2020-05-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Detta är ett öknamn de givit henne, inte ett faktiskt namn de tänkt att hon skulle döpas till.

Mamman kallade även dottern för mongot i ett sms till pappan. Människan måste vara personlighetsstörd som mobbar sin egen avkomma!
Citera
2020-05-20, 22:40
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja en olycka vad det inte, det skulle komma för eller senare. Om det händer en olycka larmar man! Dessutom va dem inte ånger fyllda. Dem planerade att dra ifrån sitt döda barn, o två levande i lgh! Försökte me o låna av Ps brov och massa snabb låne ansökningar i direkt anslutning efter mordet. Allt för att slippa bli gripna o tända av o få vara utan deras droger! Deras droger va deras liv, allt gick ut på det! Så småningom skulle nog lilla silas oxå få somna in i en överdos!

Det vet du inte. De handlade nog oavsett i ren panik där på slutet.

Tror absolut inte det var överlagt mord dock, snarare instabila föräldrar som kanske har slagit henne och kanske drogat henne, det vet jag inte säkert.
Citera
2020-05-20, 22:42
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ja en olycka vad det inte, det skulle komma för eller senare. Om det händer en olycka larmar man! Dessutom va dem inte ånger fyllda. Dem planerade att dra ifrån sitt döda barn, o två levande i lgh! Försökte me o låna av Ps brov och massa snabb låne ansökningar i direkt anslutning efter mordet. Allt för att slippa bli gripna o tända av o få vara utan deras droger! Deras droger va deras liv, allt gick ut på det! Så småningom skulle nog lilla silas oxå få somna in i en överdos!

Men jag håller med om att normala människor såklart larmar, oavsett situation.
Citera
2020-05-20, 22:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Varför är det en dum fråga? De hade en stor lägenhet och hade lika väl kunnat låsa in henne i sitt rum om de inte vill bli störda. Det plus drogerna borde väl haft samma effekt. Jag undrar om syftet kunde ha med bestraffning att göra (vilket absolut inte är samma sak som att vilja vara i fred), men jag vet ju inte och kan inte veta med säkerhet och ville gärna få andras åsikter om det.
Ok, jag ber om ursäkt. Du har rätt i att det kan ha att göra med bestraffning av något slag?
Men samtidigt drogade de ju henne, de kanske ville hitta ett billigare sätt att hålla henne på plats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hon förnekar det ju inte på slutet, även om hon förmildrar det genom att skylla på att hon inte var aktiv i att handla droger osv, något jag inte tror på heller. Men är ganska typiskt att missbrukare ljuger på ren automatik, och säkert ännu mer om de har barn.

Tror fortfarande att P ljugit om sitt missbruk eller åtminstone om vilka doser och dött i sviterna av abstinens. Bara en gissning dock.
I slutet erkänner hon lite för hon har inget val. Men dem flesta av droger har hon ingen aning om hur hon fått i sig! Trots hon knaprar på dygnet runt när P är på jobbet, o fyller på ständigt med nya beställningar. Hon förskönar och skyller ifrån sig! Det räcker inte att hon erkänner hon tar det hon har föreskrivet plus lite subbar. HON TAR Allt, bara erkänn. Lagom under dagen, sen när dem sövt ner barnen med lugnande, öser dem i sig själv så dem inte ens kan stå på benen! Sannolikt att han dog i en avtändning. Men osannolikt att han inte fick vård på häktet /sjukhuset, då han hade ett så uppenbart dokumenterat missbruk plus blodproverna dem tar direkt vid gripande. Då undrar man : har dem låtit han dö där i sällen?
Citera
Medlem
Citat:
Även om det är många skador så är de inte så stora. Räcker med ett 0.5 cm litet rivmärke så registreras det ju. Småbarn kan ha mycket blåmärken i perioder utan att de blivit misshandlade. P säger sig ha ramlat med E i famnen den dagen hon blev skadad, det var så han fick såret i pannan som finns med på bilderna.

Hon hade ju blåmärken sedan tidigare, som då var fall i badkaret en tidigare gång och brännmärke från att ha bakat.

Armen är väl det jag tycker är svårast att förklara, men barns skelett är väldigt mjuka, och ett fall kan skada skelettet eller bryta det när de tar emot sig.

Märkena runt käkvinkeln och i munnen kan vara från när P försökte bända upp munnen för att få bort vätska ur halsen.

Jag säger inte att det måste ha varit en olyckshändelse, bara spekulerar i olika alternativ.

