2020-05-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi har sexköpsförbud eftersom sexhandeln i vårt kontext...för meed sig så mycket skadligt som ex. sextrfficking.

Förbudet skapar trafficking och hallickar.

Citat:
eftersom!!! nej, att sälja sex ÄR inte denna njutnigsfulla enkla lilla, syssla som TS målar upp.
hade det nu varit det, så hade där kryllat av sexsäljare....och sextrafficking, våld och tvång etc etc. överhuvudtaget inte behövts.

Som sagt, förklara då de länder med laglig prostitution.

Citat:

De allra flesta människor vill, ha sex för njutning skull, och inte för sin försörjning.

Det ena utesluter inte det andra och detta är enbart din åsikt.

Citat:

De allra flesta vill även bestämma 100% med vem de ska ha sex med. exakt när de ska ha det och Hur de ska ha det... och inte tvingas lyda nån annans villkor.

Detta är precis vad de flesta eskorter gör, lagligt sexköp hade däremot fångat in alla så de kan välja kunder med större omsorg, ha försäkringar , pension osv

Citat:
Om människor inte kan klara ha sex på lika villkor, eller vara sexuellt och emotionellt följsamma för andras behov. ska man fan inte ha sex med andra, då får man nöja sig med att ha sex med sig själv.

Det är ju på lika villkor, en betalar, en utför tjänst. Ungefär samma som när någon torkar gamling i stjärten. Sedan är detta återigen enbart din känslosamma åsikt, ingen fakta.
Citera
2020-05-19, 12:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Nu känns det som att du undviker att svara på mina frågor.

Det jag undrade från början var ifall sexköp från en kvinna som inte gör det utifrån desperation är att likställa med våldtäkt. Om svaret är ja på den frågan så har jag en följdfråga:

Om min flickvän vill ha sex med mig när jag inte är kåt och jag ändå går med på det, blir jag våldtagen av henne då?

Jag hade uppskattat ifall du kunde svara på dessa frågor istället för att spinna vidare på annat. Tack på förhand.

Cissi Wallin (feministernas överkuk i sverige) hälsar att ja, det är våldtäkt, det kan va svårt att bevisa naturligtvis (och ännusvårare för någon ink än själv att fatta, förklara eller acceptera)
Citera
2020-05-19, 12:33
Medlem
Citat:
Tja du, jag håller nog inte helt med dig om bilden du målar upp. Man är fullt medveten om att män även köper män. Och sexköpslagen ex. gäller även dem.
Att du har en "allmän" bild av prostitution som män köper, kvinnor säljer är ju snarare resultatet av en allmänt hållen ignorans kontra både homosexualitet och manlig prostitution. Har itne så mycket med feminism att göra, då det problemet redan fanns långt innan.

Vad har Paolos val av att köpa sex, med rumäner eller tiggeri att göra?
Förklara det först. Står dessa rumänska tiggare med pistol mot Paolos tinning eller?

”Man är medveten” betyder ingenting i praktiken. Att lagen täcker denna prostitution är bara halva arbetet. Lagen är ifrågasatt. Den ska ha en normerande effekt, vilket kräver kontinuerligt politiskt arbete och opinionsbildning. Jag följer noga den politiska debatten, som enligt mig – och med rätta – ägs av feminister (nekar du till det?) och min bild är att denna aspekt i princip är osynlig (håller du inte med? Det verkar inte så). Om du inte håller med: Kan du visa på att jag har fel istället för att gaslighta?

Rumänsk-romsk prostitution = uteslutande trafficiking. Tiggeri och prostitution hänger ihop. Nätverken är kriminella mångsysslare. Alltså ger pengar i tiggarmuggarna större utbud av trafficking i Sverige. Det är en logisk följd. Att större utbud av prostitution får fler att köpa är ett av argumenten bakom kriminaliseringen av sexköp. Ergo: mer trafficking = fler kunder. Kan du kommentera sakfrågan istället för att medvetet missförstå mig? Jag är intresserad av din ståndpunkt.
Senast redigerad av TorAndreFlo 2020-05-19 kl. 12:43.
Citera
2020-05-19, 13:30
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
”Man är medveten” betyder ingenting i praktiken. Att lagen täcker denna prostitution är bara halva arbetet. Lagen är ifrågasatt. Den ska ha en normerande effekt, vilket kräver kontinuerligt politiskt arbete och opinionsbildning. Jag följer noga den politiska debatten, som enligt mig – och med rätta – ägs av feminister (nekar du till det?) och min bild är att denna aspekt i princip är osynlig (håller du inte med? Det verkar inte så). Om du inte håller med: Kan du visa på att jag har fel istället för att gaslighta?

Rumänsk-romsk prostitution = uteslutande trafficiking. Tiggeri och prostitution hänger ihop. Nätverken är kriminella mångsysslare. Alltså ger pengar i tiggarmuggarna större utbud av trafficking i Sverige. Det är en logisk följd. Att större utbud av prostitution får fler att köpa är ett av argumenten bakom kriminaliseringen av sexköp. Ergo: mer trafficking = fler kunder. Kan du kommentera sakfrågan istället för att medvetet missförstå mig? Jag är intresserad av din ståndpunkt.
En passning, Paolo handlade av en polska som har över 100 000 investerat i sitt utseende med silikon i röven, pattarna och läpparna och tatueringar på det. Den andra aktionen i insats torsk handlar om massagestället som masserar fel muskel.
I övrigt håller jag med dig, men varnar gärna för det faktum att det varit svårt att riktigt nå ända fram till den du debatterar med. Min erfarenhet är att hela andra hjärnhalvan saknas.
Citera
2020-05-19, 13:53
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Jag förstår inte frågan. Alla kvinnor är väl på något sätt offer för världen? Om de har låg lön - männens fel. De behöver har sex, i en relation eller mot betalning - männens fel. De tvingas hand om barnen - männens fel. Jag ser liksom inget syfte i att ens debattera denna ickefråga. Kvinnor är handlingsförlamade offer i alla omständigheter, end of story.
Citera
2020-05-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
I övrigt håller jag med dig, men varnar gärna för det faktum att det varit svårt att riktigt nå ända fram till den du debatterar med. Min erfarenhet är att hela andra hjärnhalvan saknas.

