2020-05-19, 18:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dörren stod på glänt när familjen kom, så jag är övertygad om att SD var inne där någon gång mellan direkt efter mordet och timmarna efter. Hon hade en chatt med J*örgen vid 23.20-tiden (det var väl med honom?) som avbröts tvärt. Inget nattis, inget avslut, inget gonatt - vilket hon alltid gjorde enligt J.

Är det inte så att du är övertygad att SD var inne för att du annats inte får ihop en fantasifull tes om att konversationen mellan SD och LW på någotsätt redigerats?

Det är ett väldigt risktagande av en GM att gå in. Dels att lämna spår, för att inte tala om risken för att barnet vaknar. Dessutom så kan man fundera om inte just SD känner till LWs kommunikationsmönster, hade han tillgång till LWs telefoner och dator för att redigera aktiviteter på dem hade det väl varit en smal sak att skicka ett meddelande till J.
Citera
2020-05-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Vet vi att Påsmannen över huvud taget existerar i samband med mordet? "Ett tillhygge kan inte uteslutas" (i påsen) Vad är det för fantasifigurer som du vill blanda in?
Påsmannen finns inrapporterade till SOS av en förbipasserande bil ( bärgare?) så han fanns nog men som sagt en bra bit och bra tid från BP. Tydligen nära ngt köpcentrum. Han verkade berusad om jag minns rätt. Kanske därför han inte hört av sig och berättat att det var han som var där ( han kanske inte minns det). Borde gå att få viss koll på hur många sådana som rapporteras in på den platsen.
Citera
2020-05-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är det inte så att du är övertygad att SD var inne för att du annats inte får ihop en fantasifull tes om att konversationen mellan SD och LW på någotsätt redigerats?

Det är ett väldigt risktagande av en GM att gå in. Dels att lämna spår, för att inte tala om risken för att barnet vaknar. Dessutom så kan man fundera om inte just SD känner till LWs kommunikationsmönster, hade han tillgång till LWs telefoner och dator för att redigera aktiviteter på dem hade det väl varit en smal sak att skicka ett meddelande till J.
Vet inte om det är så fantasifullt. Jag har sagt att jag är övertygad att han var inne nattetid efter mordet, eftersom det är det enda jag kan förklara till att dörren stod öppen. Han kanske ville kolla de chattar hon hade precis innan mordet.

Om du tycker det är fantasifullt får stå för dig. Vad som hände den natten har jag ingen aning om, lika lite som du. Vi har väl alla haft fantasifulla tankar i tråden?
Citera
2020-05-19, 18:48
Medlem
Citat:
Vet vi att Påsmannen över huvud taget existerar i samband med mordet? "Ett tillhygge kan inte uteslutas" (i påsen) Vad är det för fantasifigurer som du vill blanda in?

Vill blanda in?🤔
Jag råkade bara läsa lite i den överklagan som nu inkommit och i den så för Hiding ett resonemang avseende påsmannen.
Som tidigare även, givetvis, har figurerat i fup.
Sedan behöver det inte existera någon påsman öht: vittnet kan ha misstagit sig, hittat på etc.
Men som uppgift finns mannen.
Och det är inte jag som har blandat in honom.
Citera
2020-05-19, 18:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Förstår inte riktigt vad du menar här:
Hiding har ju uttryckligen begärt att målet sätts ut till huvudförhandling så snart det kan ske. Problemet är att hon behöver till 17:e Juni att inkomma med kompletterande bevisuppgift. Det är alltså helt naturligt att det måste ske i september när semestertiderna är över ...

Mja, jag har ju läst vad Hiding skriver i sin överklagan och jag kan inte se någon större brådska annat än vad du skrev, man kan ju tolka det som man vill men jag ser inte att Hiding verkar vilja ha någon förtur i hennes mål.

Bevisuppgiften som inte kan levereras förrän den 17/6 förbryllar mig lite, vad skulle det kunna vara som inte togs upp i den förlorande huvudförhandlingen i TR, lite märkligt men det kanske är något som har analyserats i Holland men då tycker ju jag att det borde ha använts redan i förhandlingen i TR.
Citera
2020-05-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fråga Hiding.

