2020-05-21, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er vel åpenbart at det var det han oppdaget, særlig da han så trusselbrevet.
Det er etter på du ikke glemmer, men noen kan faktisk bli så traumatisert at de glemmer detaljer og rekkefølge for alltid. Det kommer an på hva det dreier seg om.
Les en gang til!
Virker som du ble vippet av pinnen pga av det jeg skrev - må tåle såpass!

Det forklarer også slettede meldinger , avhengig av når det skjedde. Slettede meldinger er uansett tynt grunnlag imo. Veldig vanskelig å ringe på mobil når man er i sjokk eller enormt stresset, jeg har selv prøvd å ringe bare når veldig stresset, og det er ikke lett å treffe riktig. THs situasjon var ekstremt sjokkerende, inntil det motsatte er bevist.

Å skulle redegjøre for alle detaljer etter en sånn hendelse, og begrunne i noe som kan ha hatt form av avhør om hvorfor man gikk dit eller dit først, er ikke gitt at er så enkelt. At det er mistenkelig at han sjekket baderommet sist, lyder som et halmstrå i mine ører. Men vi får jo ikke så mye info om hvilke indisier politiet egentlig sitter på.
På den anden side: politiet møtte han uniformert. ikkje bra.
Citera
2020-05-21, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
THs familiemedlem kom også usedvanlig raskt etter THs telfonsamtale med vedkommende.
I følge VG var personen på plass straks etter at TH hadde avsluttet samtalen kl 14.00.

Vi snakker om ca 4-5 minutter. På den tiden bodde sønnen ca 7 minutter unna med bil, mens den ene datteren bor i nabolaget og kunne gå til huset på noen minutter. Hvis hun var hjemme antar jeg det var hun som kom i full fart.
Citera
2020-05-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokemann
Vi snakker om ca 4-5 minutter. På den tiden bodde sønnen ca 7 minutter unna med bil, mens den ene datteren bor i nabolaget og kunne gå til huset på noen minutter. Hvis hun var hjemme antar jeg det var hun som kom i full fart.

I følge VGs opplysninger ringte TH dette familiemedlemmet kl 14.00.
Allerede kl. 14.01 kom vedkommende inn døra i Sloraveien.

Virker som familiemedlemmet allerede var på vei, før TH ringte kl. 14.00.
Citera
2020-05-21, 01:27
Medlem
Citat:
I følge VGs opplysninger ringte TH dette familiemedlemmet kl 14.00.
Allerede kl. 14.01 kom vedkommende inn døra i Sloraveien.

Virker som familiemedlemmet allerede var på vei, før TH ringte kl. 14.00.

Men det skyldes jo at TH allerede hadde snakket med samme familiemedlem rett etter han ankom huset. Så ringte vedkommende fasttelefonen når han/hun stod utenfor.

Men sønnen hadde også hatt tid til å kjøre bort på de minuttene selvsagt .
Citera
2020-05-21, 02:13
Medlem
Citat:
VG tar for seg tiden da TH dro fra jobb og til han varslet politiet.

Politiet mener flere ting er mistenkelig.

- Kl 13.30 dro TH fra jobb. Kjøreturen tar ca 8 minutter.
- Kl 13.38 skal TH ha kommet hjem.

- Politiet stusser over at TH ikke oppdaget slepesporene, konas klær og trusselbrevet med en gang.
- Badet ligger i umiddelbar nærhet til inngangspartiet.
- TH har forklart at døren til badet var lukket og at han gjennomsøkte andre deler av huset først.
- TH skal ha hørt hunden pipe inne på et lukket rom.

- Kl 13.40 - 2 min. etter at TH kom hjem - ringte et familiemedlem til husets fasttelefon.
- Familiemedlemmet skal ha spurt hvor AEH var.
- TH skal ha svart at han ikke visste og spurt om familiemedlemmet visste hvor hun var.
- TH nevnte ingenting om situasjonen i huset.
- Politet stusser over denne hendelsen.

- Kl 13.46 ringte TH til mobilen til AEH. Deretter gikk det 14 minutter til han tok en ny samtale.
- Kl 14.00 ringte TH til et familiemedlem som straks kom til huset i Sloraveien.
- Kl 14.01 ringte TH på nytt til samme familiemedlem som ringte til fasttelefonen i det han kom inn.
- Kl 14.10 ringte TH til politiet og sa at kona var forsvunnet.
- Kl 14.25 møtte TH en politipatrulje i nærheten.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg ser ikke noe mistenkelig av de detaljene.

