2020-05-26, 23:24
Medlem
Elden og Horst på tur til Sloraveien 4 i dag med et kobbel ivrige journalister rundt seg. Kanskje fantasi, kanskje virkelighet.
Citera
2020-05-26, 23:26
Medlem
Etter at elektrikeren hadde ringt: Den neste som forsøkte å ringe Anne-Elisabeth, var familiemedlemmet hun hadde snakket med klokken 09.14.

Det kan kanskje ha vært det familiemedlemmet som AE hadde en avtale med den dagen?
Citera
2020-05-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hva tenker du? Er vel relativt bekreftet at det den som ringer er en gammel dame som har vært i TH sitt selskap lenge. Mener Minnimus har skrevet det. Og at lønn er nevnt som tema for denne samtalen.

Ja. Det kommer klart frem i artikkelen at lønn og timelister var tema for samtalen.
Er ikke det som er poenget her.
Citera
2020-05-26, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
20-30 minuter är tiden det tar för "nosbart" kadaverin att bildas efter dödens inträde.
Ja, det stämmer med vad jag har hört tidigare. Tack för uppdateringen :-)
Citera
2020-05-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ut i fra opplysningene til TV2 kan det virke som om AEH ble bedt om å kontakte den ansatte.

TV2 skriver: "Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lønnsutbetaling, får TV 2 opplyst"

Et alternativ kan være at den ansatte først sendte en SMS og ba AEH om å ta kontakt.
Takk! Ja det høres logisk ut.
Citera
2020-05-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(14.02.19) "Etter det VG får opplyst, er det i avhør blitt stilt spørsmål om Russland – både om eventuelle private og forretningsmessige forbindelser.
– Hva er grunnen til at politiet spør om Russland?

– Nå spør du meg om et helt konkret etterforskningsskritt, som jeg kan naturlig nok ikke kommentere det, sier Brøske."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2KydA/loerenskog-forsvinningen-kartlegger-konflikter

Hva er det politiet tenkte på med de spørsmålene om Russland?

https://e24.no/boers-og-finans/i/jdAdGq/pareto-securities-anker-crew-gold-erstatning-paa-86-millioner

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/02/pareto-toppen-gikk-fri-oekokrim-anker-ikke

https://runebjerkearresteres.blogspot.com/2017/11/10-crujum-slik-jaget-jeg-jens-ulltveit.html?m=0

https://omni.se/samtal-rakade-spelas-in-gav-bevis-i-insiderharva/a/bKx4j5
Citera
2020-05-26, 23:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(26.05.20) "den forsvunnede kvinnen hadde 21 anrop inn og ut fra telefonen sin den dagen hun forsvant, 31. oktober i 2018. De fleste av disse var ubesvarte. Den første samtalen fant sted klokken 08.45. Da ringte Anne-Elisabeth Hagen til en ansatt i ektemannens selskap. Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lønnsutbetaling"

"I tillegg til jobbrelaterte ting snakket de to om at ekteparet Hagen vurderte å reise til hytta på Kvitfjell senere på dagen"
https://www.tv2.no/nyheter/11467233/

Har det ikke tidligere vært opplyst om at dette var en inngående samtale til AEs telefon?

9:14-samtalen med et familiemedlem ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell.

AE snakket om hytteturen i 8:45-samtalen og i 9:14-samtalen, og i 9:10-smsen skrev hun at hytteturen var avlyst?

Nu går det ju inte ihop längre...

Nu måste det ju vara en medhjälpare. Eller är lønedamen en ABB-robot? Dessutom verkar hon ha besvärande inflytande över familjens beslutsprocess rörande fritiden.

Verkar som TH måste ha en kvinnlig medhjälpare. Antingen hemma eller på jobbet.

För det går väl inte göra ett tfn-samtal om lön i tio minuter via något webbaserat lönesystem som de använder och sen kalla det ”samtal”? Och diskutera kvittflell? Eller kör de kanske med beloppsnyckelkod i valuta i THs företag som standard också?
Citera
2020-05-27, 00:02
Medlem
Synes TV2 er ganske pågående mot lønnskjørings-mennesket som snakket med AEH 08:45 til 08:56 forsvinningsdagen.

"Samtalen mellom de to varte i mer enn ti minutter. I tillegg til jobbrelaterte ting snakket de to om at ekteparet Hagen vurderte å reise til hytta på Kvitfjell senere på dagen, ifølge TV 2s opplysninger.

Personen som snakket med Anne-Elisabeth Hagen har ikke besvart TV 2s henvendelser."

