2020-05-20, 09:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du behöver inte vara så övertydlig, majoriteten är medveten om det, ingen förväntar sig att den sjuka ska ska se sin egen sjukdom.

"Hans psykoanalytiska tankeformel runt madonnan och horan refereras dock fortfarande till, kopplat till modernt könsrollstänkande. Det menas att kvinnor fortfarande blir föremål för en uppsjö av icke-sexuella budskap, något som undantrycker deras förståelse av sin egen sexualitet. Samtidigt värderas de av det omgivande samhället för sin ungdom, smala kroppsform (se anorexi) och sexuella attraktionskraft.

Detta leder även hos kvinnan till en dikotomi. Hon vill (främst) bli respekterad och (sekundärt) eftertraktad."

Varför hycklas det så förbannat om nu de flesta är medvetna?
Eller du tyckte kanske mest att det var lite tråkigt att jag skrev ut det i klarspråk, så att de som eventuellt inte förstått än faktiskt kan göra det?
Citera
2020-05-20, 09:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Framföralt är det flickor som ”blir” pojkar som lider. Men det är grader i helvete. Tänk judar inne på sitt andra år i auswitch mående.

Marxister älskar verkligen att plåga andra...

Det tycks en aning märkligt att det alltid är flickor och kvinnor som lider mest av allt möjligt som feminismen fört med sig, men ändå är det männen som gnisslar och gnäller mest.
Självinsikt?
Citera
2020-05-20, 09:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Vill du inte ligga då?
Har du bröst, rumpa och snippa får du ligga så mycket du vill om du har bashygienen i ordning.
Och då menar jag även huvudet. Den lyxen har tyvärr inte mer än 20% av männen. 80% av männen ingår i andra och tredjesorteringen män, som bara får ligga om hon inte hittar något bättre. Är han duktig med munnen eller kan övertyga dig om att det blir kul, kanske han får en chans ändå. Ja, du vet hur det funkar, antar jag.

Du snackar så mycket skit om kvinnor att jag stör mig på dig ibland.
Du sänder dubbla signaler hela tiden och det är något jag försöker göra dig uppmärksam på ganska ofta.

Ska jag ge dig ett exempel. Jag hoppas det gör detta lite tydligare.

Du vet alla de här som kritiserar Paolo för att han köpt sex nu, okej?

Alla de som kritiserar Paolo för sexköp har "troligen" vid ett eller annat tillfälle gett sitt stöd även till RFSL och Priderörelsen, okej?

RFSL och Priderörelsen är FÖR att Paolo ska få köpa sex. Lagen om sexköp i Sverige anser de är fel och borde ändras eller rivas.

Det jag vill säga här är att du borde fundera på HUR man kan vara både för och emot samma sak.

Du behöver börja med att peka ut vad det är för dubbla signaler du tycker att jag ger.
Citera
2020-05-20, 09:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja jag förstod att "dumt" är det enda du har att säga eftersom jag återigen så elegant exponerat din dubbelmoral och orsakat kortslutning i din hjärna.

Att motståndare till sexköp ser prostituerade kvinnor som barn är det ingen tvekan om. Ni utgår från att de alla är offer som "hamnat" i prostitution. Ungefär som om de vore löv i vinden, totalt oförmögna att ta ansvar för sina egna liv. Det är en extremt förminskande syn. Inte bara det, ni gör er även till talespersoner för dem. Vad hade du tyckt om andra kvinnor, typ som Merapi, utan ditt medgivande hade fört din talan? "Jo men Moment22 hon mår så här och så här och hon gör så här pga det här och hon tycker så här för att hon är hjärntvättad av patriarketet och vet inte bättre osv". Inte så roligt va?