Fra din tekst:
"- Kl 14.00 ringte TH til et familiemedlem som straks kom til huset i Sloraveien.
- Kl 14.01 ringte TH på nytt til samme familiemedlem som ringte til fasttelefonen i det han kom inn."
Var dette et mannlig familiemedlem, men ikke sønnen?

"Samtidig med at Tom Hagen møtte politiet på Knatten, ble det sendt en politipatrulje for å møte to av barna hans på rådhuset i Lørenskog.
De ble møtt av en politipatrulje som kjørte sivil bil, men hadde uniform. Barna ble senere kjørt til avhør på Lillestrøm politistasjon"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet

Noen nevnte her på FB at sønnen var i utlandet den 31.10. Var det de to døtrene som møtte politiet ved rådhuset?

Citat:
Ursprungligen postat av lokemann
Men det skyldes jo at TH allerede hadde snakket med samme familiemedlem rett etter han ankom huset. Så ringte vedkommende fasttelefonen når han/hun stod utenfor.

Men sønnen hadde også hatt tid til å kjøre bort på de minuttene selvsagt .
Det var et mannlig familiemedlem som kom kl 14:01, hvis det som står i artikkelen er korrekt. Sønnen var ikke i Norge på den datoen ifølge noen her på FB.
Ifølge neste VG-artikkel i sitatet over møtte to av barna politiet på rådhuset.

Edit: Det fetade er feil. Jeg misforsto. Her er det riktige fra artikkelen:

"Klokken 14.00 ringte han til et familiemedlem, som senere kom til huset i Sloraveien. Like etterpå – klokken 14.01 – ringte han til det samme familiemedlemmet som ringte på fasttelefonen like etter at han kom inn døren."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale

TH ringte kl 14:01 til den som ringte kl 13:40 til fasttelefonen i Hagens hus.
Dette er ikke den samme som TH ringte til kl 14:00.

Jeg forstår ikke hva det er politiet finner mistenkelig i løpet av de minuttene eller hvorfor politiet stusser over at TH ikke sa noe om situasjonen i huset i telefonsamtalen med et familiemedlem kl 13:40 (2 minutter etter at TH kom hjem). TH hadde jo ikke funnet trusselbrevet og slepesporene m.m. på det tidspunktet.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-21 kl. 03:11.
Citera
2020-05-21, 06:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hoibykongen
Birgitte Tengs saken. Fått med deg den? Der hadde politiet gode bevis.. 😂🙈
Jeg synes det der ut som politiet er på vei samme vei. Tunellsyn.
Må få en løsning, det må være TH.
Nå er det ikke kommer frem en dritt som tilsier det, tviler sterkt på det kommer noe.
Da er han uskyldig, okke som

Jeg syntes du burde finne en sak som er mer sammenliknbar. Tengs-saken dreide seg om en fetter som ble dømt, men seinere frikjent, men måtte fortsatt betale erstatning.
Disse bodde vel ikke sammen og hadde et turbulent forhold? Eller var de pakistanere? Justismord har skjedd tidligere. Og slikt finner man ikke ut av før lenge etterpå, sånn er det bare. Nå får vi bare vente litt å se hva de kommer opp med til slutt.
Senast redigerad av Orderud. 2020-05-21 kl. 06:55.
Citera
2020-05-21, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Er det normalt at foreldrene kjøper leilighet til barna? "Alle med middels god råd hjelper sin egen sønn til å få seg en egen leilighet". Støtter/hjelper barna, muligens stiller som kausjonist er mer vanlig, men betaler leilighet for barna er det i hvert fall ikke mange i min bekjentskapskrets som gjør. Som sagt, jeg kjenner ikke fam. Hagen annet enn det som skrives om dem i media. Om han er gjerrig fordi de bare har en bil, eller om det er et valg de tok, vet jeg ikke. Vet heller ikke hvorfor sønnen leier leilighet, men må ikke nødvendigvis være fordi far er gjerrig. Min familie har råd til to biler hvis vi ville hatt det, men vi klarer oss veldig fint med bare en. Har ingenting med hverken gjerrighet eller kontrollbehov å gjøre. Kanskje ekteparet Hagen også tenkte slik, men som sagt, dette vet jeg ingenting om. Om barnas interesser vet jeg bare via forumet her, at hun var/er hesteinteressert, og at noen former for hestesport koster en del.

