2020-05-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Jag har ju inte umgåtts med henne på 20 år och inte haft kontakt med henne på 10 år.
Men då var hon ju väldigt manipulativ och som att hon hade ett behov av att bryta mot regler och förväntningar. Ett sorts behov av att göra tvärtemot.
Hon ljög för alla och var ingen vidare vän. I efterhand har jag förstått att hon kunde "regissera" situationer i sitt liv.
Hon kunde lägga tid på att ljuga och snacka skit, berätta helt sjuka saker för mig om någon annan hon umgicks med.
Bakom min rygg sa hon lika störda saker om mig till den andra personen och sen såg hon till att vi träffades alla tre samtidigt.
Som för att se vad som hände, vad den andra och jag skulle säga till varandra... För spänning typ.
Så, ett mycket speciellt beteende.

Det beteendet du beskriver, med att ”regissera” situationer är verkligen intressant i sammanhanget. Kan du ge fler exempel på det? Vilken typ av saker sade hon om er? Var det mest så att hon berättade vidare saker som ni hade sagt till henne i förtroende, blåste hon upp det, eller hittade hon helt på? Eller var det fokus på vilken slags människor ni, enligt henne, var?
Citera
2020-05-20, 23:59
Medlem
Har inte orkat läsa fupen igen. Det är för svårt men fasen alltså. Den här händelsen får man inte ut ur huvudet!

Tre saker som några av er diskuterar:

1. Om man drunknar så syns det i lungorna. Vatten samlas (speciellt när man är medvetslös) och det syns sen när man kollar kroppen. Varken R eller P säger att del fick upp något vatten. Bara att dem försökte med någon slang.
Jag tror hon fick för mycket droger den kvällen, betedde sig konstigt och det klarade inte föräldrarna av. En slags ilska med dåligt samvete kan få någon att bli riktigt ilsk
Jag tror R är boven. Hon ljuger i alla instnancer. Till läkare, till psykologen, i förhör. Hon skickar till och med ett SMS till farfarn och bild på flickan från BVC dagen efter händelsen???
HUR JÄVLA SJUKT ÄR INTE DET.
Dem ringde inte 112 för att dem gett henne droger. Allt annat är undanflykter!
Dem söker även pengar för att rymma..

Har polisen gått igenom källaren? Snälla. Säg att det finns någon vettig myndighet i Norrköping som går igenom källaren. SNÄLLA.

Grannar? Kan dem ge en bild av källaren? Hör man inte ner dit eller vad är frågan?

Ni som skriver att storebror bara är ett barn och inte förstår. Ja jo. Men idag har 13 åringar sex och dricker utan problem. Så hur kan en 13 åring missa 10 månader med sin lilla a syster. Det är precis som att han inte tyckte om henne..

Hoppas ivo gör en granskning av BVC, psykolog samt förskolan med. Under all kritik att man inte ser det som är framför en.

Det gör så jävla ont att den här lilla flickan är död för att vuxna går runt med skygglappar och ter sig offerkoftan på mamman istället för att be henne växa upp och ta lite jäkla ansvar.

Jag känner även att E blev intressant för paret för bidraget. 3 barn är mycket bidrag och dem vägrade henne förskola för att kunna knarka ifred. Sorry men not sorry jag säger det rakt ut.
Citera
2020-05-20, 23:59
Avstängd
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Det beteendet du beskriver, med att ”regissera” situationer är verkligen intressant i sammanhanget. Kan du ge fler exempel på det? Vilken typ av saker sade hon om er? Var det mest så att hon berättade vidare saker som ni hade sagt till henne i förtroende, blåste hon upp det, eller hittade hon helt på? Eller var det fokus på vilken slags människor ni, enligt henne, var?

Hon hittade på saker helt.
Ett exempel: hon hade en killkompis i en annan stad som hon träffat på nätet. Hon åkte till honom ibland. Hon berättade MASSOR om honom, jag kommer inte ihåg exakt men det var jättekonstiga grejer. Så man funderade verkligen på vad han var för idiot. Han var psykiskt labil och kunde få explosiva utbrott för minsta lilla. Han skulle komma och hälsa på henne i hennes och hennes sambos lägenhet och hon insisterade på att vi skulle ha en filmkväll vi tre när hennes sambo jobbade.
Jag ville egentligen inte, tyckte ju att han verkade helt störd och fattade inte varför hon ens umgicks med honom.
I vilket fall övertalade hon mig men gav mig tydliga "instruktioner" om att inte prata med honom "för han blir nervös av nya personer" och OM han frågade mig någonting var det vissa saker jag inte fick säga osv... Vi hade en väldigt knepig filmkväll och hon sprang på toa stup i kvarten så jag och han blev själva långa stunder. Typ för att få mig att känna obehag eller se vad som skulle hända.

