Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Ja jag förstod att "dumt" är det enda du har att säga eftersom jag återigen så elegant exponerat din dubbelmoral och orsakat kortslutning i din hjärna.
Att motståndare till sexköp ser prostituerade kvinnor som barn är det ingen tvekan om. Ni utgår från att de alla är offer som "hamnat" i prostitution. Ungefär som om de vore löv i vinden, totalt oförmögna att ta ansvar för sina egna liv. Det är en extremt förminskande syn. Inte bara det, ni gör er även till talespersoner för dem. Vad hade du tyckt om andra kvinnor, typ som Merapi, utan ditt medgivande hade fört din talan? "Jo men Moment22 hon mår så här och så här och hon gör så här pga det här och hon tycker så här för att hon är hjärntvättad av patriarketet och vet inte bättre osv". Inte så roligt va?
Sen, det handlar inte om självkontroll, det handlar om att man inte låter sig begränsas pga några bittra feminister och deras white knight-män. Det är kvinnorna som anses vara offer här, som trots att de säger att de valt detta frivilligt ändå får höra "åååh stackare", "de har säkert blivit utsatta för övergrepp i barndomen", "psykiska besvär", osv. De som säger att de valt detta frivilligt blir inte tagna på allvar överhuvudtaget. För att ni ser dem som barn som inte begriper sitt eget bästa. Det är också därför säljandet är lagligt, medan köpandet inte är det. Det här gäller sexköpslagen, inte alla möjliga andra lagar, så din kritik här faller något platt. Jag kan nästan mer respektera den syn på prostituerade som gällde innan feminismen, då prostituerade sågs som minst lika omoraliska som sexköparna. På den tiden såg man åtminstone dessa kvinnor som vuxna människor, fullt ansvariga för sina egna beslut. Det gör man definitivt inte idag.
Läs denna debattartikel i Expressen skriven av en svensk prostituerad. Hon tar upp och bekräftar precis det jag har försökt säga här de senaste dagarna, så den kom mycket lägligt
https://www.expressen.se/debatt/feminister-tystar-oss-frivilliga-sexarbetare/
Från artikeln:
Fan nästan ordagrant precis det jag och många med mig har sagt de senaste dagarna sedan den som det verkar näst största händelsen i Sverige sedan Palmemordet skedde. (Paolo Robertos sexköp).
Det är klart att det finns olika sidor av myntet och det har inte förnekats. Om du hade varit lite uppmärksam och kunnat hålla huvudet någorlunda kallt i denna diskussion så hade du sett att jag skrivit flera gånger att de kvinnor som gör det för att de VILL inte är problemet. Ok? Du kan sluta tjata om dessa kvinnor nu, de representerar inte majoriteten av marknaden och framförallt är det inte dessa som är det problematiska.
Att du sen ger exempel på hur du eller andra skulle tala om för mig hur jag tänker, gör och känner är komiskt, iallafall när du gör det för att poängtera att det är vad kvinnor gör mot horor, och därtill kritiserar beteendet.
Det är ju precis EXAKT det som du och flera andra här ägnar er åt konstant. Jag vet inte hur många inlägg jag läst där det talas om för oss kvinnor precis vad vi känner, tänker och vill. Ni pratar om det ungefär som att ni vore oss.
Så, du behöver inte fråga mig eller andra kvinnliga användare här hur kul det är när andra antar saker och lägger ord i munnen på en