2020-05-20, 23:01
Medlem
Vilket datum är rättegången?
Citera
2020-05-20, 23:04
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Rebeccas familj var med i Jehovas Vittnen och hon var familjens "svarta får". Hon började röka och dricka tidigt och följde inte familjens regler. Hennes familj är bra, de har kämpat för att stötta sin dotter.
De har inte brutit med henne även om hon levt på ett sätt som man enligt Jehova inte ska.

Hon rymde inte hemifrån när hon var 14-15.
Jag umgicks med henne dagligen fram tills hon var 17-18.
Hon drog till Stockholm när hon var 19 år.
Förlåt, men jag måste fråga är du eller har nu någonsin varit med i Jehovas Vittne?
Citera
2020-05-20, 23:05
Avstängd
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Förlåt, men jag måste fråga är du eller har nu någonsin varit med i Jehovas Vittne?

Nej, jag är inte och har heller aldrig varit med i Jehovas Vittnen
Citera
2020-05-20, 23:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det finns inget som talar för att hon har eller inte har drunknat.

Hon har blödning i hålrummen i hjärnan som kan bero på slag av trubbigt föremål eller skakning, (eller fall).

Hon har andats in sina egna kräkningar.

Hon har påbörjad lunginflammation pga kräkningarna.

Troligtvis har hon inte överdoserats på droger, men skillnaden i påverkan mellan olika personer kan variera.

Hon har lidit av syrebrist.

Juridiskt kan det bli svårt att till hundra procent bevisa exakt vad som skett.

Men ja, jag är helt säker på att båda var med när det hände. Eftersom R berättar hur E såg ut och inledningsvis sa sig vara med, något hon senare som nykter inte minns, enligt henne själv.

A pratar mycket om sängen, att man kan slå sig om man ramlar från sängen, att det inte krävs så mycket osv och att hans andra syster bröt armen när hon ramlade från sängen. Det fanns även blod på sängen, på flera ställen. Visst kan hon ha legat där skadad, men hon kan också kanske ha skadats just där? Blodet i badrummet är ju inte tydligt vem det kommer från.
Fast jag har inte skrivit att hon drunknat!
Menar bara att de kanske tog henne dit efter hon blev medvetslös, därav vissa märken på kroppen?
Och då fick de ihop en bra historia vad som hänt efter det.
Citera
2020-05-20, 23:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Rebeccas familj var med i Jehovas Vittnen och hon var familjens "svarta får". Hon började röka och dricka tidigt och följde inte familjens regler. Hennes familj är bra, de har kämpat för att stötta sin dotter.
De har inte brutit med henne även om hon levt på ett sätt som man enligt Jehova inte ska.

Hon rymde inte hemifrån när hon var 14-15.
Jag umgicks med henne dagligen fram tills hon var 17-18.
Hon drog till Stockholm när hon var 19 år.

Okej, då är det väl bara sånt hon ljugit om för läkare då antagligen.
Citera
2020-05-20, 23:18
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Precis, hon låtsas hon inte känner till ikto tex, trots det finns på sms hon pratat om det. Hon frågar förhörs ledaren : fentanyl? Är inte det jätte farliga plåstren? Som om hon har aldrig sett ett! Hon greps väl med två plåster på sig för ex antal år sen!! Jävla fucking pundare, försöker neka in i döden att hon är duktigt påläst proffsig nerpundad jävel, som köper sitt knark med bitcoins, uträknat i tid när det börjar ta slut o måste fyllas på, hon vet precis hur många dagar hon har kvar så hon klarar sig innan hon blir sjuk. "det enda hon känner till typ är stess som hon har föreskrivet, som hon tjatar om, o det får hon inget rus av alls" ruset fixar dem på darknet!

Tänkte också på det med fentanylet. Känns bara så korkat att ljuga om, då hon väl förstår att polisen har kvar tidigare uppgifter.
Citera
2020-05-20, 23:20
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast jag har inte skrivit att hon drunknat!
Menar bara att de kanske tog henne dit efter hon blev medvetslös, därav vissa märken på kroppen?
Och då fick de ihop en bra historia vad som hänt efter det.

