2020-05-20, 22:24
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Hur förklarar du alla andra skador som finns noterade i obduktionsrapporten då? Både färska och äldre.

Även om det är många skador så är de inte så stora. Räcker med ett 0.5 cm litet rivmärke så registreras det ju. Småbarn kan ha mycket blåmärken i perioder utan att de blivit misshandlade. P säger sig ha ramlat med E i famnen den dagen hon blev skadad, det var så han fick såret i pannan som finns med på bilderna.

Hon hade ju blåmärken sedan tidigare, som då var fall i badkaret en tidigare gång och brännmärke från att ha bakat.

Armen är väl det jag tycker är svårast att förklara, men barns skelett är väldigt mjuka, och ett fall kan skada skelettet eller bryta det när de tar emot sig.

Märkena runt käkvinkeln och i munnen kan vara från när P försökte bända upp munnen för att få bort vätska ur halsen.

Jag säger inte att det måste ha varit en olyckshändelse, bara spekulerar i olika alternativ.
Citera
2020-05-20, 22:25
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmammaforever
Har läst fupen nu och en sak jag tänker direkt är att jag inte tror ett dugg på att älsta sonen hade ett utmanande sexuellt beteende när han var liten. Tror bara det var nåt dom sa för att dom inte orkade ha honom hemma mer, kanske på grunda han blev äldre och krävde mer. Får känslan av det bara, känns skevt.

Vidriga människor. R känns riktigt manipulativ och äcklig. Tror ibte alls på henne.

Tror inte heller på det. Tror R är skadad av sin religiösa uppväxt. Hon verkar ju ha liknande svårigheter med E, som "hon kommit på med att peta sig i rumpan igen".
Citera
2020-05-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmammaforever
Har läst fupen nu och en sak jag tänker direkt är att jag inte tror ett dugg på att älsta sonen hade ett utmanande sexuellt beteende när han var liten. Tror bara det var nåt dom sa för att dom inte orkade ha honom hemma mer, kanske på grunda han blev äldre och krävde mer. Får känslan av det bara, känns skevt.

Vidriga människor. R känns riktigt manipulativ och äcklig. Tror ibte alls på henne.
Helt sjukt hur hon börjar prata i förhören efter helgen ute i friheten med Ps ex, hon hinner dessutom uppsöka sin "psykolog" så hon får det dokumenterat, och refererar hela tiden till att psykologen sa si o så och att det är därför hon inte minns händelsen. Inledningsvis va det luddiga förhör, tror P instruerar henne vad hon ska säga, hon mumlar om det i början. Då det ligger suddigt i närminnet. Men nu när drogerna är ute ur kroppen minns hon inget. Därför att hon va så väck så hon minns inte exakt vilken historia dem pratat ihop sig om, därför är det stopp och skulden läggs över på P helt, nu när han är borta och inte kan prata. Det har hon nog snackat ihop sig med exet om att allt ska läggas på P. Visst va P ett svin o våldsam, men hon har stått o sett på o valt o knarka ist för o göra ngt. OH fyfan vad dem knarkat, tunga saker oxå! Hur i helvete hon kan förneka det med alla bevis, brev, sms, överföringar, tjat, analyser sen 12 månader tbx, lådor me knark. Dem har haft ett helt schema för sitt missbruk, hon har nog tatt lite för mkt för många gånger, o då har P lackat då han är mer härdad o tål mer. För övrigt, vad tror ni om Ps död, hur gick det till?
Citera
2020-05-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Tror inte heller på det. Tror R är skadad av sin religiösa uppväxt. Hon verkar ju ha liknande svårigheter med E, som "hon kommit på med att peta sig i rumpan igen".

Frågan är hur mycket sanning det finns i det hon berättat om sin familj? Jag kan inte finna ett syskon som tagit sitt liv. Inte heller kopplingar till Jehovas Vittnen även om det ligger på orten där hon växte upp i Ulricehamn. Dom andra syskonen verkar inte tagit skada i alla fall utan tvärtom. Hon har pratat med flera av sina syskon på sociala medier och måste i så fall återkommit till familjen. Jehovas är inte lätt att lämna direkt utan det sitter ju i, men jag ser ingenting hos någon av dom.
Citera
2020-05-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckelycklig
Sms-konversation mellan R och P den 8/1 2020 där R skriver till P att ” Det kom bara 10 tabletter på posten idag, så jag skrev till honom (säljaren) och frågade var mina andra 20 tabletter är...han kommer dock inte blåsa oss för vi är storhandlare (?!!!) och han är rädd om sitt rykte”. Sååå bra att detta finns svart på vitt eftersom denna psykopatiska lögnerska hävdar att hon bara äter 4 mg Stesolid/dag. Shit vilka tungt narkotikamissbrukande föräldrar hon kom till lilla E 😭😭😭