Några år senare kom jag i kontakt med honom av en händelse och fick då veta att INGET av det hon sagt om honom var sant. Han var en helt vanlig normal kille.
Han berättade också allt hon sagt om mig till honom. Jag kommer inte ihåg idag vad det var för jag blev så chockad av alltihop men det var verkligen helt sjuka saker hon tutat i honom om mig.
Hon hade också ljugit ihop en galen historia om hennes liv och hennes familj för honom.
Inget av det hon sagt om sig själv till honom var sant.
Och de umgicks ändå i ett par års tid....
Citera
2020-05-21, 00:02
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jag har också undrat över det! Reagerade förresten på att R sade (i senare förhör, efter Ps död) att hon vaknade till att P höll på att dammsuga och städa på onsdagen. Varefter hon säger att han aldrig brukar göra det och att hon därför reagerade på det. I ett tidigare förhör påpekar hon dock att P är pedantisk och städer jämt (då var det kanske tänkt som en förklaring till varför hela lägenheten städades efter ”olyckan” med E?). Men ja, frågan kvarstår varför de städade.

Eller varför ens ta upp det liksom.
Citera
2020-05-21, 00:04
Medlem
Citat:
Hon hittade på saker helt.
Ett exempel: hon hade en killkompis i en annan stad som hon träffat på nätet. Hon åkte till honom ibland. Hon berättade MASSOR om honom, jag kommer inte ihåg exakt men det var jättekonstiga grejer. Så man funderade verkligen på vad han var för idiot. Han var psykiskt labil och kunde få explosiva utbrott för minsta lilla. Han skulle komma och hälsa på henne i hennes och hennes sambos lägenhet och hon insisterade på att vi skulle ha en filmkväll vi tre när hennes sambo jobbade.
Jag ville egentligen inte, tyckte ju att han verkade helt störd och fattade inte varför hon ens umgicks med honom.
I vilket fall övertalade hon mig men gav mig tydliga "instruktioner" om att inte prata med honom "för han blir nervös av nya personer" och OM han frågade mig någonting var det vissa saker jag inte fick säga osv... Vi hade en väldigt knepig filmkväll och hon sprang på toa stup i kvarten så jag och han blev själva långa stunder. Typ för att få mig att känna obehag eller se vad som skulle hända.

Några år senare kom jag i kontakt med honom av en händelse och fick då veta att INGET av det hon sagt om honom var sant. Han var en helt vanlig normal kille.
Han berättade också allt hon sagt om mig till honom. Jag kommer inte ihåg idag vad det var för jag blev så chockad av alltihop men det var verkligen helt sjuka saker hon tutat i honom om mig.
Hon hade också ljugit ihop en galen historia om hennes liv och hennes familj för honom.
Inget av det hon sagt om sig själv till honom var sant.
Och de umgicks ändå i ett par års tid....

Hoppas polis och utredare läser detta. Jag känner en sån här person med. En slags mytoman och det är helt otroligt sjukt hur sant det låter när personen pratar.

Vissa saker har man gått på direkt och känt obehag där, men sen får alla veta att inget är sant och man blir chockad
Det låter sååå sånt. Alltså det går knappt och förklara, alltid offerkoftan på. Aldrig personens fel även om personen har misshandlat någon så kan personen vända och säga men nu tänker vi inte på gamla saker. Helt iskall, men fjöskog när personen vill ha något. Bryr dig bara om sig själv med. Usch!
Citera
2020-05-21, 00:07
Avstängd
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Hoppas polis och utredare läser detta. Jag känner en sån här person med. En slags mytoman och det är helt otroligt sjukt hur sant det låter när personen pratar.

Vissa saker har man gått på direkt och känt obehag där, men sen får alla veta att inget är sant och man blir chockad
Det låter sååå sånt. Alltså det går knappt och förklara, alltid offerkoftan på. Aldrig personens fel även om personen har misshandlat någon så kan personen vända och säga men nu tänker vi inte på gamla saker. Helt iskall, men fjöskog när personen vill ha något. Bryr dig bara om sig själv med. Usch!

