2020-05-19, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är ibland humor när man hör om hur olika brottslingar löser problem. Man måste undra varför en del folk ägnar sig åt brott när de kan så mycket som vi andra inte kan. Det finns många talanger därute som går förlorade. Är denna sak reducerad till vem som är smartast, polisen eller brottslingen?
Jeg forstår egentlig hvorfor du stiller spørsmålet til slutt, men jeg tror svaret må bli ja, for jeg tenker at slik er det alltid i den kampen.
Citera
2020-05-19, 12:05
Medlem
Ingen politi ved parkering ved Langvannet ihvertfall. Men mulig oppe ved huset. Har ikke innsyn fra veien. Turte ikke å kjøre inn Sl--a veien.
Citera
2020-05-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Dette har jeg ikke fått med meg. I hvilken sammenheg har det kommet frem?

Jeg har faktisk ikke oversikt over hvor den linken ble av, men den blefunnet og delt tidligere i denne tråden. Noen andre som vet hvor vaktlista fra skyteklubben ligger? Den hvor TH hadde registrert AEFHs nummer på seg selv.

Tenker på dette med tvillingsim, og samtidig at politiet forhåpentligvis tar det med i sine beregninger. Kan jo ha forårsaket misforståelser i telefonloggene..?
Citera
2020-05-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jeg har faktisk ikke oversikt over hvor den linken ble av, men den blefunnet og delt tidligere i denne tråden. Noen andre som vet hvor vaktlista fra skyteklubben ligger? Den hvor TH hadde registrert AEFHs nummer på seg selv.

Tenker på dette med tvillingsim, og samtidig at politiet forhåpentligvis tar det med i sine beregninger. Kan jo ha forårsaket misforståelser i telefonloggene..?
https://www.xn--lrenskogss-0cb.no/vaktliste-nordisk-trap-2019/
Citera
2020-05-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffelhjerte2
Ja, det virker svært usannsynlig. Tror heller ikke det har skjedd henne noe affekt, dette virker som etter alt å dømme som en svært kokkelert og utenkt forbrytelse. Hvis AEH tok av seg klærne seg pga dusj/bading tok hun kanskje av gifteringen også. Det er vel ikke uvanlig å ta av smykker før vask.

Vet ikke helt hvordan det er med ringer. Jeg bruker ikke dette fast, så jeg aner ikke. Noen som gjør?

Hvis ringen ligger "fint" fremme kanskje dette er for at den skal bli funnet. At ringen har en slags symbolsk verdi for GM. Eller at det liksom er bevis for at hun er tatt.
Citera
2020-05-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrongggturn
Vet ikke helt hvordan det er med ringer. Jeg bruker ikke dette fast, så jeg aner ikke. Noen som gjør?

Hvis ringen ligger "fint" fremme kanskje dette er for at den skal bli funnet. At ringen har en slags symbolsk verdi for GM. Eller at det liksom er bevis for at hun er tatt.

Tror ikke det er så vanlig å ta av ringer før dusj, spesielt ikke en giftering. Jeg tipper GM har tatt den av for at den ikke skal kunne finnes noe sted. Er jo mye mer sikkert å la den bli igjen i huset enn at GM må kvitte seg med den et annet sted.
Citera
2020-05-19, 12:23
Medlem
[/url]
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Citera
2020-05-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle

Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Dette har jeg ikke fått med meg. I hvilken sammenheg har det kommet frem?

Her!
Citera
2020-05-19, 12:28
Medlem
Jeg er ganske sikker på at tekstmeldingen kl 9.10 og dermed antagelig også samtalen kl 9.14 går til datteren. Det har tidligere kommet frem at AEH og datteren hadde en avtale denne dagen, noe som var årsaken til at datteren ringte TH og var urolig fordi hun ikke fikk tak i moren. Dersom planen opprinnelig var at AEH og TH skulle på hytta denne dagen, virker det ikke sannsynlig at dette var en avtale de hadde planlagt lenge. Derfor tror jeg at denne avtalen ble inngått samme morgen, i sms-meldingen som VG forteller om i den siste artikkelen om forsvinningen:

"Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen står det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjøre en tjeneste for familiemedlemmet."

Jeg tror dette er avtalen det er snakk om at datteren skal ha hatt med moren, og derfor at det er datteren hun har kontakt med 9.10, kanskje også telefonsamtalen kort tid etterpå. De gjorde en avtale om et eller annet AEH kunne hjelpe til med, ettersom hytteturen ikke ble som planlagt. Kanskje dette passet dårlig inn i GMs planer? Om GM er TH, så kan han samme morgen, av en eller annen grunn, ha pratet om å avlyse/utsette hytteturen. Kanskje slik at AEH ikke skulle styre med pakking, innkjøp etc, men heller ta det med ro den morgenen. Men det er ikke sikkert han ønsket at noen andre skulle få vite om at planen var endret. Eventuelt kan det ha vært AEH selv som tok beslutningen om å droppe hyttetur og dermed kunne hjelpe til med en tjeneste for dette familiemedlemmet. Uansett - kan det være at denne avtalen kom som en strek i regningen for TH på noe vis? Om han var reist hjemmefra da samtalen fant sted, så er det ikke sikkert han visste om denne før datteren ringer han og er bekymret fordi hun ikke får tak i moren. Kan dette ha skapt trøbbel for planen/forsvinningsnummeret? Vet vi hvem av TH og datteren som først prøver å få tak i AEH? Kan de slettede samtalene ha noe med en slik uforutsett situasjon for GM å gjøre?