Ja, jag märker detta också med denna användare, utan att prata skit, hen kanske säkert kommit med bra och genomtänkta inlägg i andra trådar jag ej läst, men i denna tråden och liknande så är det en väldigt extremt polariserad och känslobaserad uppfattning som aggressivt spottas ut. Argument som ej kan bemötas med motargument ignoreras eller möts med ad hominem eller liknande ful-retorik.
Citera
2020-05-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
En passning, Paolo handlade av en polska som har över 100 000 investerat i sitt utseende med silikon i röven, pattarna och läpparna och tatueringar på det. Den andra aktionen i insats torsk handlar om massagestället som masserar fel muskel.

Intressant. Har du en källa? Jag var övertygad att det var en rumänsk rom (rumänsk prostituerad i Sverige = rom utsatt för människohandel av egna klanmedlemmar). Denna trafficking-prostitution har exploderat det senaste decenniet och är definitivt dominerande på ”scenen” i Malmö.

Polen är inte (längre) ett fattigt land och det är ännu mindre ett fattigt land i Sydeuropa varifrån kvinnan skulle komma enligt uppgifter i pressen.
Citera
2020-05-19, 15:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Att kvinnor saknar empati är väll ingen ursäkt för hykleriet i att moralisera övee andra, att stå på gravar av döda barn och proklamera vad som är rätt och fel är..... osmakligt.

Nu är du fel på det på så många sätt.
Det finns alltså vetenskapliga belägg efter scanning av hjärnor att kvinnor har högre aktivitet och/eller större område i hjärnan där empatin styrs ifrån. Eller du kanske inte tror på vetenskap?

Därtill kan vi titta på mänskligheten, hur män beter sig och hur kvinnor beter sig, på gruppnivå och i många fall även individnivå, så bekräftas det ännu en gång.
Citera
2020-05-19, 15:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Sexköp är sexköp....själva tanken att du måste betala för att få sex med en människa är ju att hen inte vill egentligen , eller hur?
För hade nu hen velat ha sex med dig,,, så kan hen ju göra det UTAN att du måste betala för det, eller hur?
Det argumentet kan ju appliceras på samtliga arbeten.

själva tanken att du måste betala för att få IT-support från en människa är ju att hen inte vill egentligen , eller hur?

själva tanken att du måste betala för att få flytthjälp med en människa är ju att hen inte vill egentligen , eller hur?

själva tanken att du måste betala för att få tandvård från en människa är ju att hen inte vill egentligen , eller hur?
Citera
2020-05-19, 15:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det var ju därför jag tog exemplet med en kvinna som inte gör det utifrån desperation. Att hon ändå säljer sex kan väl därför antas att hon faktiskt vill?

Om din granne, som du vet om har haft en normal uppväxt, som inte lider av missbruk som ska finansieras, som har det hyfsat ställt, och hon bara råkar gilla sex och vill tjäna på det, så är det väl inget problem. Det tycker nog inte de flesta, ur ett perspektivet utnyttjning.
Hur man sen är funtad i skallen när man kan tänka sig att betala någon för sex, det är en annan fråga, troligtvis kommer man aldrig kunna förstå.

Hur som så är problemet att frivilligheten inte går att säkerställa i de flesta fall. Man vet inte om en kvinna på en bordell är där trots drägliga förhållanden i övrigt eller om hon är där för att hon saknar möjlighet till annat arbete och har en familj att försörja. Och däri ligger problemet, att man inte vet. Och många män tar chansen ändå.
Det är det som är så obegripligt och vidrigt.
Citera
2020-05-19, 15:59
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Naturligtvis ska arbetsrätten följas, annars kan man ju lika gärna tillåta trafficking.

Saken är moralen i sig, hur många sliddjur gör inte sina jävla naglar på salong? Kolla i Malmö på Emporia, smockat.

Regler och förbud kommer inte hindra den som verkligen bestämt sig.
Citera
2020-05-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om din granne, som du vet om har haft en normal uppväxt, som inte lider av missbruk som ska finansieras, som har det hyfsat ställt, och hon bara råkar gilla sex och vill tjäna på det, så är det väl inget problem. Det tycker nog inte de flesta, ur ett perspektivet utnyttjning.
Hur man sen är funtad i skallen när man kan tänka sig att betala någon för sex, det är en annan fråga, troligtvis kommer man aldrig kunna förstå.

Hur som så är problemet att frivilligheten inte går att säkerställa i de flesta fall. Man vet inte om en kvinna på en bordell är där trots drägliga förhållanden i övrigt eller om hon är där för att hon saknar möjlighet till annat arbete och har en familj att försörja. Och däri ligger problemet, att man inte vet. Och många män tar chansen ändå.
Det är det som är så obegripligt och vidrigt.
Om det rör sig om en laglig bordell i ett land där sexköp är lagligt så är det väl rimligt att anta att dom som jobbar där också är där frivilligt? Om ditt svar på denna fråga ändå är nej, vilken är din motivering isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in