Absolut. Men lägger man ihop 1 + 1 här så är det ytterst osannolikt att alltihop är olyckor. Lite osmakligt att försöka bortförklara varenda skada på ett litet barn som tydligt varit i en mycket utsatt position. Visst kan det vara vanliga olyckor, men inte alla. Inte i denna situation.
Citera
2020-05-20, 22:47
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Absolut. Men lägger man ihop 1 + 1 här så är det ytterst osannolikt att alltihop är olyckor. Lite osmakligt att försöka bortförklara varenda skada på ett litet barn som tydligt varit i en mycket utsatt position. Visst kan det vara vanliga olyckor, men inte alla. Inte i denna situation.

Jag bortförklarar inte, jag försöker se olika scenarier som skulle kunna ha hänt. Självklart hoppas man inte på det värsta, men jag är fullt medveten om att det också kan vara så.
Citera
2020-05-20, 22:49
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
I slutet erkänner hon lite för hon har inget val. Men dem flesta av droger har hon ingen aning om hur hon fått i sig! Trots hon knaprar på dygnet runt när P är på jobbet, o fyller på ständigt med nya beställningar. Hon förskönar och skyller ifrån sig! Det räcker inte att hon erkänner hon tar det hon har föreskrivet plus lite subbar. HON TAR Allt, bara erkänn. Lagom under dagen, sen när dem sövt ner barnen med lugnande, öser dem i sig själv så dem inte ens kan stå på benen! Sannolikt att han dog i en avtändning. Men osannolikt att han inte fick vård på häktet /sjukhuset, då han hade ett så uppenbart dokumenterat missbruk plus blodproverna dem tar direkt vid gripande. Då undrar man : har dem låtit han dö där i sällen?

Ja, stör mig också på det där. Förstår inte hur hon tror att folk inte ska förstå att hon ljuger när det hela tiden funnits svart på vitt, och även hennes okunskap om droger hon känt till och använt i minst 5 år. Missbrukare vet vilka droger de tar, de känner skillnaden på de flesta och är nästan alltid väldigt pålästa inom detta.
Citera
2020-05-20, 22:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Tror absolut inte det var överlagt mord dock, snarare instabila föräldrar som kanske har slagit henne och kanske drogat henne, det vet jag inte säkert.
Att hon matats med droger är ju redan klarlagt.
Även lillebrodern var drogad.
Citera
2020-05-20, 22:51
Medlem
Citat:

Droger o misshandel mot ett litet barn på va vad det 14 kg?? Leder lätt till döden, det vet alla. Dem orka inte med henne helt enkelt. Dem ville knarka ifred. OM hon trilla i badkaret, tror jag inte hon dog av fallet, det är långsökt. Snarare har dem slängt henne i badkaret då hon kanske varit lite jobbig, fortf lite jobbig, så en släng till och pang så va olyckan framme! Alt : övedos och att dem försökt slå liv i henne! Hur som haver har dem brukat våld, straff, o drogat henne under lång tid. Hon har varit levande död, det var bara sista stöten! Ingen olycka, en lång plågsam process som skulle leda i döden oavsett!
Citera
2020-05-20, 22:54
Avstängd
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Nej, det har du rätt i, jag tycker dock att det är intressant aat se hur hon beskriver sin familj. Det finns dock många som har lämnat Jehovas Vittne och har berättat att familjen inte vill fortsätta ha kontakt med dem då de lämnar, det kan klart vara på annat sätt här.

Rebeccas familj var med i Jehovas Vittnen och hon var familjens "svarta får". Hon började röka och dricka tidigt och följde inte familjens regler. Hennes familj är bra, de har kämpat för att stötta sin dotter.
De har inte brutit med henne även om hon levt på ett sätt som man enligt Jehova inte ska.

Hon rymde inte hemifrån när hon var 14-15.
Jag umgicks med henne dagligen fram tills hon var 17-18.
Hon drog till Stockholm när hon var 19 år.
Citera
2020-05-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ja, stör mig också på det där. Förstår inte hur hon tror att folk inte ska förstå att hon ljuger när det hela tiden funnits svart på vitt, och även hennes okunskap om droger hon känt till och använt i minst 5 år. Missbrukare vet vilka droger de tar, de känner skillnaden på de flesta och är nästan alltid väldigt pålästa inom detta.
Precis, hon låtsas hon inte känner till ikto tex, trots det finns på sms hon pratat om det. Hon frågar förhörs ledaren : fentanyl? Är inte det jätte farliga plåstren? Som om hon har aldrig sett ett! Hon greps väl med två plåster på sig för ex antal år sen!! Jävla fucking pundare, försöker neka in i döden att hon är duktigt påläst proffsig nerpundad jävel, som köper sitt knark med bitcoins, uträknat i tid när det börjar ta slut o måste fyllas på, hon vet precis hur många dagar hon har kvar så hon klarar sig innan hon blir sjuk. "det enda hon känner till typ är stess som hon har föreskrivet, som hon tjatar om, o det får hon inget rus av alls" ruset fixar dem på darknet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in