Et annet spørsmål; vet vi egentlig når TH drar hjemmefra denne morgenen? Eller antar man at han reiser hjemmefra til et gitt tidspunkt, ut ifra når han ankommer jobb? Men hva om han egentlig dro tidligere, som han pleide? Med ledig tid til å utføre noen "ærender" mellom kl 8 og 9? Hvordan påvirker det de ulike teoriene? Jeg har noen tanker om dette, men greit å høre om det allerede er diskutert og utelukket at han dro tidlig før jeg spekulerer i vei
Citera
2020-05-19, 12:48
Medlem
Vet vi helt sikkert at hun ble fjernet fra hjemmet uten klær? Jeg tror ikke at hun ble drept i hjemmet (for risikabelt og tar for lang tid) men at hun ble bortført og så drept. Kan vanskelig se for meg at de bortfører en naken dame, det vil jo se enda mer mistenkelig ut om de ble oppdaget enn om hun hadde klær. Og kan heller ikke forestille meg at TH har hatt oversikt over hvert eneste plagg hun hadde?
Men, om hun nå ble bortført uten klær, så tenker jeg det må ha vært for å unngå sporing, i tilfelle hun hadde tatt forholdsregler. Det vil si at de kan ha visst at hun var bekymret. (Tar her utgangspunkt i hva Winger tror, at hun gikk og var redd en tid før hun ble bortført og drept.)
Citera
2020-05-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Jeg er ganske sikker på at tekstmeldingen kl 9.10 og dermed antagelig også samtalen kl 9.14 går til datteren. Det har tidligere kommet frem at AEH og datteren hadde en avtale denne dagen, noe som var årsaken til at datteren ringte TH og var urolig fordi hun ikke fikk tak i moren. Dersom planen opprinnelig var at AEH og TH skulle på hytta denne dagen, virker det ikke sannsynlig at dette var en avtale de hadde planlagt lenge. Derfor tror jeg at denne avtalen ble inngått samme morgen, i sms-meldingen som VG forteller om i den siste artikkelen om forsvinningen:

"Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen står det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjøre en tjeneste for familiemedlemmet."

Jeg tror dette er avtalen det er snakk om at datteren skal ha hatt med moren, og derfor at det er datteren hun har kontakt med 9.10, kanskje også telefonsamtalen kort tid etterpå. De gjorde en avtale om et eller annet AEH kunne hjelpe til med, ettersom hytteturen ikke ble som planlagt. Kanskje dette passet dårlig inn i GMs planer? Om GM er TH, så kan han samme morgen, av en eller annen grunn, ha pratet om å avlyse/utsette hytteturen. Kanskje slik at AEH ikke skulle styre med pakking, innkjøp etc, men heller ta det med ro den morgenen. Men det er ikke sikkert han ønsket at noen andre skulle få vite om at planen var endret. Eventuelt kan det ha vært AEH selv som tok beslutningen om å droppe hyttetur og dermed kunne hjelpe til med en tjeneste for dette familiemedlemmet. Uansett - kan det være at denne avtalen kom som en strek i regningen for TH på noe vis? Om han var reist hjemmefra da samtalen fant sted, så er det ikke sikkert han visste om denne før datteren ringer han og er bekymret fordi hun ikke får tak i moren. Kan dette ha skapt trøbbel for planen/forsvinningsnummeret? Vet vi hvem av TH og datteren som først prøver å få tak i AEH? Kan de slettede samtalene ha noe med en slik uforutsett situasjon for GM å gjøre?

Et annet spørsmål; vet vi egentlig når TH drar hjemmefra denne morgenen? Eller antar man at han reiser hjemmefra til et gitt tidspunkt, ut ifra når han ankommer jobb? Men hva om han egentlig dro tidligere, som han pleide? Med ledig tid til å utføre noen "ærender" mellom kl 8 og 9? Hvordan påvirker det de ulike teoriene? Jeg har noen tanker om dette, men greit å høre om det allerede er diskutert og utelukket at han dro tidlig før jeg spekulerer i vei

Interessante teorier der, som er verd å tenke på.
Noen ting: Det står at den SMSèn kl 0910 var til et annet familiemedlem enn den 0914 samtalen. Så disse tlf kontaktene hun gjorde var ikke begge til samme famliemedlem.

Det skal være et familiemedlem som ringte henne uten å få svar, like etter kl 10. Det kan ha vært samme person som fikk SMS kl 0910. La oss si hun sendte SMS til datter kl 0910, og så prøvde samme datter å ringe henne rett over kl 10 for å følge opp denne ifht å treffes osv. Og fikk ikke svar. Kanskje hun da ringte til TH rett etterpå og sa at hun ikke fikk svar og spurt om hytteturen for eks for å bekrefte at det var avlyst, og så kan det ha stresset TH som du sier. Da kan det ha stresset ham til å gjøre noe på impuls å ringe hjem kl 10.06 og 10.07 (men forsøke slette etterpå). Det er logisk å tenke at dette med at datter ble klar over at hun ikke svarte så tidlig kunne bli et uromoment som ble litt ekkel. Hun bor jo ikke så langt unna heller. Dette kunne ha gjort at TH ble stresset og begynte ringe mye og planlegge snarligere hjemtur fra jobb enn opprinnelig planlagt.

At han skulle dratt litt tidligere fra huset er vel også mulig teoretisk. Hva tenkte du at fordelen med det kunne være isåfall?
Citera
2020-05-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
AE har vel kanskje også abonnement gjennom firmaet? Men hva er jeg inne på? Jeg er omtrent like digital som TH, så dette aner jeg bare konturene av.

Jeg er heller ikke en programmerer, men det ligger noe i luften, på 'slaget alibi' kamera.
Angivelige samtaler / sms samme tidspunkt. Pålogging ipad. Klausulert SMS i bevisbilde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in