Jag förstår ej riktigt vad som menas/hur det skall tolkas. En av tusentals män som kan ha varit ute och gått i området natten då LW mördades?
Och således en av tusentals män som kan vara en presumtiv mördare?🤔

Låter inte som ett bra argument, för att komma från en åklagare.

Du menar väl inte att Hiding anser att det finns tusentals män som kan vara gärningsmannen? Du måste skoja.
Citera
2020-05-19, 18:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Läs FUP så kanske det klarnar lite för dig.
"Påsmannen" är sedd i tidsmässigt för gärningen och geografisk närhet till mordplatsen. Bärgaren som såg denne ringde även in en anmälan om det när han såg hen.
Man kan dryfta om det är vettigt att gå på motorvägen sent på kvällen, vem gör det om man inte fått haveri? Någon som vill undkomma, minimera risken att bli sedd vid , motorvägen framstår ju som mer folktom kanske, även om en del fordon kör där?
Citera
2020-05-19, 18:54
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror inte att de har tagit hans pass, gett honom reseförbud. Tänker att den uppgiften i så fall skulle ha snappats upp av media.
Eller de driftiga här på FB givetvis. Det måste ju finnas ett formellt beslut på det.

Men hursomhelst så spelar det ju i nuläget i praktiken ingen roll: som svensk så får han ju inte ens resa till Norge.

Det finns iallafall någon fördel med corona Jag har för mig att det stod att allt skulle återlämnas (mobil, pass) men eftersom det överklagats tänker jag att så inte skett? De kom ju heller inte in i USA så jag misstänker att ihop med corona och allt kommer han inte så långt.
Citera
2020-05-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror det beror på att Hiding har låst sig vid vad hon anser att det är för typ av fall, "våld i nära relation" och de fallen ska ju följa mallen som genushäxan från Göteborg vittnade om.

Om man tror på det så blir man nog lite vilsen i verkligheten, därav det exempel som Hiding tycker ska gälla i bevisvärderingen i det här fallet.

I överklagan så dravlar ju Hiding fortfarande om missad kontroll och att både MGK och BO var på väg att lämna MGM, vi vet ju att det sista BO kunde tänka sig var just att släppa MGM så jag anser att Hiding & Johansson har kommit helt fel i det här fallet motivmässigt, blir aldrig bra när man blandar in politik i det juridiska spelet, daCosta-fallet borde ha lärt dem något.

Att använda uttrycket "genushäxa" höjer inte din nivå i att vara objektiv.
Citera
2020-05-19, 18:58
Medlem
Citat:
Du menar väl inte att Hiding anser att det finns tusentals män som kan vara gärningsmannen? Du måste skoja.

Återigen: det är Hidings formulering, den får stå för henne.
Och jag skrev att jag inte riktigt begriper hur hon menar att det skall uppfattas. Och jag menar att formuleringen som sådan lika gärna skulle kunna tolkas som något som leder misstankarna bort från den åtalade.
Du får gärna utveckla din syn på Hidings formulering.
Citera
2020-05-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte helt omöjligt eller också är det så djävligt att överklagandet är ett spel för galleriet och den egna hedern, det kan ju vara som så att Hiding innerst inne vet med sig att det inte kommer att gå vägen och därför inte har så värst bråttom.

Men hur som haver, jag tycker ju att hon skulle ha begärt förtur, det skulle ha sett lite snyggare ut även om hon visste att det inte skulle bli så.

Jag förstår inte vad hon skulle tjäna på att ha så bråttom bara för att det skulle se "snyggare" ut.
Citera
2020-05-19, 19:02
Medlem
T34Panzers avatar
NU FINNS ÖVERKLAGAN UPPLADDAD PÅ 4 STÄLLEN IFALL NÅN HAR PROBLEM MED ENDERA FILTJÄNST:

Överklagan

1. https://file.io/oRuDwISt

2. https://ufile.io/axfs6ojy

3. https://forumfiles.com/j7Y9hb17ob/2705overklagan_pdf

4. https://www.docdroid.net/file/download/La10xw1/2705overklagan-pdf.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in