2020-05-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det at TH angivelig skal ha logget seg inn på en ipad ved ankomst på jobb. Kan det være en detalj som er viktig? Tvillingkort osv. Tipper nevøen, eldste datteren og sønnen har abonnement gjennom firmaet, i og med at de jobber for TH. Kan det være noe her?

Du er inne på noe her, utvilsomt.
Citera
2020-05-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hva jobber datteren Hedda som? Rir hun rundt på en hest? Og utleie av hestestallplasser? De er ikke særlig ambisiøse de barna til Hagen. Den ene spiller i et ukjent lokalt band, den andre er den tråkige presten og så er det en som bare rir rundt på hesten sin

Kan vel være ambisiøs selv om man driver med hester, musikk etc.! Jeg synes den kommentaren din er direkte kvalm. Jeg gir tommel opp for det de holder på med, hvis alternativet er å følge etter faren.
Citera
2020-05-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Du er inne på noe her, utvilsomt.

AE har vel kanskje også abonnement gjennom firmaet? Men hva er jeg inne på? Jeg er omtrent like digital som TH, så dette aner jeg bare konturene av.
Citera
2020-05-19, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Eller, TH visste at AEH var død, og synes det var mindre mistenkelig at "AEH avlyste hytteturen" uten å informere ham, den totalt uskyldige og uvitende ektemannen som satt på jobb og straks skulle ringe sin frue for å "avtale detaljer".

Dette skulle ikke bare forvirre og trøye politiet, men også forvirre familiemedlemmene.

Ikke sant. Du tenker at hvis TH selv har skrevet sms om avlysning (fra AEFHs telefon), så forsøker han å gi seg selv alibi ved å påstå at avtalen sto såvidt han visste? Det syns jeg høres rimelig ut. Hvis det da likevel ikke er TH som har gjort dette og skrevet sms, så må det jo være noen nærstående som visste at de hadde avtalt hyttetur, eller noen som er kløppere på avlytting/overvåkning og dermed visste alt.
Citera
2020-05-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Kan vel være ambisiøs selv om man driver med hester, musikk etc.! Jeg synes den kommentaren din er direkte kvalm. Jeg gir tommel opp for det de holder på med, hvis alternativet er å følge etter faren.

Enig med deg.

Og det er leit med latterliggjørende kommentarer av den typen der.
Citera
2020-05-19, 09:42
Medlem
Citat:
Dette tyder på en uoverensstemmelse spør du meg. Hadde de kranglet? Hvorfor er TH i den tro at de begge skal på hytta, mens AE sender sms til et familiemedlem om at hun blir hjemme? Eller sendte hun ikke sms selv? Noe er rart her. Som med det meste annet...

Jag tror de hade bråkat. Att EH inte var på sin vakt, efter en koselig kväll. Kvinnor gör samma misstag om och om igen. En man som slår, gör det hårdare och värre, tills det eskalerar tills slag som kan bli dödliga, eller att någon faller illa.

Ett scenario är en misshandel som slutade illa, TH blev orolig, ringde någon nära släkting eller familjemedlem, som tog hand om EH när hon dog av skadorna. Eller svarade i hennes telefon eftersom hon redan var död. Alla i familjen är trots allt individer, och inte en klump vi kallar barna. Ett scenario som slår sönder tidslinjen och alibit.

Kidnappningsbrevet, är från tidigare, under en annan period när detta var en plan när TH hade kidnappning som plan B. Ett alternativ i det fall han inte skulle kunna övertyga EH en gång till om att inte lämna honom.

Att veta att man blir fångad av kameror på arbetsplatsen, kräver ingen planering.
Citera
2020-05-19, 09:43
Medlem
Citat:
Interessant tanke. Vi vet ikke om det er skrevet sms i forkant, som omhandler nettopp avlysning av hyttetur, men å kjøpe seg tid kan det selvsagt også være. Datteren bor rett over vannet, og kunne vært der på 5 min. Det blir vanskelig når vi ikke har hele bildet. Men denne opplysningen er relevant, det er jeg sikker på.
Natten før utgår. Samtalen med sekretæren 08.56 står i veien.

