Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Vad du och HOL tycker spelar ingen roll. §7 utredningen lyser med sin frånvaro än. Tror du man kommer begära en sådan?

I samband med att en §7a görs tar oftast frivårdens utredning mycket längre tid. En §7 utredning och frivårdens personutredning samarbetar. Men här lyser än så länge §7an med sin frånvaro.

Varför så skyndsamt herr åklagare?? Kan det vara för att när det kommer till frivårdens personutredning får du själv beordra om en sådan men när det kommer till en §7 får du förlita dig på att domstolen hakar på.

Ja både jag och HOL har släppt detta till myndigheternas ansvar nu. Så det är lugnt vet du.

Du googlar vidare i tillvaron förstår jag. Vi får hoppas att vilken utredning det än blir att hon får hjälp. Åklagaren och Frivården har ju ett ansvar här att få henne bort från all skit hon hittar på och få hjälp.

Vi får hoppas att alla instanser hakar på järnet. Nu skall denna kvinna räddas från sig själv!
Citera
2020-05-16, 21:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja både jag och HOL har släppt detta till myndigheternas ansvar nu. Så det är lugnt vet du.

Du googlar vidare i tillvaron förstår jag. Vi får hoppas att vilken utredning det än blir att hon får hjälp. Åklagaren och Frivården har ju ett ansvar här att få henne bort från all skit hon hittar på och få hjälp.

Vi får hoppas att alla instanser hakar på järnet. Nu skall denna kvinna räddas från sig själv!
Intresserant i sig om begärd personutredning, kan det indikera att han förbereder åtal isf, att han har rätt bra bevisning tidigt?
Det hade Wenna vs Möller via HRA och span, andra gången gillt.
Då var det färdigviftat bland getingar och arrogans om hörsägen när hon inte häktades första gången.
Beslag har ökat till antal som sagt.
Citera
2020-05-17, 18:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Trevligt, då har vi något att se fram emot, gissar att lilla Karin kommer att spänsta emot så mycket hon kan och lite till om det går

Har du någon aning om varför det är så mycket sekretess i fallet?

Det rör sig ju knappast om statshemligheter om en galen kvinna försöker få sin exmake avliden.
Funderade på varför KL gnäller i sitt 16-sidor långa brev om följande då hon anländer till förhör:

”förvägrades att samtala med min advokat Ola Salomonsson under och efter förhöret”

Tittade i dagboksblad angående henne och hon förordnas Salomonsson återigen:

2020-04-16 Förordnande av offentlig försvarare - Ola Salomonsson.

Det lär väl vara 24:8 förhör isf, att hon delges misstanke i nytt mål och har rätt till försvarare framöver.
Vad hon gnäller över, om så är fallet, vete tusan.

Sen kan man väl fundera över Falk av samma anledning. Han förordnas också. Igen.

Gamla rånare, förortskids som vill bli berömda rappare - och ex domare KL mitt i gröten?

Helluva weird gäng.
Senast redigerad av develi 2020-05-17 kl. 18:15.
Citera
2020-05-17, 18:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Funderade på varför KL gnäller i sitt 16-sidor långa brev om följande då hon anländer till förhör:

”förvägrades att samtala med min advokat Ola Salomonsson under och efter förhöret”

Tittade i dagboksblad angående henne och hon förordnas Salomonsson återigen:

2020-04-16 Förordnande av offentlig försvarare - Ola Salomonsson.

Det lär väl vara 24:8 förhör isf, att hon delges misstanke i nytt mål och har rätt till försvarare framöver.
Vad hon gnäller över, om så är fallet, vete tusan.

Sen kan man väl fundera över Falk av samma anledning. Han förordnas också. Igen.

Gamla rånare, förortskids som vill bli berömda rappare - och ex domare KL mitt i gröten?

Helluva weird gäng.

