2020-05-19, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
För att vinster är skattebefriade då det en ren vinst, som att du skrapar en lott eller dylikt. En tävling beskattas som vanlig inkomst, då det krävs någon form av prestation och då anser Skatteverket det likvärdigt med ett arbete. Så, nu har jag förklarat det för dig hundra gånger. Om du inte förstår vad jag skriver så gå in på skatteverkets hemsida.

”Tävlingsvinster som inte kommer från arbetsgivaren är skattefria om de är i annan form än kontanter eller liknande, t.ex. värdepapper, och värdet är högst 0,03 prisbasbelopp, avrundat till närmaste hundratal kronor.

Har du varit med i en pristävling i till exempel TV, en tidning eller i en fisketävling och vunnit, ska du vanligtvis betala skatt på vinsten och tävlingsarrangören ska betala arbetsgivaravgifter. Om det är den personliga prestationen som avgör om du vinner, ska du beskattas för vinsten. Detta gäller även om prestationen är minimal. Är det däremot slumpen som avgör är vinsten skattefri.
Tävlingsvinster är skattefria om de består av föremål, presentkort (som inte kan lösas in mot kontanter) eller resa etc. som värderas till högst 1 400 kronor.” / skatteverkets hemsida.
2020-05-19, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Om ni snackar om den ryggradslöse klyktattaren så är han väl ganska okej att titta på i en minut, men hans otroliga mesighet gör att min fitta kniper ihop som ett j-a skruvstäd.
Klarar inte av mesiga hen-karlar, det är det mest avtändande som finns i mina ögon.

MVH/Gnomegirl.
Jag pratar om Sami. Gissar att du syftar på Lennie men svårt att veta då du verkar lite stingslig ikväll. 😘
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Jag orkar inte ens diskuterad det här längre. Tro vad ni vill om skatten, jag blir bara glad om Sami skattar så lite som möjligt.

Det är inte inkomstskatt iaf.
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Om ni snackar om den ryggradslöse klyktattaren så är han väl ganska okej att titta på i en minut, men hans otroliga mesighet gör att min fitta kniper ihop som ett j-a skruvstäd.
Klarar inte av mesiga hen-karlar, det är det mest avtändande som finns i mina ögon.

MVH/Gnomegirl.

Snackade om Big Sami faktiskt! Men min fråga var inte "på riktigt", mer en intern grej sedan den ketchupälskande facebooktanten blev arg på mig förut - för att jag tyckte en av frissorna var snygg.

Man får inte säga så!
2020-05-19, 01:26
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Philip utslängd från festen tydligen.

Han flippade ur helt.

Men är ej en säker källa. Så ta det med en nypa salt.

Men så som vi lärt känna Philip i huset, så skulle jag tro på det.

De försökte slänga ut honom, men han spöade på alla vakterna, gjorde helikoptern och söp upp hela baren.
Snubben är helt sjuk.

MVH/Gnomegirl.
2020-05-19, 01:28
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Det här är det som står på skatteverkets hemsida

Tävlingsvinster som inte kommer från arbetsgivaren är skattefria om de är i annan form än kontanter eller liknande, t.ex. värdepapper, och värdet är högst 0,03 prisbasbelopp, avrundat till närmaste hundratal kronor.

Har du varit med i en pristävling i till exempel TV, en tidning eller i en fisketävling och vunnit, ska du vanligtvis betala skatt på vinsten och tävlingsarrangören ska betala arbetsgivaravgifter. Om det är den personliga prestationen som avgör om du vinner, ska du beskattas för vinsten. Detta gäller även om prestationen är minimal. Är det däremot slumpen som avgör är vinsten skattefri.
Tävlingsvinster är skattefria om de består av föremål, presentkort (som inte kan lösas in mot kontanter) eller resa etc. som värderas till högst 1 400 kronor.

Klart att man betalar skatt på inkomst eller vinst om inte TV4 gör det. Men nu är det staten som sköter hans ekonomi. Staten lägger inte skatt på sin egen skatt. Han gör förlust mot staten varje år.
Medlem
Citat:
De försökte slänga ut honom, men han spöade på alla vakterna, gjorde helikoptern och söp upp hela baren.
Snubben är helt sjuk.

MVH/Gnomegirl.
Killen snortade kokain. Knäckte sina glasögon och började flippa ur totalt sen.
https://www.youtube.com/watch?v=-vfpD7ofTzM
Medlem
Citat:
Snubben är helt sjuk.

MVH/Gnomegirl.

Hahha fyfan vad dum jag är som trodde att han blev utslängd.

Självklart borde jag ju ha fattat att händelseförloppet har varit så som du beskrev det

Det är fucking Philip vi pratar om här. Inte vem som helst!
2020-05-19, 01:29
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Kanske han visst vill. Vad vet du?😂😂😂

För fan Uffe! Försöker du fortfarande få min uppmärksamhet?

https://youtu.be/gQbGh1wxRFo

Seså!
2020-05-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Magiskt.... klipp ligger ute.

Underbart! Vet du på vems konto det ligger uppe?
2020-05-19, 01:30
Medlem
Det är inte ett skämt dock....
2020-05-19, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
”Tävlingsvinster som inte kommer från arbetsgivaren är skattefria om de är i annan form än kontanter eller liknande, t.ex. värdepapper, och värdet är högst 0,03 prisbasbelopp, avrundat till närmaste hundratal kronor.

Tävlingsvinster är skattefria om de består av föremål, presentkort (som inte kan lösas in mot kontanter) eller resa etc. som värderas till högst 1 400 kronor.” / skatteverkets hemsida.

Läs paragrafen igen. Sedan kan du läsa denna paragraf.

https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2020.6/326281.html#h-Vinster-i-pristavlingar-ar-skattepliktiga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in