2020-10-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nä nä, du har säkert rät. För du har ju som vanligt tillgång till källor vi andra inte har...

... Fast 1, lLite är det som om du inte förstår vad jag skriver och det kan aldrig vara det bästa för barnet att modern äter något som kan orsaka abstinens när den födds

.. Fast 2. Ursäkta men varför tror du att sådana här preparat utskrivna? Eller varför tror du människor fastnar i missbruk?
Få beskriver att de knarkar eller behöver medicin för att det är så jävlas tufft.Utan att de behöver det för att må bra eller för att klara sin vardag. Det vill säga i terapeutiskt syfta

... Fast 3. Men det kanske som vanligt var Något extra med Rebecka. Något som gjorde att det vanliga inte gäller henne. Att hon för detta, aldles unika , i hennes situation. Ger henne fribiljett från det ansvar för våra handlingar som vanligt folk behöver ta varje dag, hela livet.

Om du försöker låtsas vara doktor, psykiatriker, jurist, rättsläkare, toxikolog och domare så bör du åtminstone vara något mer påläst.
Det är mycket fria tolkningar från dig
Citera
2020-10-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
I det här fallet så handlar det om terapeutiskt syfte.
Det hade definitivt inte varit för barnets bästa att strypa medicineringen.
Så det är barnets bästa att födas med abstinens? Om det är stesolid hon tog så står det om läkemedlet tas regelbundet under senare delen av graviditeten kan barnet utveckla abstinens.

Jag anser INTE det är barnets bästa, och jag tror inte läkarna anser att det är barnets bästa heller. Hade hon dessutom varit ren och levt ett normalt liv så hade lilla E inte tagits ifrån Rebecka redan på BB. Det finns ORSAKER till att det skedde. Att de fick behålla barnet som kom efter E, begriper jag inte. Den familjen borde inte ens få ha ett husdjur.
Citera
2020-10-17, 12:16
Medlem
Citat:
Nä nä, du har säkert rät. För du har ju som vanligt tillgång till källor vi andra inte har...

... Fast 1, lLite är det som om du inte förstår vad jag skriver och det kan aldrig vara det bästa för barnet att modern äter något som kan orsaka abstinens när den födds

.. Fast 2. Ursäkta men varför tror du att sådana här preparat utskrivna? Eller varför tror du människor fastnar i missbruk?
Få beskriver att de knarkar eller behöver medicin för att det är så jävlas tufft.Utan att de behöver det för att må bra eller för att klara sin vardag. Det vill säga i terapeutiskt syfta

... Fast 3. Men det kanske som vanligt var Något extra med Rebecka. Något som gjorde att det vanliga inte gäller henne. Att hon för detta, aldles unika , i hennes situation. Ger henne fribiljett från det ansvar för våra handlingar som vanligt folk behöver ta varje dag, hela livet.

För att förstå varför människor hamnar i missbruk så måste man också förstå hur signalsubstanserna i våra hjärnor fungerar, och i synnerhet varför dopaminnivåerna skiljer sig hos folk, ja varför väldigt många människor inte har samma balans mellan dessa signalsubstanser.
Men det ser ut som att du inte riktigt är där
Citera
2020-10-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så det är barnets bästa att födas med abstinens? Om det är stesolid hon tog så står det om läkemedlet tas regelbundet under senare delen av graviditeten kan barnet utveckla abstinens.

Jag anser INTE det är barnets bästa, och jag tror inte läkarna anser att det är barnets bästa heller. Hade hon dessutom varit ren och levt ett normalt liv så hade lilla E inte tagits ifrån Rebecka redan på BB. Det finns ORSAKER till att det skedde. Att de fick behålla barnet som kom efter E, begriper jag inte. Den familjen borde inte ens få ha ett husdjur.