Polisen öppnade ju även ett kuvert adresserat till mamman som låg vid brevinkastet, vilket innehöll 100 stycken tabletter. Vid husrannsakan fotograferades även halvstora byttor fyllda med tabletter och massor med köksattiraljer inklusive nappflaskor bar på spår av knark då de tydligen mortlat tabletter och förmodligen spätt ut välling med knark. Både Esmeralda och ettåringen(!) hade spår av droger i kroppen.
Citera
2020-05-20, 22:35
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Helt sjukt hur hon börjar prata i förhören efter helgen ute i friheten med Ps ex, hon hinner dessutom uppsöka sin "psykolog" så hon får det dokumenterat, och refererar hela tiden till att psykologen sa si o så och att det är därför hon inte minns händelsen. Inledningsvis va det luddiga förhör, tror P instruerar henne vad hon ska säga, hon mumlar om det i början. Då det ligger suddigt i närminnet. Men nu när drogerna är ute ur kroppen minns hon inget. Därför att hon va så väck så hon minns inte exakt vilken historia dem pratat ihop sig om, därför är det stopp och skulden läggs över på P helt, nu när han är borta och inte kan prata. Det har hon nog snackat ihop sig med exet om att allt ska läggas på P. Visst va P ett svin o våldsam, men hon har stått o sett på o valt o knarka ist för o göra ngt. OH fyfan vad dem knarkat, tunga saker oxå! Hur i helvete hon kan förneka det med alla bevis, brev, sms, överföringar, tjat, analyser sen 12 månader tbx, lådor me knark. Dem har haft ett helt schema för sitt missbruk, hon har nog tatt lite för mkt för många gånger, o då har P lackat då han är mer härdad o tål mer. För övrigt, vad tror ni om Ps död, hur gick det till?

Hon förnekar det ju inte på slutet, även om hon förmildrar det genom att skylla på att hon inte var aktiv i att handla droger osv, något jag inte tror på heller. Men är ganska typiskt att missbrukare ljuger på ren automatik, och säkert ännu mer om de har barn.

Tror fortfarande att P ljugit om sitt missbruk eller åtminstone om vilka doser och dött i sviterna av abstinens. Bara en gissning dock.
Citera
2020-05-20, 22:35
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Frågan är hur mycket sanning det finns i det hon berättat om sin familj? Jag kan inte finna ett syskon som tagit sitt liv. Inte heller kopplingar till Jehovas Vittnen även om det ligger på orten där hon växte upp i Ulricehamn. Dom andra syskonen verkar inte tagit skada i alla fall utan tvärtom. Hon har pratat med flera av sina syskon på sociala medier och måste i så fall återkommit till familjen. Jehovas är inte lätt att lämna direkt utan det sitter ju i, men jag ser ingenting hos någon av dom.

Ja, jag har ingen koll på hennes sociala medier och familjesituation, bara utifrån det jag läst i hennes journaler.
Citera
2020-05-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Är det bara jag som får en känsla i samband med att sociala jouren var där på juldagen att E kan ha varit inlåst i källaren? Får inte ihop de att hon skulle ligga o sova den tiden som när faktiskt dom var där. Samt om hon nu bara låg och sov och enligt R & P så var ingenting fel så hade dom ju bara kunnat visa upp henne liksom tysta o så.. Hoppas innerligt att jag har fel men när man läser FUP och när källaren kommer på tal så är de tankar som flyger omkring i huvudet..

Jag fick intrycket att de förvarat henne i källaren tidigare åtminstone. Mamman skriver ju till pappan att E skulle bli hysterisk om hon fick veta något om källaren.
Citera
2020-05-20, 22:37
Medlem
Citat:
Även om det är många skador så är de inte så stora. Räcker med ett 0.5 cm litet rivmärke så registreras det ju. Småbarn kan ha mycket blåmärken i perioder utan att de blivit misshandlade. P säger sig ha ramlat med E i famnen den dagen hon blev skadad, det var så han fick såret i pannan som finns med på bilderna.

Hon hade ju blåmärken sedan tidigare, som då var fall i badkaret en tidigare gång och brännmärke från att ha bakat.

Armen är väl det jag tycker är svårast att förklara, men barns skelett är väldigt mjuka, och ett fall kan skada skelettet eller bryta det när de tar emot sig.

Märkena runt käkvinkeln och i munnen kan vara från när P försökte bända upp munnen för att få bort vätska ur halsen.

Jag säger inte att det måste ha varit en olyckshändelse, bara spekulerar i olika alternativ.
Ja en olycka vad det inte, det skulle komma för eller senare. Om det händer en olycka larmar man! Dessutom va dem inte ånger fyllda. Dem planerade att dra ifrån sitt döda barn, o två levande i lgh! Försökte me o låna av Ps brov och massa snabb låne ansökningar i direkt anslutning efter mordet. Allt för att slippa bli gripna o tända av o få vara utan deras droger! Deras droger va deras liv, allt gick ut på det! Så småningom skulle nog lilla silas oxå få somna in i en överdos!
Citera
2020-05-20, 22:37
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Polisen öppnade ju även ett kuvert adresserat till mamman som låg vid brevinkastet, vilket innehöll 100 stycken tabletter. Vid husrannsakan fotograferades även halvstora byttor fyllda med tabletter och massor med köksattiraljer inklusive nappflaskor bar på spår av knark då de tydligen mortlat tabletter och förmodligen spätt ut välling med knark. Både Esmeralda och ettåringen(!) hade spår av droger i kroppen.

Jo, men har man krossat en massa droger blir det ju rester här och där. Nästan ofrånkomligt. Om nu föräldrarna inte drogat barnen, vilket jag inte säger att de inte har, så kan de ha fått i sig direkt från vardagsrumsbordet, där barnen brukade leka, och där R och P också hanterade droger.
Citera
2020-05-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ja, jag har ingen koll på hennes sociala medier och familjesituation, bara utifrån det jag läst i hennes journaler.

Jag har kollat upp det och jag kan inte se att det fattas ett syskon. Och jag kan inte se annat än att hon pratat med sina familj på sociala medier. Inget indikerar på Jehovas, och det går inte dåligt för dom andra syskonen utan tvärtom.
Citera
2020-05-20, 22:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag fick intrycket att de förvarat henne i källaren tidigare åtminstone. Mamman skriver ju till pappan att E skulle bli hysterisk om hon fick veta något om källaren.

Hur ser huset ut? De bodde väl i ett hyreshus, har de avskild källare från övriga boende? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in