2020-05-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Aha ok men syftade mer på hennes yrke än på hur de träffades, han har alltså ej varit ihop med nån halvkänd sexolog?

Inte vad jag vet. Lena är statsvetare.
Citera
2020-05-19, 16:37
Medlem
handkrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag vet inte om du syftar på någon annan än PR när du skriver Italiensk entreprenör. För är det han är det du skriver helt fel. PR är svensk men med en Italiensk far. Vet att han rätt lång upp i åren pratade ingen eller i bästa fall usel italienska.

PR har under hela sitt vuxna liv tjänat pengar på att vara "kändis". Att vara kändis har såväl för som nackdelar. Nu får pr känna på nackdelarna av det som han gärna tjänade miljoner på tidigare.

Skälet till att han hamnat i den situationen har han helt och fullt valt frivilligt och med öppna ögon
Paolo är uppvuxen och lever i/med två kulturer, italiensk och svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Har simon själv sagt att paolo ej knullade en trafficking hora ? Hra du länk?

annars håller jag helt med! Tänkte inte på risken att paolo begår självmord men det är faktiskt inte helt omöjligt, om ja var i hans sits hade jag garanterat redan gjort det då jag redan är lite självmords benägen!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9VMrb/poliserna-talar-ut-om-paolo-roberto-razzian

Citat:
Simon Häggström, som närvarade under insatsen, säger att kvinnan mår mycket dåligt över vad som hänt. Hon har en press från familjen att försörja dem.

– Givetvis har vi en kontakt med kvinnan och har gjort en bedömning för hennes säkerhet. Men det finns i nuläget ingenting som tyder på att det fallet skulle röra sig om… vi har inte inlett någon förundersökning på människohandel i nuläget, säger Simon Häggström.
Citera
2020-05-19, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
Haha, exakt. Men det är lustigt, av alla överdrifter och påhitt - den gången han har rätt är när det gäller prostitution.

Ha ha ha! Ja, det är en ironi som jag inte tänkte på!
Citera
2020-05-19, 16:43
Medlem
handkrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
För att svara på mitt markerade påstående två först så hävdar Insatsledare Simon Häggström
att vid insatser likt den på Grevgatan så handlar 90-95% likt dessa om människohandel.

Markerad del ett i ditt stycke ovan;
Nej, jag tror inte att jag i alla delar skulle klara att ta mig till en främmande stad, motsvarande Stockholm och skaffa en lägenhet på dess ”Östermalm” annonsera och i övrigt få all logistik att fungera utan hjälp.
Boka en flygbiljett men sen är det inte lätt när planet landar på backen på främmande mark.

Bara en idiot vägrar/vill inte se att detta handlar om koppleri.

Däremot, vilket är en väsentlig skillnad, måste hon inte ha sökt upp denna situation under direkt tvång utan tvånget uppstår vid råd om hjälp.
Där försätts hon i en beroendeställning. Ett underläge.
Där blir hon ett offer naturligtvis. Handel uppstår.

Hursomhelst. Det strider under alla varianter mot svensk lag att köpa sex av kvinnan.
Skiter man i det så fine ... vad som än skrivs på Flashback.

...det gjorde Paolo också. Och vi vet hur det gick.

Det fetade, när är det och när är det inte människohandel?

Säg att jag är rumänsk medborgare och blir erbjuden att följa med till ett annat land och tjäna pengar genom att sälja mig själv. Jag får en plats och ett rum i en lägenhet som en hallick äger eller hyr där jag kan utföra arbetet. Vi kommer överens om en daglig summa som jag får för arbetet som jag är nöjd med och tackar jag till. Är även detta människohandel?
Citera
2020-05-19, 16:45
Medlem
Hans x tjej Elin Härkönen verkar helt oberörd över allt som hänt? Snyggt att ha reklam för sex på sin egen hemsida efter allt http://www.bilddump.se/bilder/20200519164447-188.149.222.71.png
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Magnus Hedman fick lite skäll men inte denna unisona hatstorm som mot Paolo. Förstanyhet i flera dagar, sparkad från allt möjligt, hat från media, från feminister, från Polisen, från regeringen, osv.

Skillnad på folk och folk.
Det låter oftast mer att dra sig ur klaveret än att trampa i det. Paolo skulle hållit sig till sitt instagraminlägg och hållit käften ett par månader efter det, att gå ut i tv och berätta att det var en traffickingtjej som förmodligen inte var med på det var ganska korkat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Detta pga att Magnus inte är lika stendum och osympatisk som dum-Paolo.
Det är ofta detta som är skillnaden på folk och folk.
Magnus gjorde avbön och pudlade, där Paolo påpekade hur synd det är om Paolo.
Stackars, stackars Paolo.

Paolo har liksom ingen ursäkt för att vara den fittan vi alla visste att han alltid varit.

Magnus pudlade inte. Han förnekade brott.
Citera
2020-05-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Jag talar om hans allmänna framtoning.
Paolo kan ju inte ens fråga någon hur mycket klockan är utan att det låter som ett hot.
Till skillnad från Paolo har Hedman alltid framstått som en hygglig och trevlig person, åtminstone i media, vilket självklart bidrog till att han vann folks sympatier.

Fast nu talar jag inte om folks sympatier. Utan om reaktioner från media, den offentliga debatten, politiker, andra kändisar, företag osv.
Citera
2020-05-19, 16:50
Medlem
Drevet visar inga gränsen.
Paolo har fel etnicitet. Blatte-utseende så han hatas av alla svenska smygrasister, men är dessvärre ingen muslim/afrikan/rom som skyddas av mainstream-media.
Citera
2020-05-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Detta är handel. Bizzniz.
Tunga aktörer längst bak som plockar ut det göttigaste. Horan sliter ont i fronten och får den del hon får vara nöjd med. Ju fler kunder. Ju mer deg. Ju mer avancerat. Ju mer deg. Ju längre tid med kunden. Ju mera deg. Enkelt.
Mest deg till Huvudmannen som gör jobben möjliga för horan. (Huvudmannen är inte sällan en kvinna faktiskt)

Att plocka ner detta handelssystem för polisen och för åklagare att föra enskilda kopplare i bevisning för brott. Svårt. Mycket svårt.
Så. Svensk polis får jobba med att störa ut små delar av den totala verksamheten med operationer då och då, när resurser medger.
Så ser det ut.

Detta var en sådan störning. Insats.
28 fiskar på kroken. En kändis och en polis som får lite extra bonusproblem.
Annars. Inget att skriva hem om.

Att fånga dessa fiskar stör inte ut prostitutionen då den bevisligen pågår år efter år. Håller man span på lägenheter, lyssnar av telefontrafik och annat polisarbete så borde man kamma hem något belägg för människohandel, om det är så att tjejerna befinner sig i Sverige mot sin vilja.
Citera
2020-05-19, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det låter oftast mer att dra sig ur klaveret än att trampa i det. Paolo skulle hållit sig till sitt instagraminlägg och hållit käften ett par månader efter det, att gå ut i tv och berätta att det var en traffickingtjej som förmodligen inte var med på det var ganska korkat

Ja, tv-intervjun var en redig fadäs.
Citera
2020-05-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toumahind
Hans x tjej Elin Härkönen verkar helt oberörd över allt som hänt? Snyggt att ha reklam för sex på sin egen hemsida efter allt http://www.bilddump.se/bilder/20200519164447-188.149.222.71.png
Försök till ett skämt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in