Sen, det handlar inte om självkontroll, det handlar om att man inte låter sig begränsas pga några bittra feminister och deras white knight-män. Det är kvinnorna som anses vara offer här, som trots att de säger att de valt detta frivilligt ändå får höra "åååh stackare", "de har säkert blivit utsatta för övergrepp i barndomen", "psykiska besvär", osv. De som säger att de valt detta frivilligt blir inte tagna på allvar överhuvudtaget. För att ni ser dem som barn som inte begriper sitt eget bästa. Det är också därför säljandet är lagligt, medan köpandet inte är det. Det här gäller sexköpslagen, inte alla möjliga andra lagar, så din kritik här faller något platt. Jag kan nästan mer respektera den syn på prostituerade som gällde innan feminismen, då prostituerade sågs som minst lika omoraliska som sexköparna. På den tiden såg man åtminstone dessa kvinnor som vuxna människor, fullt ansvariga för sina egna beslut. Det gör man definitivt inte idag.

Läs denna debattartikel i Expressen skriven av en svensk prostituerad. Hon tar upp och bekräftar precis det jag har försökt säga här de senaste dagarna, så den kom mycket lägligt

https://www.expressen.se/debatt/feminister-tystar-oss-frivilliga-sexarbetare/

Från artikeln:

Fan nästan ordagrant precis det jag och många med mig har sagt de senaste dagarna sedan den som det verkar näst största händelsen i Sverige sedan Palmemordet skedde. (Paolo Robertos sexköp).

Det är klart att det finns olika sidor av myntet och det har inte förnekats. Om du hade varit lite uppmärksam och kunnat hålla huvudet någorlunda kallt i denna diskussion så hade du sett att jag skrivit flera gånger att de kvinnor som gör det för att de VILL inte är problemet. Ok? Du kan sluta tjata om dessa kvinnor nu, de representerar inte majoriteten av marknaden och framförallt är det inte dessa som är det problematiska.

Att du sen ger exempel på hur du eller andra skulle tala om för mig hur jag tänker, gör och känner är komiskt, iallafall när du gör det för att poängtera att det är vad kvinnor gör mot horor, och därtill kritiserar beteendet.
Det är ju precis EXAKT det som du och flera andra här ägnar er åt konstant. Jag vet inte hur många inlägg jag läst där det talas om för oss kvinnor precis vad vi känner, tänker och vill. Ni pratar om det ungefär som att ni vore oss.
Så, du behöver inte fråga mig eller andra kvinnliga användare här hur kul det är när andra antar saker och lägger ord i munnen på en
Citera
2020-05-20, 09:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det tycks en aning märkligt att det alltid är flickor och kvinnor som lider mest av allt möjligt som feminismen fört med sig, men ändå är det männen som gnisslar och gnäller mest.
Självinsikt?

Det är ju män som ska lösa det, rent historiskt så är det ju män som offrar sig och löser det, oavsett vem som orsakat det.
Citera
2020-05-20, 09:36
Avstängd
Citat:
Varför hycklas det så förbannat om nu de flesta är medvetna?
Eller du tyckte kanske mest att det var lite tråkigt att jag skrev ut det i klarspråk, så att de som eventuellt inte förstått än faktiskt kan göra det?

Du kanske kan be någon i din närhet läsa din texten åt dig högt och förklara.

Det är dig jag avsåg, ingen annan.
Citera
2020-05-20, 09:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nja fast detta har jag förklarat dussintals gånger tidigare, men tunnelseendet hos vissa torskar är enormt. Det finns gränser för hur många gånger man upprepar sig.
Ah, du har tröttnat på att upprepa dig på flashback. Efter bara två år?

Problemet är förstås att du började argumentera emot.

Men då vet jag att dina argument än så länge är "Prostitution är annorlunda" samt "Det har jag redan förklarat".

Kanske är bättre att inte skriva något alls om man inte har något att säga.

Men det mest intressanta är att du verkligen tror att "hade hen gillat det hade hen gjort det gratis" är ett argument.

Det är ju enastående roligt och får mig att starkt tvivla på att dina "dussin förklaringar" har någon som helst vikt.

Lärare, va?
Citera
2020-05-20, 09:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ah, du har tröttnat på att upprepa dig på flashback. Efter bara två år?

Problemet är förstås att du började argumentera emot.

Men då vet jag att dina argument än så länge är "Prostitution är annorlunda" samt "Det har jag redan förklarat".

Kanske är bättre att inte skriva något alls om man inte har något att säga.