Ja, nettopp. Tenker mye på at datteren bor så kort vei fra barndomshjemmet.

Joda, men vi vet ikke 100% om alle samtaler og alibier er vanntette her, og politiet må vel ha tankeeksperimentert med at de ikke er det.
Citera
2020-05-19, 09:45
Medlem
Citat:
Det at TH angivelig skal ha logget seg inn på en ipad ved ankomst på jobb. Kan det være en detalj som er viktig? Tvillingkort osv. Tipper nevøen, eldste datteren og sønnen har abonnement gjennom firmaet, i og med at de jobber for TH. Kan det være noe her?

Ja, og så er det den pussige detaljen med AEFHs telefonnummer som TH har registrert seg med i skyteklubben. Merkelig, syns jeg.
Citera
2020-05-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Hvorfor skulle han gjøre det ? Og står det at det er på hans telefon at loggen er mulig slettet?

Du som är insatt. Hur många telefoner har TH, som han använder samtidigt? Har ni kontantkort i Norge?
Citera
2020-05-19, 10:01
Medlem
Det var ingenting i nyhetene i går, og heller ikke så langt i dag, om det fremdeles pågår ransakinger i Sloraveien.

Jeg tror politiet må ha funnet noe når de har holdt på så lenge.

Er åstedsgranskerne der i dag også. Sloraveien 4. Noen som vet?

Det skrives så mye her nå at jeg ikke har tid til å følge med alt ...
Citera
2020-05-19, 10:07
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Du har god oversikt på saken og har mange interessante innlegg. Synes du har en seriøs linje og forholder deg til fakta i saken etter hva vi vet så langt.

Det er interessant å følge det politiet kommuniserer fra sin etterforskning og jeg synes vi ser tydelig hvilken retning dette har gått og hvilken dreining spor og funn har tatt etterforskningen etterhvert som brikker kommer mer og mer på plass. Det har nå resultert i siktelsen av TH og vi har fått indikasjon om trolig hjelp av folk i nær krets. Dette kan være mange.

Er det noen spesiell grunn til at du/evt andre synes det er mer logisk at den ene nære personen det kan være snakk om er VE og ikke GHH? Siden TH er siktet er det selvsagt naturlig at politiet går begge disse to nøye i sømmene og sjekker alt de kan på dem i forhold til dette. Sier seg selv at de som er/har vært hans høyre hånd automatisk kommer i søkelyset ifht full sjekk ang potensiell tilknytning.
Takk, jeg synes selv at det å sitere fakta og direkte avskrift fra media er mindre interessant mens det å teoretisere basert på det lille vi vet er mer spennende.

Når jeg tror at VE kan være den nære medarbeideren framfor feks GHH så skyldes det først og fremst at jeg VET han var veldig i politiets søkelys i den perioden politiet endret hovedhypotese. Jeg vet også at det var en bil involvert som han ikke kunne gjøre rede for (leiebil). GHH var ute av firmaet da planlegging startet våren 2018 mens VE ble brakt inn på banen samtidig. Han kan tenkes å ha et selvstendig motiv for å medvirke da jeg tror han kom tilbake i TH eiendom som en arvtager i startfasen av generasjonsskifte. En annen ting er at GHH har fått tillatelse fra politiet til å uttale seg i media, det tror jeg indikerer at han ikke et i deres søkelys.

Når det er sagt, så kan alt selvsagt bero på tilfeldigheter. Den nære medarbeideren kan være en annen. Men en eller annen er det jo.

Jeg tror den nære medarbeideren er under heftig overvåkning, men vedkommende blir neppe siktet før politiet eventuelt klarer å bygge en vanntett sak.
Citera
2020-05-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TomHagen-
Makan til syklubb. Her sitter dere å sladrer og fantaserer.. Dag ut, og dag inn.

En kvinna är spårlöst försvunnen dag ut, och dag in. Vi gillar inte att ha brottslingar lösa i samhället. Vi vill sy ihop lösa trådar, i denna härva av svek och lögner. Jag har massor i tid i min självvalda distansering under Corona. Inget är bättre än ett mysterium IRL.

Har du någon input på denna kidnappning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in