Citat:
Ursprungligen postat av
ApfelBirne
Var det alltså under det gångna året som du såg dem ute? Och innan dess, under 2018, såg du mamman då? Hon måste ha varit gravid under den sommaren och hösten men det var inte något som någon visste om? Det kan ju hända att hon höll sig inomhus under den tiden. Exakt hur såg de ut, på vilket sätt konstiga kläder och vad fick dig att tro att de var hemlösa? Vill gärna få en bättre bild av hur de var, det är så mycket som är helt obegripligt i detta fall. Kända missbrukare som visar sig påverkat ute, samtidigt har mamman varit öppen på hennes insta att de hade barnen hemma (åtminstone kring nyår). Fler måste ju ha vetat om att de hade tre barn hemma?
Alltså dem vi/jag sett som vi är ganska säkra på är rätt personer (för vi ser inte dem längre efter att E dog) är två som ser ut som riktiga alkisar/narkomaner. Lufsiga. Hängde med äldre a-lagare. Kläderna satt illa och lite för stora på mannen, kvinnan hade liksom en väldigt omodern jacka i olika färger och kort frisyr eller det såg ut som hockeyfrilla nästan. De var påverkade och någon gång bråkade de och skrek, asfulla mitt på dagen liksom.. när jag gick förbi, då tänkte jag ringa polisen men hade brottom och ville inte bli inblandad. Men inget barn.
Läste att någon sett henne med en bebis i bärsele och reagerat på det men jag såg inget barn.
Jag visste inte ens att de bodde där, har inte sett dem på lekplatserna eller andra ställen. Annars har man ju som förälder koll på andra med barn, men nej.
Det var lite synd med så unga hemlösa tänkte jag. Det var liksom min bild av dem.