2020-05-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tja, med tanke på att Hiding anser att han är skyldig till mord och att straffvärdet ligger mellan 18 år till livstid enligt åklagare Hiding, dessutom så yrkade hon ju på att han skulle vara kvar i häktet tills dom fallit i TR, nu släppte ju TR MGM snabbt men i alla fall.

Om hon nu anser att MGM är skyldig och är säker på sin sak så vore det väl rimligt att begära förtur och se till att MGM hamnar där han hör hemma enligt åklagaren och inte springer lös och ledig omkring hela sommaren.

Men det är ju vad jag tycker, Hiding har ju inte lika bråttom uppenbarligen.

Självklart har hon inte det.
Citera
2020-05-19, 19:08
Medlem
Påsmannen förbryllar både till tid och plats.

Att det skulle vara en person gåendes där på vägen samtidigt känns som långt mer än en slump.
Citera
2020-05-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Lite stressigt i Hjärsta idag tror jag ändå..

Kom väl knappast som en överraskning för SD att Hiding överklagar men det för honom oroande kan och bör nog vara vad det är för komplettering som Hiding ämnar inkomma med.

Bara en detalj om det: i överklagan så begär ju Hiding anstånd, det måste rimligtvis då innebära att HR kan neka det?
Hiding utvecklar ju ej vad det substantiellt handlar om; borde hon inte behöva det, hur skall annars HR kunna bedöma om anståndet är behövligt eller ej?
Menar att det kanske kan komma en begäran från HR till Hiding om en komplettering av uppgifter angående vilka uppgifter hon ämnar komplettera och på vilket sätt etc.
Så ev kan det framkomma mer om vad det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det finns iallafall någon fördel med corona Jag har för mig att det stod att allt skulle återlämnas (mobil, pass) men eftersom det överklagats tänker jag att så inte skett? De kom ju heller inte in i USA så jag misstänker att ihop med corona och allt kommer han inte så långt.

Ja man får se det positivt.
Tror inte att det framgått något om att de har tagit hans pass. Däremot mobil, dator och kläder.
Citera
2020-05-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
om åklagaren är så säker på en annan dom i hovrätten så borde hon väl begära att hovrätten häktar SD på nytt. Vid misstanke om mord är väl häktning obligatorisk. Att hon inte har gjort det kan ju tyda på att hon inte egentligen tror att hon har så mycket mer att komma med i hovrätten, fast det kanske kommer en sådan begäran när hon lämnar den nya bevisningen

Om inte KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese med säkerhet vet att den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD är skyldig till mordet på L*na Wesstr*m så hade vederböranden aldrig slösat sin tid på något överklagande i detta mordfallet.

Det finns två kvinnor som har gett sig tusan på att mördaren inte skall slippa undan sitt straff för sitt tidigare begångna mord på L*na Wesstr*m och dessa två kvinnor, KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese är två riktigt sega individer som inte kommer att ge upp i första taget.

Förr eller senare kommer slutet för Mållganísten när celldörrarna öppnas, kanske blir nästa adress Kumla ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-19, 19:13
Medlem
Det är ingen saga om offrets DNA på ringen, plösen och tvättmaskinen.

När S i sitt brev till Store Björn & Co hypotetiskt försökt bortförklara DNA-spåret på ringen gav han samtidigt förklaringen till hur det kom dit. Att geocachare som han och L har skador duger inte. L fick inte krossat huvud utan hjälp och hon viftade nog med ringen mot hans ben, precis som han skrev, men som ingen annan sagt just den just den teorin, eller? Ringen som hon inte hade på sig på fredagen när han säger att de sågs för sex på kontoret (hur hann han med det mellan alla privata googlingar?).
Citera
2020-05-19, 19:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vet inte om det är så fantasifullt. Jag har sagt att jag är övertygad att han var inne nattetid efter mordet, eftersom det är det enda jag kan förklara till att dörren stod öppen. Han kanske ville kolla de chattar hon hade precis innan mordet.

Om du tycker det är fantasifullt får stå för dig. Vad som hände den natten har jag ingen aning om, lika lite som du. Vi har väl alla haft fantasifulla tankar i tråden?

Dina fantasier är det verkligen inget fel på...

Du är ff övertygad att SD var inne i LW:s hus nattetid efter mordet, sen i nästa stycke så har du ingen aning om vad som hände den natten.
Citera
2020-05-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Dina fantasier är det verkligen inget fel på...

Du är ff övertygad att SD var inne i LW:s hus nattetid efter mordet, sen i nästa stycke så har du ingen aning om vad som hände den natten.
Du är enbart ute efter att tramsa. Självklart vet vi inte vad som faktiskt hände den natten. Men jag är fortfarande övertygad om att han var därinne. Att VETA är en helt annan sak. Kan du inte få in det i din arma skalle? Märk inte ord och meningar - du vet exakt vad jag menar. Så - fortsättningsvis blir du överscrollad.
Citera
2020-05-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vill blanda in?🤔
Jag råkade bara läsa lite i den överklagan som nu inkommit och i den så för Hiding ett resonemang avseende påsmannen.
Som tidigare även, givetvis, har figurerat i fup.
Sedan behöver det inte existera någon påsman öht: vittnet kan ha misstagit sig, hittat på etc.
Men som uppgift finns mannen.
Och det är inte jag som har blandat in honom.

Men vem har lyckats blanda in en påsman som verkade berusad och upptäcktes en bra bit från mordplatsen och som dessutom skulle kunnat haft ett tillhygge i påsen att användas som mordredskap och dessutom inte lämnat några spår? Men snälla nån....
Citera
2020-05-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fråga Hiding.

Jag förstår ej riktigt vad som menas/hur det skall tolkas. En av tusentals män som kan ha varit ute och gått i området natten då LW mördades?
Och således en av tusentals män som kan vara en presumtiv mördare?🤔

Låter inte som ett bra argument, för att komma från en åklagare.

Oj, oj, oj. Tror du verkligen själv att det finns tusentals män som presumtiva mördare? Som inte lämnat något spår? Och Hiding tror det definitivt inte. Men du vägrar inse att SD är absolut den som bör vara huvudmisstänkt.
Citera
2020-05-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Läs FUP så kanske det klarnar lite för dig.
"Påsmannen" är sedd i tidsmässigt för gärningen och geografisk närhet till mordplatsen. Bärgaren som såg denne ringde även in en anmälan om det när han såg hen.
Man kan dryfta om det är vettigt att gå på motorvägen sent på kvällen, vem gör det om man inte fått haveri? Någon som vill undkomma, minimera risken att bli sedd vid , motorvägen framstår ju som mer folktom kanske, även om en del fordon kör där?
Där menar ju åklagaren att det inte är på det viset.
Påsmannen ska tydligen vara observerad ett par timmar efter mordet och dessutom ett antal kilometer därifrån.
Det sista livstecknet från Lenas mobil 00.07-tiden, menar åklagaren inte bör betyda att GM befinner sig på den platsen just då.
Så uppfattar åtminstone jag det i ÖK
Citera
2020-05-19, 19:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
NU FINNS ÖVERKLAGAN UPPLADDAD PÅ 4 STÄLLEN IFALL NÅN HAR PROBLEM MED ENDERA FILTJÄNST:

Överklagan

1. https://file.io/oRuDwISt

2. https://ufile.io/axfs6ojy

3. https://forumfiles.com/j7Y9hb17ob/2705overklagan_pdf

4. https://www.docdroid.net/file/download/La10xw1/2705overklagan-pdf.pdf

Du är en klippa! Men det visste vi ju redan! Det är verkligen intressant och bra läsning. Kom som ett brev på posten, efter att jag lyssnat på förhören med SD nu i flera dagar och även börjat läsa om i FUP.

#TeamÅsaHiding kämpar på!
Citera
2020-05-19, 19:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
om åklagaren är så säker på en annan dom i hovrätten så borde hon väl begära att hovrätten häktar SD på nytt. Vid misstanke om mord är väl häktning obligatorisk. Att hon inte har gjort det kan ju tyda på att hon inte egentligen tror att hon har så mycket mer att komma med i hovrätten, fast det kanske kommer en sådan begäran när hon lämnar den nya bevisningen

Eller hur?

Hiding tog ju upp att hon kunde överklaga TR,s beslut att släppa MGM på fri fot innan dom men valde att avstå och inväntade domen istället.

Med det i åtanke så är det ju lite märkligt att hon inte försöker få MGM bakom galler redan i sin överklagan.

Vete fan om den nya bevisuppgiften verkligen skulle vara så tung att den skulle motivera Hiding till att få MGM häktad igen men vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in