Låter väldigt likt Rebecca.
Hur störda saker hon än sa trodde jag på henne helt och hållet 9 gånger av 10...
Citera
2020-05-21, 00:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Har inte orkat läsa fupen igen. Det är för svårt men fasen alltså. Den här händelsen får man inte ut ur huvudet!

Tre saker som några av er diskuterar:

1. Om man drunknar så syns det i lungorna. Vatten samlas (speciellt när man är medvetslös) och det syns sen när man kollar kroppen. Varken R eller P säger att del fick upp något vatten. Bara att dem försökte med någon slang.
Jag tror hon fick för mycket droger den kvällen, betedde sig konstigt och det klarade inte föräldrarna av. En slags ilska med dåligt samvete kan få någon att bli riktigt ilsk
Jag tror R är boven. Hon ljuger i alla instnancer. Till läkare, till psykologen, i förhör. Hon skickar till och med ett SMS till farfarn och bild på flickan från BVC dagen efter händelsen???
HUR JÄVLA SJUKT ÄR INTE DET.
Dem ringde inte 112 för att dem gett henne droger. Allt annat är undanflykter!
Dem söker även pengar för att rymma..

Jag skrev bara vad som stod i obduktionen. Jag tror heller inte att hon drunknat.
Citera
2020-05-21, 00:11
Medlem
Citat:
Låter väldigt likt Rebecca.
Hur störda saker hon än sa trodde jag på henne helt och hållet 9 gånger av 10...
Hon verkar få det hon vill med. när man läser psykologkontakt tex så vill läkaren sänka benzo men sen får hon någon annan att fortsätta med det.
Benzo är väl kraftig vaneskapande och fruktansvärt beroende framkallande.
Jag åt några vid panikångest för ett par år sen och man blir HELT VÄCK och känner att man kan ta över världen. Skulle aldrig röra dem igen utan jag lärde mig att sänka min kraftiga ångest med kunskap mm. Men hon verkar få alla att bara ge och ge och ge🥺
Citera
2020-05-21, 00:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Ni som skriver att storebror bara är ett barn och inte förstår. Ja jo. Men idag har 13 åringar sex och dricker utan problem. Så hur kan en 13 åring missa 10 månader med sin lilla a syster. Det är precis som att han inte tyckte om henne..

Du ger dig dock på fel person tycker jag när du försöker skuldbelägga någon som är 13 år och själv varit utsatt för saker när han växte upp.

Det är väl kanske så att han inte hade så mycket gemensamt med en treåring han inte växt upp med. Det behöver inte betyda att han hatar henne.
Citera
2020-05-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag skrev bara vad som stod i obduktionen. Jag tror heller inte att hon drunknat.
Ah nä inte du☺️ Men många som pratar om det.
Jag tror även det står i rapporten att det inte finns några bevis alls för drunkning. Men att det skulle kollas noggrannare
Men nu hade hon klartecken för begravning av E så den biten är klar och ingen annan förklaring har getts
Citera
2020-05-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Du ger dig dock på fel person tycker jag när du försöker skuldbelägga någon som är 13 år och själv varit utsatt för saker när han växte upp.

Det är väl kanske så att han inte hade så mycket gemensamt med en treåring han inte växt upp med. Det behöver inte betyda att han hatar henne.
Skuldbelägger inte honom alls. Men att inte komma ihåg någonting alls låter konstigt i mina öron. Sen kanske det finns andra förklaringar, men just nu finns det inte en enda människa i hennes närhet som kan tala ut eller säga sanningen. Hon är död för en anledning och det känns väldigt kusligt att alla är tysta
Citera
2020-05-21, 00:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Hon verkar få det hon vill med. när man läser psykologkontakt tex så vill läkaren sänka benzo men sen får hon någon annan att fortsätta med det.
Benzo är väl kraftig vaneskapande och fruktansvärt beroende framkallande.
Jag åt några vid panikångest för ett par år sen och man blir HELT VÄCK och känner att man kan ta över världen. Skulle aldrig röra dem igen utan jag lärde mig att sänka min kraftiga ångest med kunskap mm. Men hon verkar få alla att bara ge och ge och ge🥺

Blir väl inte riktigt så när man är van att ta dem och om man tar dem på en "normal nivå", men de verkar ju ha tagit enorma mängder, och dessutom blandat med subutex, det blir man ganska väck av i större mängder. Ingen bra kombo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in