2020-05-19, 13:21
Medlem
«Kryptomannen» er fortsatt siktet for drap på Anne-Elisabeth Hagen
Lørdag 9. mai opplyste politiet at siktelsen mot den andre siktede i Lørenskog-saken var endret fra drap til bortføring. Det korrekte er at han er siktet for begge deler, bekrefter politiet.

https://rett24.no/articles/kryptomannen-er-fortsatt-siktet-for-drap-pa-anne-elisabeth-hagen
Citera
2020-05-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Vet vi helt sikkert at hun ble fjernet fra hjemmet uten klær? Jeg tror ikke at hun ble drept i hjemmet (for risikabelt og tar for lang tid) men at hun ble bortført og så drept. Kan vanskelig se for meg at de bortfører en naken dame, det vil jo se enda mer mistenkelig ut om de ble oppdaget enn om hun hadde klær. Og kan heller ikke forestille meg at TH har hatt oversikt over hvert eneste plagg hun hadde?
Men, om hun nå ble bortført uten klær, så tenker jeg det må ha vært for å unngå sporing, i tilfelle hun hadde tatt forholdsregler. Det vil si at de kan ha visst at hun var bekymret. (Tar her utgangspunkt i hva Winger tror, at hun gikk og var redd en tid før hun ble bortført og drept.)

Tror det er vanskelig å være 100% sikker på det der, men vi vet jo at klærne skal ha ligget igjen på badet som antas å være sentrum for gjerningen. Et bad som ikke skal være så langt unna inngangspartiet. Hvis man skal tenke helt logisk og naturlig kunne det for eks være sannsynlig at hun ville ta en dusj på det tidspunkt siden hun fikk litt planer den dagen. Elektriker, samt å treffe datter.
Passende tidspunkt for en dusj kanskje? Jeg sliter med å finne andre gode forklaringer på hvorfor hun skulle være avkledd på det tidspunktet. Noen gjerningspersoner kunne vel ikke begynt å ta seg tid til å drive med å kle av henne der osv, og hvorfor isåfall? DNA på klærne vil det jo være en fare for hvis noen begynner å ta borti dem osv. At politiet mener hun ble drept der inne har sikkert en del konkrete spor som bygger under det, men dette kan jo også være noe som er med og støtter den sannsynligheten.
Citera
2020-05-19, 13:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Kan du sjekke bilene som står parkert på Futurum også. Sjekke om VE og datteren jobber der til daglig?
Da må jeg isåfall ha datters bilnr på PM.
Citera
2020-05-19, 13:39
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Jeg er ganske sikker på at tekstmeldingen kl 9.10 og dermed antagelig også samtalen kl 9.14 går til datteren.
Det er feil. SMS kl 9:10 var til datteren som bor rett over vannet og handlet om at AEH kunne være barnevakt. Telefonen 9:14 var til sønnen og handlet om noe praktisk relatert til lønninger.
Citera
2020-05-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg er heller ikke en programmerer, men det ligger noe i luften, på 'slaget alibi' kamera.
Angivelige samtaler / sms samme tidspunkt. Pålogging ipad. Klausulert SMS i bevisbilde.

Det er noe rart med hele planen. Planer feiler som regel, men allikevel.
Alle eksperter som har uttalt seg mener at politiet har minst en medhjelper i sikte. Og politiet har bekreftet at de har vurdert siktelse. Av en i nær relasjon til og med. Som har vært i avhør. Og som har avgitt DNA. Og det er noe med et møte 20 mil unna Oslo. Alibi som ikke stemmer.
Politiet har ikke DNA-spor fra ukjente. Ikke et fragment engang virker det som. Noe burde de funnet. På brevet feks. Men niks og nada. Men de har DNA fra TH, avsatt på en måte som angivelig gjør at det kan knyttes til forsvinningen. Så her er løsningen lokal. Det skal være sikkert og visst. Men kan det virkelig være en så enkel løsning som at noen lyver?
En bil ankommer jobb, TH stiger formodentlig ut. Han ankommer kontoret. Det logges inn på en ipad. Bilen, mobilen og ipad forblir på Futurum. Men er TH der hele tiden? Eller forsvinner han ut på et tidspunkt Og står det en ventende leiebil i skogholtet, som noen har plassert der ca. 09.05?
Tilbake til jobb innen 11, da er dagens "møte" over. Og leiebilen tas over av en som skal til fjells? TH drar hjem, og finner sin kone kidnappet. Det er mye risiko involvert hvis noe sånt skulle vært tilfelle. Og politiet burde oppklart det mye før i så fall. Nei, det må være enn komplisert enn som så. Eller?
Mange løgner små...
Citera
2020-05-19, 13:40
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Jeg er ganske sikker på at tekstmeldingen kl 9.10 og dermed antagelig også samtalen kl 9.14 går til datteren. Det har tidligere kommet frem at AEH og datteren hadde en avtale denne dagen, noe som var årsaken til at datteren ringte TH og var urolig fordi hun ikke fikk tak i moren. Dersom planen opprinnelig var at AEH og TH skulle på hytta denne dagen, virker det ikke sannsynlig at dette var en avtale de hadde planlagt lenge. Derfor tror jeg at denne avtalen ble inngått samme morgen, i sms-meldingen som VG forteller om i den siste artikkelen om forsvinningen:

"Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen står det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjøre en tjeneste for familiemedlemmet."