Mycket gnäll är det och jag tror att Billy dyker upp i fallet på grund av allt gnäll som jag misstänker att lilla Karin har presterat gentemot de smågossar som farbror Blå har plockat in nu, lilla Karin ledsnade och surnade för att det inte hände något med hennes förhatliga ex, den som lilla Karin gnällde på letade upp Billy och gav honom uppdraget att verkställa det som småglina inte klarade av, tyvärr för lilla Karin var inte Billy helt kompetent han heller men man måste ge honom cred för att han i alla fall till skillnad mot "småkillarna" försökte att förpassa HOL till en bättre värld.
Citera
2020-05-17, 19:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Mycket gnäll är det och jag tror att Billy dyker upp i fallet på grund av allt gnäll som jag misstänker att lilla Karin har presterat gentemot de smågossar som farbror Blå har plockat in nu, lilla Karin ledsnade och surnade för att det inte hände något med hennes förhatliga ex, den som lilla Karin gnällde på letade upp Billy och gav honom uppdraget att verkställa det som småglina inte klarade av, tyvärr för lilla Karin var inte Billy helt kompetent han heller men man måste ge honom cred för att han i alla fall till skillnad mot "småkillarna" försökte att förpassa HOL till en bättre värld.
Vad jag skrev var att exdomare KL troligen är på 24:8 förhör och verkar inte ens begripa vad det innebär.

För övrigt vore det intressant att veta hur dessa vitt skilda förgreningar sammanfaller om det är MR som är med som representant för rånarförbundet.
Citera
2020-05-17, 19:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Vad jag skrev var att exdomare KL troligen är på 24:8 förhör och verkar inte ens begripa vad det innebär.

För övrigt vore det intressant att veta hur dessa vitt skilda förgreningar sammanfaller om det är MR som är med som representant för rånarförbundet.

Tror nog att det är mycket som exdomare Karin Lilja inte begriper och just nu kan hon inte begripa hur fan någon kan misstänka henne för brott, hon som alltid har varit så redlig i sina gärningar (ironi).

Någonstans i härvan finns kopplingen till Billy, det är ingen slump att han dyker upp, lilla Karin tokledsnade på sina lata "smågossar" och krävde att få fram någon med lite mer stake i sig än vad "småkillarna" visat.

MR är ju en bra minsta gemensamma nämnare.
Citera
2020-05-17, 19:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Tror nog att det är mycket som exdomare Karin Lilja inte begriper och just nu kan hon inte begripa hur fan någon kan misstänka henne för brott, hon som alltid har varit så redlig i sina gärningar (ironi).

Någonstans i härvan finns kopplingen till Billy, det är ingen slump att han dyker upp, lilla Karin tokledsnade på sina lata "smågossar" och krävde att få fram någon med lite mer stake i sig än vad "småkillarna" visat.

MR är ju en bra minsta gemensamma nämnare.
Om det är MR är han intressant.
MR är den som isf har rötter i båda ärendena eftersom han likt KL förordnades advokat igen.
Citera
2020-05-17, 20:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Om det är MR är han intressant.
MR är den som isf har rötter i båda ärendena eftersom han likt KL förordnades advokat igen.

Vi får se när det landar en FUP hur förgreningarna ser ut, kommer att bli högintressant att läsa om alla dessa små förgreningar som man kan bara ana just nu, något har ju uppenbart hänt i bevisläget.

Lilla Karin gjorde rätt när hon kämpade för att få tillbaka sitt beslagtagna gods, tråkigt nog för henne så räckte kampen inte till.
Citera
2020-05-20, 14:23
Medlem
The.Leaders avatar
Är det inte häktesförhandling idag för KL?
Citera
2020-05-20, 15:05
Medlem
Tror det😬
Citera
2020-05-20, 15:39
Medlem
Jack.Elams avatar
https://docdro.id/upLu7By
Citat:
BESLUT: Då Karin Lilja numera medgett framställan om
åtalsförlängning så ställs dagens häktningsförhandling in.
/ RF eu Jakob Hedenmo
Citera
2020-05-20, 16:02
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Vad du och HOL tycker spelar ingen roll. §7 utredningen lyser med sin frånvaro än. Tror du man kommer begära en sådan?

I samband med att en §7a görs tar oftast frivårdens utredning mycket längre tid. En §7 utredning och frivårdens personutredning samarbetar. Men här lyser än så länge §7an med sin frånvaro.

Varför så skyndsamt herr åklagare?? Kan det vara för att när det kommer till frivårdens personutredning får du själv beordra om en sådan men när det kommer till en §7 får du förlita dig på att domstolen hakar på.

”Lyser” inte längre med ”sin frånvaro”:
2020-05-19 BESLUT. Läkarintyg enligt 7 § lagen (1991:2041) särskildpersonutredning i brottmål m.m. ska inhämtas rörande KL. Talan mot beslutet får föras endast med stöd av 49 kap. 7 § rättegångsbalken.
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://docdro.id/upLu7By

Tack Jack.Elam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här