2020-05-19, 15:19
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Är hans Facebook nedstängd eller har han bara blockat mej??😂😂😂

Han verkar ha stängt kontot.
Citera
2020-05-19, 15:22
Medlem
LeifMohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Har simon själv sagt att paolo ej knullade en trafficking hora ? Hra du länk?

annars håller jag helt med! Tänkte inte på risken att paolo begår självmord men det är faktiskt inte helt omöjligt, om ja var i hans sits hade jag garanterat redan gjort det då jag redan är lite självmords benägen!
Tror självmord ligger på topp 5 på PR:s lista. Han är medveten om att han inte kan banka på luder i stjärten på väääldigt länge.
Citera
2020-05-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifMohammed
Tror självmord ligger på topp 5 på PR:s lista. Han är medveten om att han inte kan banka på luder i stjärten på väääldigt länge.

varför inte ha ha ? Menar du att PR inte har nåra sparpengar? ha ha ha
Citera
2020-05-19, 15:26
Medlem
Citat:

Så länge svenskar inte är portade i andra länder kan han bara ta tåget till Danmark om han vill det, eller båten till Finland.
Citera
2020-05-19, 15:27
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Helt riktigt.
Hans namn o nylle har byggt upp skäggsalonger, ICA, Coop, Citygross m fl sortiment inom stort segment -Italiensk mat, flera restauranger, pizzerior och hotell.
Kock och Godsägare på en Farm i TV4. Lite radio och säkert 20 grejer till.

När allt var härligt gick The Roberto ut enl ö.k. och slog ut med armarna som en sann Napolitan och sa; Detta är mitt och det är så jävla äkta som bara jag i hela världen kan göra något äkta!!! (Bizzniz bara -inte sant)

Och nu har dom som är majoritetsägare enhälligt sparkat ut sin omslagspojke och han har ingenting av de intäkterna kvar. Zero.
Det betyder inte att allt detta upphör. Nej fan.
Bara nya namn o nytt omslag. Sen back on track.
Alla går att ersätta.

Han har en ruin med lite olivträd i Italien. Vet väl ingen riktigt allt om, Annat än att som den står nu kostar den bara en jävla massa pengar.
Detta var ett långtidsprojekt som kräver friska stålar.

,

Det finns säkert någon ny och yngre, antagligen en kvinna, som blir den nya etiketten. Annars blir det väll Ica basic av skiten
Citera
2020-05-19, 15:30
Medlem
Jag har jobbat som advokat i många år och är irriterad på att polisen och kriminalvården säljer information till pressen. Förmodligen rör det sig om stora belopp. Tror inte att den som lämnat information om PR har nöjt sig med 10 000 kr. Det bör ha varit betydligt mer. Det är beklämmande att inte någon tidigare journalist på Expressen eller Aftonbladet anonymt vill berätta i vilken omfattning som polisen får betalt för att lämna information. Jo, jag känner till källskyddet och meddelarfriheten. Men vad är sekretessen värd om polisen själv säljer information? Sedan kan man ju fråga sig om beloppen beskattas.
Senast redigerad av Falken77 2020-05-19 kl. 15:33.
Citera
2020-05-19, 15:31
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
Så länge svenskar inte är portade i andra länder kan han bara ta tåget till Danmark om han vill det, eller båten till Finland.

Det där med rövknull är det bekräftat eller bara en trådsanning?
Citera
2020-05-19, 15:31
Medlem
fittslickarns avatar
Är exfrun snabb brandar hon om företaget och 25% av vinsten oavkortat till utsatta kvinnor och kvinnoprojekt. Går att rädda företagen men pr måste bort helt. Får fly till italien.

Citat:

Vet vi att han körde i tvåan?
Citera
2020-05-19, 15:33
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Du skrev att du såg det som otroligt att sådana kvinnor på egen hand skulle kunna ta sig till Sverige. Vad menade du med det? Vad är det som är så svårt med att ta ett Ryanair-flyg från ett land till ett annat?

Att hyra en bostad på airbnb är inte heller svårt.

Har du aldrig varit utomlands? Är det rocket science att boka en biljett samt tillfälligt boende?

I Grevgatan-fallet finns ingen misstänkt för människohandel och polisen säger att kvinnorna tagit sig hit på egen hand.

För att svara på mitt markerade påstående två först så hävdar Insatsledare Simon Häggström
att vid insatser likt den på Grevgatan så handlar 90-95% likt dessa om människohandel.

Markerad del ett i ditt stycke ovan;
Nej, jag tror inte att jag i alla delar skulle klara att ta mig till en främmande stad, motsvarande Stockholm och skaffa en lägenhet på dess ”Östermalm” annonsera och i övrigt få all logistik att fungera utan hjälp.
Boka en flygbiljett men sen är det inte lätt när planet landar på backen på främmande mark.

Bara en idiot vägrar/vill inte se att detta handlar om koppleri.

Däremot, vilket är en väsentlig skillnad, måste hon inte ha sökt upp denna situation under direkt tvång utan tvånget uppstår vid råd om hjälp.
Där försätts hon i en beroendeställning. Ett underläge.
Där blir hon ett offer naturligtvis. Handel uppstår.

Hursomhelst. Det strider under alla varianter mot svensk lag att köpa sex av kvinnan.
Skiter man i det så fine ... vad som än skrivs på Flashback.

...det gjorde Paolo också. Och vi vet hur det gick.

Citera
2020-05-19, 15:36
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslickarn
Är exfrun snabb brandar hon om företaget och 25% av vinsten oavkortat till utsatta kvinnor och kvinnoprojekt. Går att rädda företagen men pr måste bort helt. Får fly till italien.

Vet vi att han körde i tvåan?

Nu är det som sagt inte exfrun som bestämmer det..

https://www.paolos.se/
Citera
2020-05-19, 15:37
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Det finns säkert någon ny och yngre, antagligen en kvinna, som blir den nya etiketten. Annars blir det väll Ica basic av skiten

Tyvärr, mitt i soppan, så var vissa produkter ok tyckte jag, så jag hoppas dom hittar någon vansinnigt Italiensk belladonna som kan ta över.
Alezzandra Zazzi är halvitalienare men trist.

Citera
2020-05-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
För att svara på mitt markerade påstående två först så hävdar Insatsledare Simon Häggström
att vid insatser likt den på Grevgatan så handlar 90-95% likt dessa om människohandel.

Markerad del ett i ditt stycke ovan;
Nej, jag tror inte att jag i alla delar skulle klara att ta mig till en främmande stad, motsvarande Stockholm och skaffa en lägenhet på dess ”Östermalm” annonsera och i övrigt få all logistik att fungera utan hjälp.
Boka en flygbiljett men sen är det inte lätt när planet landar på backen på främmande mark.

Bara en idiot vägrar/vill inte se att detta handlar om koppleri.

Däremot, vilket är en väsentlig skillnad, måste hon inte ha sökt upp denna situation under direkt tvång utan tvånget uppstår vid råd om hjälp.
Där försätts hon i en beroendeställning. Ett underläge.
Där blir hon ett offer naturligtvis. Handel uppstår.

Hursomhelst. Det strider under alla varianter mot svensk lag att köpa sex av kvinnan.
Skiter man i det så fine ... vad som än skrivs på Flashback.

...det gjorde Paolo också. Och vi vet hur det gick.

Hade det handlat om människohandel hade vi sett sådana gripanden.

Många svenskar har hyrt bostäder utomlands genom airbnb. Uppenbarligen klarar de av det även om du inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in