2020-05-19, 01:18
Medlem
Philip utslängd från festen tydligen.

Han flippade ur helt.

Men är ej en säker källa. Så ta det med en nypa salt.

Men så som vi lärt känna Philip i huset, så skulle jag tro på det.
2020-05-19, 01:20
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Om han väger lite mindre, är solbränd och tar av sig allt skit i ansiktet med ringar och dylikt är han nog rätt snygg. Han har fina smilegropar där under. Säger en riktig fräscht 36-åring. Men han är ändå så långt ifrån min typ så jag blir nästintill generad av att säga detta.

ha ha gammling . tror do sammi vil ha en gammling som dej .. 36 årr ! ha ha

Medlem
Pw har fucked up ikväll
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Ööh, har jag fattat rätt så borde han isåfall få en sudd över i handen?
Rätta mig om jag har fel, men då kan han ju köpa en gammal Caprice och några dunkar skogsstjärna?

MVH/Gnomegirl.
Skuldsanering. De tar rubbet i stort sätt. MEN att bli skuldfri, den lättnaden. Oj. Som att vinna 2 millar. Gjort den resan på -94 till 05. Fy för faan....
2020-05-19, 01:21
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Det räknas som lön och inte kapitalinkomst. Sedan har han säkerligen en hel del ränteavdrag han kan göra men han ska ändå skatta på vinsten som att det är hans lön.

Nej, det tror jag inte. Kommer bli 30% skatt på vinstsumman. Sen beroende på hur hans situation med Kronofogden är kanske han blir av med resten och "bara" har 100 000 i skuld.
2020-05-19, 01:21
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Om han väger lite mindre, är solbränd och tar av sig allt skit i ansiktet med ringar och dylikt är han nog rätt snygg. Han har fina smilegropar där under. Säger en riktig fräscht 36-åring. Men han är ändå så långt ifrån min typ så jag blir nästintill generad av att säga detta.

Om ni snackar om den ryggradslöse klyktattaren så är han väl ganska okej att titta på i en minut, men hans otroliga mesighet gör att min fitta kniper ihop som ett j-a skruvstäd.
Klarar inte av mesiga hen-karlar, det är det mest avtändande som finns i mina ögon.

MVH/Gnomegirl.
2020-05-19, 01:22
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Philip utslängd från festen tydligen.

Han flippade ur helt.

Men är ej en säker källa. Så ta det med en nypa salt.

Men så som vi lärt känna Philip i huset, så skulle jag tro på det.

Hörde att han är gripen. Kan Malmens1 bekräfta detta? Tror han skulle på festen nämligen.

Han använde plakatet han fick av Jullan som en entrébiljett.
2020-05-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
ha ha gammling . tror do sammi vil ha en gammling som dej .. 36 årr ! ha ha

Kanske han visst vill. Vad vet du?😂😂😂
2020-05-19, 01:23
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Ööh, har jag fattat rätt så borde han isåfall få en sudd över i handen?
Rätta mig om jag har fel, men då kan han ju köpa en gammal Caprice och några dunkar skogsstjärna?
MVH/Gnomegirl.

Javisst. Hans ekonomi sköts ju helt av staten. I och med att han har ett krav till staten så måste vinsten gå till förlusten. Han kan inte skatta för pengar han egentligen "inte har". Han har först något att skatta för efter avdraget mot staten, dvs överskottet, låt oss säga 200k plus lön. Så på sin BB vinst får han över 100k över till en Caprice om han önskar. Han tjänar ju hyfsat bra dessutom, så hans ekonomi kommer att vara utmärkt. Jag hoppas bara att han inte trillar dit igen, men har svårt att tro det efter att ha levt på 1200 i månaden i många år pga sin skuldsanering. Han har säkert lärt sig läxan och är äldre nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Hörde att han är gripen. Kan Malmens1 bekräfta detta? Tror han skulle på festen nämligen.

Han använde plakatet han fick av Jullan som en entrébiljett.

Jävlar!

Ja, då får vi vänta in Malmens1.

Han lär kunna bekräfta våra farhågor!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Nej man skattar inte så. Läs det jag skrev tidigare. Man samlar ihop vinst resp. förlust. Debet och kredit. Han kvittar i första hand sin vinst mot förlust därefter kommer skatten. Han har ju inget eget företag vad jag förstår där han lägger sina vinstpengar. Han har ju en skuld till fogden som även tar ut hans vinster (inkomst) varje månad. Dessa skall först återbetalas.

Det här är det som står på skatteverkets hemsida

Tävlingsvinster som inte kommer från arbetsgivaren är skattefria om de är i annan form än kontanter eller liknande, t.ex. värdepapper, och värdet är högst 0,03 prisbasbelopp, avrundat till närmaste hundratal kronor.

Har du varit med i en pristävling i till exempel TV, en tidning eller i en fisketävling och vunnit, ska du vanligtvis betala skatt på vinsten och tävlingsarrangören ska betala arbetsgivaravgifter. Om det är den personliga prestationen som avgör om du vinner, ska du beskattas för vinsten. Detta gäller även om prestationen är minimal. Är det däremot slumpen som avgör är vinsten skattefri.
Tävlingsvinster är skattefria om de består av föremål, presentkort (som inte kan lösas in mot kontanter) eller resa etc. som värderas till högst 1 400 kronor.
2020-05-19, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Nej, det tror jag inte. Kommer bli 30% skatt på vinstsumman. Sen beroende på hur hans situation med Kronofogden är kanske han blir av med resten och "bara" har 100 000 i skuld.
Jag orkar inte ens diskuterad det här längre. Tro vad ni vill om skatten, jag blir bara glad om Sami skattar så lite som möjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in