Men det mest intressanta är att du verkligen tror att "hade hen gillat det hade hen gjort det gratis" är ett argument.

Det är ju enastående roligt och får mig att starkt tvivla på att dina "dussin förklaringar" har någon som helst vikt.

Lärare, va?

Inom lärarutbildningen kallas det ”vetenskapligt” sen går det ut i verkligheten, blir ägda och uppsnurrade av 10åringar och långtidsjukrivna... tydligen så påverkar inte det resultatet i svenska skolor enligt deras vetenskap, att jag korrekt beskrivit 30-50% av lärarkåren , i detta korta stycke.
Citera
2020-05-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, du fattar.

Nej, ingen kan veta vad en prostituerad ”vill” eller inte.
Om hen är utsatt för tvång eller trafficking etc
Och det är exakt därför man inte ska köpa sex.
Då ska du inte köpa kläder därför barn är tvingade att sy dom
Citera
2020-05-20, 10:26
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Inom lärarutbildningen kallas det ”vetenskapligt” sen går det ut i verkligheten, blir ägda och uppsnurrade av 10åringar och långtidsjukrivna... tydligen så påverkar inte det resultatet i svenska skolor enligt deras vetenskap, att jag korrekt beskrivit 30-50% av lärarkåren , i detta korta stycke.
En student som hade festat istället för att plugga fick panik då morgondagen skulle ha ett avgörande prov. Hon satte igång att plöja igenom böckerna men blev snabbt trött i huvudet. Studenten kommer på att hon har ju lite uppiggande substanser kvar och lyckas plugga hela natten.

När testet börjar är hon fullständigt slut så hon tar en sista sniff kola och börjar. Snabbt inser hon att hon kan frågorna! Testat är rena barnleken, hon svarar självsäkert på varje punkt. Snabbt och lyckligt lämnar hon in, går hem och kraschar på sängen.

En vecka senare får hon resultatet; Hon har skrivit "Jag vet svaret" på alla rader. Noll poäng.

Där tar historien normalt slut, men det verkar som att det finns anledning att tro att historien utspelar sig utomlands.

I Sverige är uppenbarligen "Jag kan" ett giltigt argument och eleven hade då fått alla rätt.

Ja, höga resultat i skolan kanske inte är så förvånande trots allt.
Citera
2020-05-20, 10:28
Medlem
Citat:
Om du sedan börjar med att svara på vad det innebär med dessa "fullt tillämpliga" lagar som du menar finns?
Jag är inte alls så säker på att de är så fullt tillämpliga. Det lär uppstå rätt mycket situationer som är oklara om man faktiskt legaliserar bordeller och sexköp. Det uppstår mest troligt mycket som hamnar i gråzon och som inte reds ut vidare.

Jag beaktar inte en vuxen kvinna som omyndig, det här har ingenting med henne att göra. Dessutom säljer även män sex.
Det har att göra med precis det jag pratar om ovan. Jag anser inte att det är värt att legalisera det hela bara för att vissa kvinnor vill jobba med sexförsäljning och för att vissa män vill köpa sex. Det för med sig för mycket konsekvenser på samhällsnivå, jag vill inte ha ett sånt samhälle och är glad att vi inte har det i Sverige.

Och ja jag kan tycka att det är rimligt att förbjuda försäljning om man förbjuder köpet av tjänsten. Blir rätt underligt att det är OK att marknadsföra någonting som inte är lagligt att köpa.
Varför straffa men som behöver lite umgänge när det är dom som tvingar tjejer att sälja sex det är väl ändå dom som ska sättas dit
Citera
2020-05-20, 10:35
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Och när det kommer till prostitution, då verkar det vara en helt annan kategori kvinnor vi talar om, nämligen självständiga, intelligenta, icke-känsliga. Och dessutom kvinnor som verkligen vill ligga med massa olika män på en dag, de njuter av det!

!
Varför är frågan om personlighet överhuvudtaget relevant för frågan? Det som är relevant är hurvida någon form av tvång föreligger, och vad är definitionen för tvång? Moraliska aspekter bör lämnas därhän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in