Jeg tror dette er avtalen det er snakk om at datteren skal ha hatt med moren, og derfor at det er datteren hun har kontakt med 9.10, kanskje også telefonsamtalen kort tid etterpå. De gjorde en avtale om et eller annet AEH kunne hjelpe til med, ettersom hytteturen ikke ble som planlagt. Kanskje dette passet dårlig inn i GMs planer? Om GM er TH, så kan han samme morgen, av en eller annen grunn, ha pratet om å avlyse/utsette hytteturen. Kanskje slik at AEH ikke skulle styre med pakking, innkjøp etc, men heller ta det med ro den morgenen. Men det er ikke sikkert han ønsket at noen andre skulle få vite om at planen var endret. Eventuelt kan det ha vært AEH selv som tok beslutningen om å droppe hyttetur og dermed kunne hjelpe til med en tjeneste for dette familiemedlemmet. Uansett - kan det være at denne avtalen kom som en strek i regningen for TH på noe vis? Om han var reist hjemmefra da samtalen fant sted, så er det ikke sikkert han visste om denne før datteren ringer han og er bekymret fordi hun ikke får tak i moren. Kan dette ha skapt trøbbel for planen/forsvinningsnummeret? Vet vi hvem av TH og datteren som først prøver å få tak i AEH? Kan de slettede samtalene ha noe med en slik uforutsett situasjon for GM å gjøre?

Et annet spørsmål; vet vi egentlig når TH drar hjemmefra denne morgenen? Eller antar man at han reiser hjemmefra til et gitt tidspunkt, ut ifra når han ankommer jobb? Men hva om han egentlig dro tidligere, som han pleide? Med ledig tid til å utføre noen "ærender" mellom kl 8 og 9? Hvordan påvirker det de ulike teoriene? Jeg har noen tanker om dette, men greit å høre om det allerede er diskutert og utelukket at han dro tidlig før jeg spekulerer i vei

Det er en interessang tanke,at TH kan ha dratt lege før han ankom jobben.Dette har nok politiet sjekket ut med de AE hadde kontakt med denne morgenen.Både lønnsansvarlig i 8 tiden,SMS 9:10 og samtalen kl 9:14. Det virker jo naturlig å nevne at mannen har dratt på jobb og når til disse. Uansett så hadde sjansen for at familiemedlem og lønnsansvarlig på F*turum fikk denne kunnskapen,så dette kunne TH ikke ta sjansen på å lyve om.
Citera
2020-05-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
«Kryptomannen» er fortsatt siktet for drap på Anne-Elisabeth Hagen
Lørdag 9. mai opplyste politiet at siktelsen mot den andre siktede i Lørenskog-saken var endret fra drap til bortføring. Det korrekte er at han er siktet for begge deler, bekrefter politiet.

https://rett24.no/articles/kryptomannen-er-fortsatt-siktet-for-drap-pa-anne-elisabeth-hagen

Men tydeligvis kun formaliteter som er årsaken til dette
Citera
2020-05-19, 14:13
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er feil. SMS kl 9:10 var til datteren som bor rett over vannet og handlet om at AEH kunne være barnevakt. Telefonen 9:14 var til sønnen og handlet om noe praktisk relatert til lønninger.
Vet ikke hvor du har denne infoen fra at eldste datter trengte barnevakt den dagen? Hvor fikk du vite dette ifra? Men har eldste datter så små barn,at det var nødvendig da? er ikke den datteren snart 50 år? underlig? Det har kommet et rykte et annet sted ifra en som har felles bekjente med ekteparet,at sønnen var i Tyrkia denne dagen/uken-kan dette stemme tror du? Håper denne saken snart får en løsning,så den slipper å gnage mer på folk i Lørenskog og ellers.
Citera
2020-05-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Tror ikke det er så vanlig å ta av ringer før dusj, spesielt ikke en giftering. Jeg tipper GM har tatt den av for at den ikke skal kunne finnes noe sted. Er jo mye mer sikkert å la den bli igjen i huset enn at GM må kvitte seg med den et annet sted.

Det har stått i en del artiklar om ett dna-spår som var avsatt på ett sånt sätt att det antas ha med gärningen att göra. Då tänker jag på gifteringen, om den som drog av den samtidigt kletade av sitt dna på den.
Citera
2020-05-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det er en interessang tanke,at TH kan ha dratt lege før han ankom jobben.Dette har nok politiet sjekket ut med de AE hadde kontakt med denne morgenen.Både lønnsansvarlig i 8 tiden,SMS 9:10 og samtalen kl 9:14. Det virker jo naturlig å nevne at mannen har dratt på jobb og når til disse. Uansett så hadde sjansen for at familiemedlem og lønnsansvarlig på F*turum fikk denne kunnskapen,så dette kunne TH ikke ta sjansen på å lyve om.

Ja, hvis ingen av de andre lyver....
Citera
2020-05-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Det har stått i en del artiklar om ett dna-spår som var avsatt på ett sånt sätt att det antas ha med gärningen att göra. Då tänker jag på gifteringen, om den som drog av den samtidigt kletade av sitt dna på den.

Jeg tror og det er noe DNA funnet på denne ringen. Men TH nevnte vel denne i første møte med politiet - så er nok forklart at han sjekket den e.l
Citera
2020-05-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ikke sant. Du tenker at hvis TH selv har skrevet sms om avlysning (fra AEFHs telefon), så forsøker han å gi seg selv alibi ved å påstå at avtalen sto såvidt han visste? Det syns jeg høres rimelig ut. Hvis det da likevel ikke er TH som har gjort dette og skrevet sms, så må det jo være noen nærstående som visste at de hadde avtalt hyttetur, eller noen som er kløppere på avlytting/overvåkning og dermed visste alt.

Tänker politi måste kollat med de paret det var på teater med. Om det blev nämt något att de skulle dra på hytta nästa dag. Viss det inte kom på tal kan man ju tänka sig att det aldrig va planlagt i första början...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in