Nej, det sa jag heller inte, ursäkta om jag var otydlig. Bara sammanfattade det jag förstått av hennes obduktion. Har säkert missat något.

Är inte ens säkert hon varit i badrummet tänker jag. Om hon varit i badrummet, varför kände de behov av att tvätta och städa hela lägenheten.
Citera
2020-05-20, 23:23
Avstängd
Inthemiddles avatar
Citat:
Okej, då är det väl bara sånt hon ljugit om för läkare då antagligen.

Ja.
Däremot åkte hon till Sthlm emellanåt och hälsade på kompisar på helger från kanske 17 års åldern. Detta var folk hon träffat i olika chattrum på nätet.
Det var nog där hon kom i kontakt med droger från början.
Det var också då vi började glida ifrån varandra.

Hon flyttade ihop med en kille då när hon var ca 17 år och det var då hennes resor till Sthlm började.
När hon bodde hemma fick hon inte åka iväg till någon som inte föräldrarna kände.
Citera
2020-05-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ja.
Däremot åkte hon till Sthlm emellanåt och hälsade på kompisar på helger från kanske 17 års åldern. Detta var folk hon träffat i olika chattrum på nätet.
Det var nog där hon kom i kontakt med droger från början.
Det var också då vi började glida ifrån varandra.

Hon flyttade ihop med en kille då när hon var ca 17 år och det var då hennes resor till Sthlm började.
När hon bodde hemma fick hon inte åka iväg till någon som inte föräldrarna kände.

Kan du beskriva henne som person?
Citera
2020-05-20, 23:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nej, det sa jag heller inte, ursäkta om jag var otydlig. Bara sammanfattade det jag förstått av hennes obduktion. Har säkert missat något.

Är inte ens säkert hon varit i badrummet tänker jag. Om hon varit i badrummet, varför kände de behov av att tvätta och städa hela lägenheten.

Fast vi vet ju inte vad som hänt innan, i lägenheten?

Ser ju ut som det finns blodstänk lite överallt i lägenheten, de har väl försökt städa bort detta blod, men lyckades tydligen inte helt.
Så mycket möjligt har hon blivit slagen lite överallt i lägenheten, när hon sen blev medvetslös, behövde de väl också tvätta av henne, så det skulle se ut som hon badat i badkaret och ramlat? Mina spekulationer, baserad på logik.
Citera
2020-05-20, 23:34
Medlem
Citat:

Jag har också undrat över det! Reagerade förresten på att R sade (i senare förhör, efter Ps död) att hon vaknade till att P höll på att dammsuga och städa på onsdagen. Varefter hon säger att han aldrig brukar göra det och att hon därför reagerade på det. I ett tidigare förhör påpekar hon dock att P är pedantisk och städer jämt (då var det kanske tänkt som en förklaring till varför hela lägenheten städades efter ”olyckan” med E?). Men ja, frågan kvarstår varför de städade.
Senast redigerad av ApfelBirne 2020-05-20 kl. 23:37.
Citera
2020-05-20, 23:37
Avstängd
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Kan du beskriva henne som person?

Jag har ju inte umgåtts med henne på 20 år och inte haft kontakt med henne på 10 år.
Men då var hon ju väldigt manipulativ och som att hon hade ett behov av att bryta mot regler och förväntningar. Ett sorts behov av att göra tvärtemot.
Hon ljög för alla och var ingen vidare vän. I efterhand har jag förstått att hon kunde "regissera" situationer i sitt liv.
Hon kunde lägga tid på att ljuga och snacka skit, berätta helt sjuka saker för mig om någon annan hon umgicks med.
Bakom min rygg sa hon lika störda saker om mig till den andra personen och sen såg hon till att vi träffades alla tre samtidigt.
Som för att se vad som hände, vad den andra och jag skulle säga till varandra... För spänning typ.
Så, ett mycket speciellt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in