgifter har jag hämtar från Tunnelgatan.se.
Att SE verkligen var i Idre veckan efter mordet är dock klarlagt.Vilker väl borde betyda veckan efter Stockholmsområdets sportlov iaf är det ju så med dagens sortlovsveckor.
Stugägaren har ju bekräftat detta och tydligen ska SE ha efterlämnat ett blodigt plagg i stugan (var väl en tröja eller skjorta)
Enligt TP ska en tidning i nordvästra Dalarna hösten 2018 ha publicerat en artikel där stugägaren för tidningen berättat att några Palmeutredare hösten 2018 knackade på i hans och fruns villa i en kommun i Stockholmsområdet för att förhöra dem.
En av utredarna ska ha sagt nåt i stil med "förlåt att vi kommer så sent"
Stugägaren"Så sent"?
Utredaren"ja 30 år för sent"
Vidare ska utredarna ha sagt att SE är deras huvudspår och att mordet snart kommer att vara uppklarat. Ålands resan ska ha skett nån vecka efter mordet ja.