2020-05-20, 11:15
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du behöver börja med att peka ut vad det är för dubbla signaler du tycker att jag ger.
Är du för sexköp? Är du emot RFSL och Pride?
Citera
2020-05-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Det verkar ju som att de flesta feminister - iallafall de som hörs och syns mest - tror att ett sexköp går till så att ett äckligt svin till mansgris kommer in till en fastkedjad stackars hora som lever i total misär, är psykiskt nerbruten och egentligen bara vill fly därifrån.

Han våldtar sedan henne och njuter av att se henne plågas och lida. Ju mer utsatt, förnedrad, psykiskt förstörd och livlös hon är desto bättre. När han är klar slänger han till henne några hundralappar och lämnar henne i sin misär, varvid en hallick kommer in och tar det mesta av pengarna och kanske ger henne en tallrik mat. Att ätas på golvet, som den hund hon är. Samtidigt som mannen går därifrån med ett stort leende på läpparna vid tanken på att horan verkligen verkade lida och avsky våldtäkten som han gått och längtat så länge efter att få utsätta någon för.

Är det så ni feminister föreställer er att det går till vid ett sexköp?

Det stämmer ju verkligen inte om man tänker på att många män vill tro på den lyckliga horan. Kanske är så enkelt att många är kåta och längtar efter sex.
Citera
2020-05-20, 11:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är ju män som ska lösa det, rent historiskt så är det ju män som offrar sig och löser det, oavsett vem som orsakat det.

Tycker du att ni löser något som helst här genom ert gnäll och beskyllande av andra?
Det fokuseras på en sak här och det är vad alla andra gör fel och vad alla andra måste ändra på.
Pedagogik när den lyser som starkast
Citera
2020-05-20, 11:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du kanske kan be någon i din närhet läsa din texten åt dig högt och förklara.

Det är dig jag avsåg, ingen annan.

Jaja men då var du ännu mer ute och cyklade än jag trodde.
Citera
2020-05-20, 11:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ah, du har tröttnat på att upprepa dig på flashback. Efter bara två år?

Problemet är förstås att du började argumentera emot.

Men då vet jag att dina argument än så länge är "Prostitution är annorlunda" samt "Det har jag redan förklarat".

Kanske är bättre att inte skriva något alls om man inte har något att säga.

Men det mest intressanta är att du verkligen tror att "hade hen gillat det hade hen gjort det gratis" är ett argument.

Det är ju enastående roligt och får mig att starkt tvivla på att dina "dussin förklaringar" har någon som helst vikt.

Lärare, va?

Ursäkta men var har jag skrivit att om hen hade gillat det så hade hen gjort det gratis?
Citera
2020-05-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Om hon med ett leende på läpparna uttryckligen säger "jag vill ha sex med dig och hade uppskattat om du även betalade mig pengar för sexet", är det ändå att likställa med våldtäkt?
Du tror inte människor kan ljuga, när de är tvingade?

Om du blev fraktad till land X, fråntagen ditt pass, och tillsagd att hela din familj hemma stod under hot om att mördas eller svälta ihjäl, och du hela ditt liv växt upp med insikten om att du har inget att hämta från något rättsväswende, som nu ex. romer lever under, om du inte gjorde som man sa åt dig att göra, att du då skulle göra just vad man sa åt dig att göra. ex. le mot främlingar iklädd raffset och snällt bjuda in dem för att våldta dig.

Än värre, vilket det senaste tillslaget visade, är ju att många sexköpande män verkar fatta att den de just köpt för att ha sex med, inte är där frivilligt, och ÄNDÅ väljer att knulla på.
Dvs våldtäkt.

Jag menar hur mycket förakt förtjänar dessa män fan inte. För min del borde de in minst 10 år i fängelse.

Sluta ha sex med människor du VET, eller inte kan VETA med tillräckligt stor säkerhet inte vill ha sex med just dig.

Är det för mycket begärt, tycker du?
Citera
2020-05-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du tror inte människor kan ljuga, när de är tvingade?

Om du blev fraktad till land X, fråntagen ditt pass, och tillsagd att hela din familj hemma stod under hot om att mördas eller svälta ihjäl, och du hela ditt liv växt upp med insikten om att du har inget att hämta från något rättsväswende, som nu ex. romer lever under, om du inte gjorde som man sa åt dig att göra, att du då skulle göra just vad man sa åt dig att göra. ex. le mot främlingar iklädd raffset och snällt bjuda in dem för att våldta dig.

Än värre, vilket det senaste tillslaget visade, är ju att många sexköpande män verkar fatta att den de just köpt för att ha sex med, inte är där frivilligt, och ÄNDÅ väljer att knulla på.
Dvs våldtäkt.

Jag menar hur mycket förakt förtjänar dessa män fan inte. För min del borde de in minst 10 år i fängelse.

Sluta ha sex med människor du VET, eller inte kan VETA med tillräckligt stor säkerhet inte vill ha sex med just dig.

Är det för mycket begärt, tycker du?
Merapi, för att vi inte ska hamna i en evighetsdiskussion så måste vi kunna svara på varandras frågor konkret utan att direkt ställa en motfråga. Jag kan börja med att svara på dig och det du precis skrev med att ifall man misstänker att en kvinna är ett trafficking offer så ska man såklart undvika att ha sex med henne.

Nu över till mitt exempel igen, den här kvinnan är ingen utländsk kvinna utan en helt vanlig svenssontjej som killen dessutom känner sedan innan. Han har alltså ingen anledning att misstänka att hon kommer från trasiga förhållanden, är han ändå att betrakta som en våldtäktsman?

Sedan som jag nämnt innan i tråden så lever inte människor i östeuropa i den fattigdom som du och andra inbillat er. Det är möjligt att minoriteter som exempelvis romer gör det, men det är inte romska tjejer som dominerar svenska bordeller. En etnisk rumänsk tjej exempelvis har alltså i regel många alternativ för att försörja sin familj.
Citera
2020-05-20, 12:06
Bannlyst
Hur det EGENTLIGEN går till:

Köp drinkar, köp hus, köp ring... Prostitution innebär bara att skippa extra klydd.
Citera
2020-05-20, 12:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Klart att det handlar om makt. Varför känner annars torskar att kvinnor har så mycket makt?
Att betala och kräva är ett sätt att få kontroll över något man annars inte hade styrt över.

Vad kan man kräva av ett sexköp menar du?
Citera
2020-05-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vad kan man kräva av ett sexköp menar du?

Sex naturligtvis. Eller definieras sexköp att ni kommer med blommor och choklad för att sen bjuda på bio?
Citera
2020-05-20, 12:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Haha men ni måste väl ändå fatta att de inte njuter av sexet? 😂
De gör det för att de behöver pengarna.

Edit: sorry såg inte att du inte var en torsk. Men frågan kvarstår, tror sexköpare verkligen att de prostituerade njuter av sexet de betalat för?

Jag trodde inte det men visade sig att jag hade fel.

https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/julkaisut/kaikki_julkaisut_all_publication/between_sexual_desire_and_realit/

Citat:
Are sex workers really able to enjoy the sex they have with their clients? It seems to be
so. A large part of the sex workers interviewed by Anna Kontula reported having orgasms
in their work. Some sex workers reported feeling sexual pleasure in nearly all client
encounters. Some women had simply decided to use their clients to satisfy themselves
sexually and viewed clients as something that was there just to serve the prostitute’s
needs.
Citera
2020-05-20, 12:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Sex naturligtvis. Eller definieras sexköp att ni kommer med blommor och choklad för att sen bjuda på bio?

Man kan inte kräva någonting. Det är säljaren som bestämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in