Hvis du som du sier "ikke vet noen ting om det", slik du har skrevet 10 ganger nå, så kanskje du ikke skal være så påståelig. Det har med sunn fornuft å gjøre når man kommer fram til at TH er kontrollerende, maktsyk og gjerrig. Sammenlagt med opplysninger som kommer fra den ene og den andre.
Citera
2020-05-21, 06:50
Medlem
Citat:
Klarsynte MW har vært nevnt i forumet her, blant annet fordi han har engasjert seg i saken.

Ser at søsteren til TH, hun som nylig uttalte seg i TV2, har begynt å følge MW på Facebook.
Interessant, lurer på hvorfor hun følger med der.
Citera
2020-05-21, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg syntes du burde finne en sak som er mer sammenliknbar. Tengs-saken dreide seg om en fetter som ble dømt, men seinere frikjent, men måtte fortsatt betale erstatning.
Disse bodde vel ikke sammen og hadde et turbulent forhold? Eller var de pakistanere? Justismord har skjedd tidligere. Og slikt finner man ikke ut av før lenge etterpå, sånn er det bare. Nå får vi bare vente litt å se hva de kommer opp med til slutt.

Det er off topic, men skal ta en kortversjon av politi-skandalene i Tengs-saken.
Citera
2020-05-21, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jo, det er sant, men hvis det er unaturlig mange fingeravtrykk på AEFHs plagg ... Ja, han kan jo ha brettet sammen klærne da de var nyvasket. Det finnes kanskje en naturlig forklaring på det meste hvis man bare forsøker.

Jeg tenker umiddelbart på AEFHs mobil. Hvis det var en unaturlig mengde av THs fingeravtrykk på den? Mobiltelefoner har så voldsomme mengder med én eiers fingeravtrykk at det virker unaturlig. Jeg bare tenker på at min samboer aldri tar borti min mobiltelefon, ikke såvidt engang.

Begynner å tenke i de baner at TH har brukt hennes mobil, feks til å skrive fake sms eller annet som passer inn i narrativet.

Ja om AEH eventuellt hade en gammal telefon som THs NOKIA så är det ju misstänksamt.. Men kan också vara sånn att han spionerade på AEHs sms och telefonlista varje dag..

Läste att AEH kanske hade diabetes?
Då finns möjligheten som jag sagt tidigare, att hennes insulin blivit utbyt med gift.
Vill minnas att man tar en fast spruta med insulin vid diabetes säg kl 09:00 varje morgon?
Citera
2020-05-21, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jo, hvis du er god for nesten 2000 millioner kroner og en av hovedvirksomheten du driver i er eiendom - så hjelper du sønnen inn på boligmarkedet. Heller enn at han skal kaste penger ut av vinduet på leiemarkedet.

På en måte vil jeg si meg enig, men på en annen måte ikke. Det er ikke det beste at foreldre kjøper bolig til barna sine selv om de har særdeles god råd. Kanskje nettopp derfor vil jeg si det er et viktig ledd i å unngå å bli bortskjemt, og samtidig lære forskjellen på 1000 og 10 000, som mange med rike foreldre faktisk sliter med.

Samtidig stikker det mye under, tror jeg.

Vi vet at TH liker å ha kontroll. Og da gir han heller alle barna (foruten H*dd* som visstnok har tatt avstand) noen roller i hans bedrifter, istedet for å la dem få reell formue så de kan kjøpe seg selvstendighet.

Vi vet fra før av at TH er gneten (ektepakten beviser det) og at han har bygget formuen sin opp fra «ingenting». Det bør si oss nok om hvorfor han kan bli en sånn som ikke greier å fordele arv før han dør. Han virker også som typen til å testamentere til andre enn sine barn; folk som har vært hans nære kolleger og støttespillere på veien mot å bli milliardær (eller evt også medhjelpere i denne saken..?).

Vi vet også at det har vært noen gnisninger mellom svigerbarn og svigerforeldre her, så det er noe muffens med hele stemninga i familien.
Citera
2020-05-21, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoibykongen
Spot on. Virker som fantasi/teorier blir til fakta, når man leser her. På meget tynn suppe.
Personlig tenkte jeg som 90% av Norges befolkning at TH hadde gjort dette, men etter å ha lest gjennom forumet her, samt enset hva politiet har i ermet, så er jeg rimelig sikker på at TH ikke kommer til å bli dømt i denne saken, og dermed så spiller det lite rolle hva folk fantaserer om.
Men, jeg har tatt feil før. Tiden vil vise.

Verkar som politi låter pengarna rinna till denna saken är löst. När man har spenderat stora summor och lagt ner så många resurser blir det svårt att stoppa.
Möjligt att en civilist finner kroppen till sommaren av en slump.. man vet aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in