Det berodde ju inte på stesolidet?
Citera
2020-10-17, 12:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Om du försöker låtsas vara doktor, psykiatriker, jurist, rättsläkare, toxikolog och domare så bör du åtminstone vara något mer påläst.
Det är mycket fria tolkningar från dig
Tänk jag har aldrig utgett mig för att vara ha något av dessa yrken.
Citat:
För att förstå varför människor hamnar i missbruk så måste man också förstå hur signalsubstanserna i våra hjärnor fungerar, och i synnerhet varför dopaminnivåerna skiljer sig hos folk, ja varför väldigt många människor inte har samma balans mellan dessa signalsubstanser.
Men det ser ut som att du inte riktigt är där
Försöker du vara expert?
Citera
2020-10-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Hur vet man att det inte berodde på stesoliden? Jag har inte varit så väldigt noggrann med att granska fupen. Citera gärna där man konstaterar det. Jag misstror dig inte dock.
Citera
2020-10-17, 12:56
Medlem
Citat:
Det förklarar missförståndet.
Här är den texten som jag läste:
https://www.instagram.com/p/CGAqn7JFPeY/?igshid=1xto2f482sc2x
"Texten" är några strofer ur en dikt som heter "I folkviseton" och är skriven av poeten Nils Ferlin.
Den börjar på följande sätt:

Kärleken är så förunderligt stark
kuvas av intet i världen....
Mitt hjärta är ditt
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter
Min lycka är din
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.
Citera
2020-10-17, 12:57
Avstängd
Ankan-mannens avatar
Citat:
Föräldraalienation är likställt med psykisk misshandel.
Nu bedrivs en nationell föräldraalienation mot kvarvarande barn.
I spetsen finns en fosterhemskvinna som på alla sätt har missat den stora detaljen, och som genom profitering, förtal, och exponering av både sina egna och andras barn uppviglar till den masshysteri som pågår i sociala medier. En fosterhemskvinna med uppdrag av socialtjänsten.
Ni är så uppslukade av detta rosa väsen så att ni inte ser konsekvenserna av erat handlande.
Jag hoppas att de kvarvarande barnen får hjälp att driva sin sak mot fosterhemmet.
Så att de kan få ett slut på det här och få sörja ifred.
Det är alla postare som driver denna fråga. så det aldrig tar slut.
Citera
2020-10-17, 12:58
Medlem
Citat:
I synnerhet som även av läkare föreskrivna preparat ger abstinens.

Bara en tanke på ämnet.
De flesta missbrukande blivande mammor lyckas hålla sig rena under graviditeten. Även blivande mammor med tunga narkotikaklassade av läkare utskrivna narkotiska preparat brukar vilja hålla upp med sin medicin under graviditet.

För under graviditet förvandlas kvinnan: tjejen/ bruden till Mamma! Det vill säga en person som sätter sitt barns behov över och före sina egna.

Det är heller inte ovanligt att kvinnor med missbruksproblem inte upplever speciellt mycket abstinens symtom eller sug under graviditeten och amning- perioden. Kroppen sprutar ut må bra hormoner, och känslan av att det finns något som är större och viktigare än jag är överväldigande.

Men så var det uppenbarligen inte för Rebecka.

Men snälla!! Det stämmer öht inte att kvinnor förvandlas till mammor under graviditet, föräldraskapet och anknytningen brukar ske från förlossningen och framåt. Man knyter an till barnet i magen beroende på hur bra man har det runt sig och en hel rad andra faktorer, punkt. Får jag fråga vad du jobbar med? Du har ju ingen koll alls. F ö vadå förvandlas till mamma? Många är ju redan mammor sedan tidigare eller vad menar du egentligen?
Det är inte lätt att sluta med beroendeframkallande preparat enbart av vilja om beroendet är rent fysiskt. Vilket otroligt larvigt inlägg. Vad insnöade och okunniga många är i den här tråden.
Citera
2020-10-17, 12:59
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
"Texten" är några strofer ur en dikt som heter "I folkviseton" och är skriven av poeten Nils Ferlin.

Mitt hjärta är ditt
ditt hjärta är mitt
Min lycka är din
din lycka är min
Det är en otroligt vacker dikt. Det är dock inte det första man tänker på när man tänker på Rebeckas relation med Esmeralda.
Citera
2020-10-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny

Nej faktiskt inte.
Det hade med pappan att göra.
Citera
2020-10-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan

Mitt hjärta är ditt
ditt hjärta är mitt
Min lycka är din
din lycka är min

Ja precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera