2020-05-25, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En person i FUP tipsar polisen om ett snarlikt scenario.
Det skulle då ha varit en försmådd man som ringer på och hotar med självmord och rusar mot planket och LW springer efter för att förhindra självmordet.

Norpandet av mobilen i din beskrivning motsägs av att en GM norpat den ur LWs ficka på BP.

Var i FUP kan man läsa ovanstående?
Citera
2020-05-25, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tolkar jag mer som att A skulle ringa när han kommit hem varje dag. Gott föräldrarskap.

Du tycker att det krävs lite eget hittepå där, i stället för att bara läsa
vad han säger.

Jag tror att han vid något tillfälle har druckit upp LWs juice, sedan
har han fått fan för det, för att det inte skulle hända igen så fick han
ringa å fråga om lov innan han tog juice.

Det är inte utan att tankarna går till strössel.
Citera
2020-05-25, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det måste vara något allvarligt fel på föräldraskapet i den där hålan.
Det är A det handlar om.

AktB: 146 Sid: 45.

eh på buss har jag för mig. Och då va klockan runt... När jag kom hem då va klockan runt
halvtre-tre.
F: Ja.
A: Och det första jag gjorde när jag kom hem va ta ett glas juice
F: Ja.
A: Och sen ja jag ringde till mamma och fråga om jag fick ta ett glas juice
F: Du ringde mamma?
A: Ja.
F: Vart var mamma då?
A: Eh jobbet.

Jag tror mest att det var en liten kille som längtade efter sin mamma och ville ha en anledning att ringa henne på jobbet innan hon kom hem. Han hade redan tagit sin juice...
Citera
2020-05-25, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbarligen inte, han drack juicen före han ringde mamma, sen bad han (artigt) om lov. Han var trygg i hon tyckte det var OK.

Jo, det kändes nog bra när han fick tillstånd å dricka juice
Hur fan kan du försvara det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror mest att det var en liten kille som längtade efter sin mamma och ville ha en anledning att ringa henne på jobbet innan hon kom hem. Han hade redan tagit sin juice...

Tycker det är tydligt att han berättar i fel ordning, han kom ihåg att han ringde
först å frågade om lov, sedan drack han, stackars barn.
Citera
2020-05-25, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En person i FUP tipsar polisen om ett snarlikt scenario.
Det skulle då ha varit en försmådd man som ringer på och hotar med självmord och rusar mot planket och LW springer efter för att förhindra självmordet.

Norpandet av mobilen i din beskrivning motsägs av att en GM norpat den ur LWs ficka på BP.

Så kan det vara, fast egentligen är det en teori, inte fakta att mobilen har förvarats i fickan.

Det kan finnas flera olika scenarion som gör att hon hamnar vid planket med en GM.

Fast jag hatar fortfarande den öppna ytterdörren, varför inte
bara stänga den utan att låsa om man nu är rädd för att det ska låta.
Senast redigerad av CarlJanne75 2020-05-25 kl. 07:58.
Citera
2020-05-25, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Har mkt dålig koll i nuläget kring detta.
Vad jag haft möjlighet att snappa upp är att Jerry gör ett stressat, lättretligt intryck och syns till i mycket begränsad omfattning i jobbsammanhang.
Hah lär iaf hänga med dödspolarna och funnit en like I SOA.

Tvivlar starkt på att HAK och HÖK fått användas under rättegången (om det inte parallellt arbetats aktivt kring Hanna Davidsson), men hur det funkar rent juridiskt inför HRförhandlingen vet jag inte.
Hoppas kan man ju...

Varför skulle inte HAK och HÖK fått användas under/efter rättegången? ÅH sa ju i rätten att utredningen inte var avslutad.
Uppenbart att de tre (H, J o SOA) har skyddat den mordåtalade genom raderingar i mobiler och selektiva minnesförluster.

JellyGray umgås med SOA. Deras samtal skulle jag vilja höra. Kanske de applåderas av S, men inte av åskådarna?

Inför HR kan ÅH ha skakat fram rättsbeslut om husis på S Google-aktiviteter och hotar med domstolstrots om de inte plockar fram S historiken med de raderingar han gjorde 11-12 och 14-15 maj.
Bara ÅH vet. Vi andra får gissa så länge.

www.bildtagg.se/bild/z4z3ak307kh8hu0jkba6ktil
Citera
2020-05-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Varför skulle inte HAK och HÖK fått användas under/efter rättegången? ÅH sa ju i rätten att utredningen inte var avslutad.
Uppenbart att de tre (H, J o SOA) har skyddat den mordåtalade genom raderingar i mobiler och selektiva minnesförluster.

JellyGray umgås med SOA. Deras samtal skulle jag vilja höra. Kanske de applåderas av S, men inte av åskådarna?

Inför HR kan ÅH ha skakat fram rättsbeslut om husis på S Google-aktiviteter och hotar med domstolstrots om de inte plockar fram S historiken med de raderingar han gjorde 11-12 och 14-15 maj.

Vet du hur länge Google sparar sådana uppgifter?
Teleoperatörerna sparar i sex månader.
Citera
2020-05-25, 08:40
Medlem
Citat:
Jo, det kändes nog bra när han fick tillstånd å dricka juice
Hur fan kan du försvara det.

Tycker det är tydligt att han berättar i fel ordning, han kom ihåg att han ringde
först å frågade om lov, sedan drack han, stackars barn.

Jag har nyss läst förhöret, drack juice, sedan ringde mamma... var kommer det fram att "han ringde först å frågade om lov, sedan drack han"? Aktnr?

Tror fortfarande att han längtade efter mamma och ville ha en anledning att ringa henne på jobbet innan hon kom hem.

Varför vill du få till det som "stackars barn"?
Citera
2020-05-25, 08:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har nyss läst förhöret, drack juice, sedan ringde mamma... var kommer det fram att "han ringde först å frågade om lov, sedan drack han"? Aktnr?

Tror fortfarande att han längtade efter mamma och ville ha en anledning att ringa henne på jobbet innan hon kom hem.

Varför vill du få till det som "stackars barn"?

Ja du har rätt i att det låter mer som ett otryggt barn som söker uppmärksamhet från frånvarande föräkder. Inget normalt beteende att ringa till jobbet för att fråga om lov att dricka juice. A. synes göra allt för att få sin mors uppmärksamhet. Så visst kan man säga "stackars barn".
Citera
2020-05-25, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Utredningen fortsätter...

Jag skrev en fråga igår morse om det är möjligt för åklagaren/polisen att ha fortsatta förhör med de som under utredningen fått demens... någon som vet om det är ok?
Citera
2020-05-25, 08:59
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det var inte heller min avsikt att påstå att du sagt något sådant.

Vad jag menar är att MGM ska dömas om det är så att det inte finns rimliga tvivel om att han är den skyldige.

Antingen mördades hon av någon hon kände, vilket är det spår polisen polisen kunnat utreda, eller av en helt främmande person, som inte lämnat några spår efter sig. Värderingen av kända fakta och indicier måste göras med dessa två alternativ som utgångspunkt.

Det finns inga faktiska bevis utan endast indicier. Det som hände strax innan mordet tyder på att hon avbröt allt hon höll på med, dvs chat och paketinslagning, tog på sig gymnastikskor och tröja och gick 160 m in bakom ett plank där hon slogs ihjäl med 17 slag. Det kan noteras att hon borstat tänderna och låst ytterdörren för natten.

Därefter har polisen gjort en grundlig utredning där man funnit en mängd indicier som pekar mot ett par personer med motiv etc. Man tycks inte ha hittat något tänkbart alternativ i bekantskapskretsen och de misstänkta uppträder dessutom väldigt misstänkt.

Alternativet är alltså att hon mördades av en helt främmande. I och med att det inte är rimligt att tro att en främling knackat på och/eller åtminstone tvingat iväg henne 160 m och in bakom ett plank så måste hon ha gått dit helt frivilligt. För att stöta på mördaren. Som slår ihjäl henne med 17 slag. Frågan är om kända fakta gör detta till ett tillräckligt starkt alternativ för att väcka rimligt tvivel?
Yes precis. Alternativen blir liksom inte rimliga för fem öre. Jag känner ett ändå inte jättelitet hopp inför fällande dom i Hovrätten
Citera
2020-05-25, 09:06
Medlem
Citat:
Vet du hur länge Google sparar sådana uppgifter?
Teleoperatörerna sparar i sex månader.

Antagligen hävdar Google att hans historik inte går att återställa eftersom tiden 60 dgr och sex månader för krypterad lagring har passerats, men de uppger även att förseningar kan ske.

Om det skulle vara så att de lagrar data även efter en helradering av kontot, så tror jag inte att Google skulle vilja medge det. De anger sin policy, men frågan är om de följer den?
https://policies.google.com/technologies/retention?hl=sv

ÅH:s tekniker kanske borde kika in i Ls moln igen och se över vad hon ”ägde” och delade med S, men det hjälper nog föga. S raderade närmare 3000 bilder natten till lördagen. Han säger i rätten att han raderar löpande. Var det något han kom igång med ordentligt mellan 11-12 maj? Det är anmärkningsvärt stor radering av data.

"Google-husis" är rena önskedrömmar. Det kommer nog upp något helt annat i kompletteringarna som krävde anståndstid till den 17 juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in