Lønnskjøreren har det nok hardt for øyeblikket. Spesielt om vedkommende har løyet for å hjelpe TH.
Citera
2020-05-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Men hva går spekulasjonene ut på ? Hva er det man egentlig tror man kan gjøre med et tvillingsim, utdyp

Sende meldinger fra en annen mobil enn den hovedsimmet er i. Men dette er egentlig et feilspor, tror jeg, fordi det er utrolig lett å avdekke, med mindre det er et indisium fordi TH har erkjent å ha et tvillingsim på AEFHs telefonnummer (eller at de har hatt det på hverandres, hva vet jeg). Han har i alle fall registrert seg med hennes nummer ifjor vår. Alternativt har han tatt over hennes nummer etter at hun forsvant, men det virker spesielt. En mulighet er også at AEFH hadde et tvillingsim på en annen mobil eller på en ipad, og at TH (eller noen) har lånt/stjålet/brukt det den 31. oktober. Det kan være at TH har brukt det for å gi seg selv alibi.
Senast redigerad av svakrose 2020-05-27 kl. 00:10.
Citera
2020-05-27, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nu går det ju inte ihop längre...

Nu måste det ju vara en medhjälpare. Eller är lønedamen en ABB-robot? Dessutom verkar hon ha besvärande inflytande över familjens beslutsprocess rörande fritiden.

Verkar som TH måste ha en kvinnlig medhjälpare. Antingen hemma eller på jobbet.

För det går väl inte göra ett tfn-samtal om lön i tio minuter via något webbaserat lönesystem som de använder och sen kalla det ”samtal”? Och diskutera kvittflell? Eller kör de kanske med beloppsnyckelkod i valuta i THs företag som standard också?

Jeg forstår det som at samtalen 8:45- 8:56 var en muntlig samtale mellom AE og lønnskjøreren.
I samme artikkel er det opplyst om at personen (lønnskjøreren) som snakket med AE har ikke besvart TV 2s henvendelser.
https://www.tv2.no/nyheter/11467233/

Det er mulig at jeg tenker gammeldags med tanke på ekteparet Hagens alder, men jeg tenker at det er litt merkelig at den telefonsamtalen med lønnskjøreren ikke kunne vente til etter at TH hadde reist til arbeidet. (TH reiste hjemmefra ca kl 09).
Etter det jeg har forstått så arbeidet TH mye (lange arbeidsdager), de hadde hatt en hyggelig aften sammen med venner kvelden i forveien og kom sent hjem, våknet kanskje senere enn vanlig og hadde kanskje en sen frokost. Jeg tror at de fleste i en slik situasjon hadde ventet med en slik arbeidsrelatert telefonsamtale og valgt å prioritere en lang og hyggelig frokost sammen.

Det ser ut som om noe ikke stemmer med telefonsamtalene, pga 9:10-sms-ens innhold om avlyst hyttetur. Men det kan hende at noen av nettavisene er feilinformert. (I en avisartikkel sto det nylig om at noe av den "informasjonen" som aviser har kommet med har vært spekulasjoner.

En eventuell medhjelper er jeg usikker på om det kan ha vært i forbindelse med telefonsamtaler.

"– For øvrig er mye av det som er fremkommet i mediene spekulasjoner, og ikke bekreftede opplysninger fra politiet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mydpd/polititeori-om-hagen-forsvinningen-derfor-er-huset-aasted-for-drap
Senast redigerad av POlROT 2020-05-27 kl. 00:38.
Citera
2020-05-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TV2 oppgir nye opplysninger om telefonsamtaler og meldinger fra mobilen til AEH.

Et av dem gjelder en lengre samtale som skal ha vært mellom AEH og en ansatt i selskapet til TH.
Den ansatte skal ha hatt et ønske om å snakke med AEH tidlig om morgenen på forsvinningsdagen.

Hvilken rolle hadde egentlig AEH i selskapet til TH på den tiden som gjorde en slik samtale naturlig?

Samtalen skal ha vart fra ca klokken 8.45 til klokken 08.56.

Jeg mistenker at denne 08.45 samtalen er mellom TH og VE/GM2 med AEH sin telefon. Da jeg faktisk tror at hun ble drept på natten av TH selv. Det stod i VG en stund at en av samtalene var nettopp med TH før de fikk beskjed om å fjerne det. Dette er ett av flere falske alibier - tror jeg.

Hvis jeg skal vurdere hvem som kan ha utført selve handlingen så er det ingen andre stakeholdere som vil ha noen gevinst annet enn TH.

Når det gjelder Politi og tunnelsyn så faller det på sin egen urimelighet ut i fra alle hypoteser som har vært etterforsket helt til utsjekk av saken og til stadighet fører sporet tilbake til TH. Det er for mange tilfeldigheter i tillegg til rene løgner avslørt under avhør.

Når det gjelder RU så tror jeg han er en «nyttig idiot» som har blitt involvert grunnet noe kunnskapsoverføring.

Men for AEH, barn, barnebarn og resten av familien sin del så håper jeg at mine antagelser er totalt feilslåtte.
Citera
2020-05-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror det var MinniMus som sa det, kontordamen ringte AEH med en beskjed til et familiemedlem, senere ringte AEH (09:14) til familiemedlemmet og viderebrakte beskjeden.

Jeg syntes det var rart at kontordamen ikke ringte direkte til familiemedlemmet selv.

31. er siste dag i måneden, og siste mulighet til å regisrere overtid, andre tillegg utover fastlønnen osv. Og Tom Hagen vil måtte godkjenne ekstraordinære tillegg og utbetalinger.

Tull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in