2020-05-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Bland annat GW pratar om mordet 49:30

VG samarbetar med polisen, det har aldrig slutat väl säger GW.

Ja, VG ble lurt av politiet til å starte kjøret mot Tom Hagen som åpenbart er helt feil. Hovedetterforskeren forsvant plutselig dagen Hagen ble arrestert, han ble vel lei av å lure media.
Citera
2020-05-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan være nettopp fordi døren var lukket igjen.

Det første han så var at entréen var rotete, klær på gulvet, på en måte som var unormalt. Han ropte kanskje på AEH, det vil jeg tro - uten å få svar. Han befinner seg da i entréen og det er da ulogisk at hun ikke svarer, hvis hun er på badet like ved, dessuten er døren lukket, og ser ryddig ut. Vi vet at TH ringte til AEH da han kom hjem. Kanskje gikk han dit ringelyden kom fra (hvis mobilen ikke var lydløs), fulgte rotet, eller begge deler. Kanskje valgte han heller å gå i retningen, der "pipelydene" fra hunden kom fra, i stedet for inn på badet. Da han fant trusselbrevet, så kan jeg forestille meg at han var i sjokk.

Når sjokket legger seg, så tenker man som oftest annerledes, og hukommelsen kommer (som oftest) tilbake.
Politibetjentene som møtte TH på bensinstasjonen beskrev THs oppførsel, slik jeg vil beskrive en person i sjokk.

Har du noen gang opplevd å være i sjokk?

Det var da f*en til fintfølelse, å få sjokk av litt rot i gangen, og miste hukommelsen liksom.

Er det noe alle som har opplevd sjokkartede hendelser vet, så er det hvor godt man husker de siste minuttene før sjokket.

Han kan vel ikke ha fått sjokk før han oppdaget at AEH var sporløst vekke?
Citera
2020-05-20, 23:40
Medlem
VG skrev dette i februar 2019 - da saken ble etterforsket som en kidnapping:

Citat:
Slepesporene skal gi et bilde på hvordan den mulige bortføringen kan ha foregått:

Noen har kommet lynraskt inn i huset, fjernet 69-åringen fra baderommet, før de har tatt seg lynraskt ut igjen.

De spesielle sporene skal ha vært noe av det første ektemannen TH fortalte om da han varslet politiet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwVgPB/loerenskog-forsvinningen-fant-slepespor-i-huset

Slepeporene omtales som spesielle. I tillegg til at de kan gi et bilde på hva som kan ha skjedd.

Legg forøvrig merke til at slepesporene var noe av det første TH fortalte om til politiet.
Det skal ikke ha vært noe av det første han så.
Citera
2020-05-20, 23:42
Medlem
Citat:
Partnerdrap utgjør en fjerdedel av alle drap i Norge. I sju av ti partnerdrap er det registrert vold før drapet ble begått.

https://www.oa.no/debatt/tor-vi-se-det/o/5-35-1085669

Jeg tror det er noe i ryktene om at det har vært både vold og trusler i dette forholdet tidligere.
Citera
2020-05-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Ja, VG ble lurt av politiet til å starte kjøret mot Tom Hagen som åpenbart er helt feil. Hovedetterforskeren forsvant plutselig dagen Hagen ble arrestert, han ble vel lei av å lure media.

Har du ikke blittforklart dette før, at etter at det er tatt ut siktelse så er det politiadvokaten som uttaler seg på vegne av etterforskningen. Brøske fortalte dette selv på pressekonferansen etter pågripelsen.
Citera
2020-05-20, 23:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvordan skal disse fortelle hvorvidt døren var lukket eller åpen når Tom Hagen kom hjem ?
Man skal heller ikke se bort fra at slepesporene kan fortelle om baderomsdøra var blitt lukket eller ei. Blod eller annet på «retur» ville kanskje kunne si noe om det.
Citera
2020-05-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
https://www.oa.no/debatt/tor-vi-se-det/o/5-35-1085669

Jeg tror det er noe i ryktene om at det har vært både vold og trusler i dette forholdet tidligere.

Det har vært skrevet ja, i forbindelse med at både TH og barna har forklart om "turbulensen" i ekteskapet. At det skal ha vært episoder der politi og eller nødetater/helse har vært kontaktet.
Citera
2020-05-20, 23:51
Medlem
På det fine bildet av en smilende AEH på et hotellrom.

Også her ser det ut til at AEH har en slags skade, en hevelse og en mørkere stripe mellom høyre øyekrok og nesen.

Noen som er vant til å tolke slikt? Hva kan årsaken være?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

Edit

For meg ser det ut som om det kan ha vært et sår, en rift i huden, som er blitt limt. For å etterlate minst mulig arr.

Eller, sår som er lukket med lim etter en eller annen for for behandling i helsevesenet.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-21 kl. 00:04. Anledning: Edit
Citera
2020-05-20, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var da f*en til fintfølelse, å få sjokk av litt rot i gangen, og miste hukommelsen liksom.

Er det noe alle som har opplevd sjokkartede hendelser vet, så er det hvor godt man husker de siste minuttene før sjokket.

Han kan vel ikke ha fått sjokk før han oppdaget at AEH var sporløst vekke?
Det er vel åpenbart at det var det han oppdaget, særlig da han så trusselbrevet.
Det er etter på du ikke glemmer, men noen kan faktisk bli så traumatisert at de glemmer detaljer og rekkefølge for alltid. Det kommer an på hva det dreier seg om.
Les en gang til!
Virker som du ble vippet av pinnen pga av det jeg skrev - må tåle såpass!
Senast redigerad av Havhest 2020-05-21 kl. 00:00.
Citera
2020-05-21, 00:01
Medlem
Klarsynte MW har vært nevnt i forumet her, blant annet fordi han har engasjert seg i saken.

Ser at søsteren til TH, hun som nylig uttalte seg i TV2, har begynt å følge MW på Facebook.
Citera
2020-05-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Man skal heller ikke se bort fra at slepesporene kan fortelle om baderomsdøra var blitt lukket eller ei. Blod eller annet på «retur» ville kanskje kunne si noe om det.

Hvorfor skulle slepesporene si noe om døren ble lukket etterpå ? Det trenger ikke være noen logikk bak en avgjørelse om å lukke en dør.
Citera
2020-05-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH gikk nok fra rom til rom for å kontrollere at åstedet var perfekt og at ingen andre befant seg der.

Ja, her skurrer mye. Ikke normalt noe av det TH foretok seg.
Særskilt ei heller å be politiet om å lete etter spor da han møtte politiet på bensinstasjonen.
I en såkalt " normal " setting ville han vært i et slikt sjokk at det siste TH hadde tenkt på var tekniske spor.

Det er ikke det minste merkelig at politiet finner TH sine forklaringer som mistenkelige. Det hadde jeg også gjort og så absolutt gjør når man ser tidslinjene og historikken her.
Uansett hvem som har gjort hva ; enhver som har begått en kriminell handling vil uansett bli tatt.
Det bør vel ikke være tvil lenger om at AEH er drept i sitt eget hjem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in