2020-05-19, 01:03
Medlem
brajzillas avatar
usch lås den här jävla äckeltråden nu!
2020-05-19, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Du påstår att vinstskatten inte finns längre, när togs den bort?

Och hur förklarar du att vinstsummorna jag precis skrev?
För att vinster är skattebefriade då det en ren vinst, som att du skrapar en lott eller dylikt. En tävling beskattas som vanlig inkomst, då det krävs någon form av prestation och då anser Skatteverket det likvärdigt med ett arbete. Så, nu har jag förklarat det för dig hundra gånger. Om du inte förstår vad jag skriver så gå in på skatteverkets hemsida.
2020-05-19, 01:08
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Du behöver nog läsa på om hur det progressiva skattesystemet i Sverige fungerar. Märks att du definitivt inte är en höginkomsttagare. Som sagt, gå in på Skatteverket så får du veta det rätta svaret om du inte tror på mig.

Sveriges progressiva skattesystem har ju ingenting med kapitalvinster att göra. Du kan ha en miljard i lön men om du säljer aktier eller en lägenhet med vinst (dvs en kapitalinkomst) så kommer du skatta 30% på vinsten.

Om BB:s prissumma i detta nu räknas som lön eller kapitalinkomst vet jag inte, men tills för alldeles nyligen har det i alla fall varit så att den räknas som kapitalinkomst, dvs 30% skatt och inget annat, och helt oavsett övriga inkomster.
2020-05-19, 01:09
Medlem
Gnomegirls avatar
Lås inte denna tråd på flera dagar.
Vi WT-svin måste få gotta oss åt de livrädda PK-iternas tårar ett tag till.

Är det någon som sänder live från efterfesten just nu?

MVH/Gnomegirl.
2020-05-19, 01:09
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Sami kommer få ut 700k. Tar kronofogden sin del av kakan direkt eller kan han bestämma själv?

Nej man skattar inte så. Läs det jag skrev tidigare. Man samlar ihop vinst resp. förlust. Debet och kredit. Han kvittar i första hand sin vinst mot förlust därefter kommer skatten. Han har ju inget eget företag vad jag förstår där han lägger sina vinstpengar. Han har ju en skuld till fogden som även tar ut hans vinster (inkomst) varje månad. Dessa skall först återbetalas.
2020-05-19, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Sveriges progressiva skattesystem har ju ingenting med kapitalvinster att göra. Du kan ha en miljard i lön men om du säljer aktier eller en lägenhet med vinst (dvs en kapitalinkomst) så kommer du skatta 30% på vinsten.

Om BB:s prissumma i detta nu räknas som lön eller kapitalinkomst vet jag inte, men tills för alldeles nyligen har det i alla fall varit så att den räknas som kapitalinkomst, dvs 30% skatt och inget annat, och helt oavsett övriga inkomster.
Det räknas som lön och inte kapitalinkomst. Sedan har han säkerligen en hel del ränteavdrag han kan göra men han ska ändå skatta på vinsten som att det är hans lön.
2020-05-19, 01:14
Medlem
csfs avatar
Frida är live
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Kukar är alltid uppskattat! Samma sak här. Undrade vad det var för luffare som rullade in på sin spark men efter en vecka var jag kär och övertygad om att det var vinnaren!!!

Säg inte att han är snygg bara. Då jävlar.
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Nej man skattar inte så. Läs det jag skrev tidigare. Man samlar ihop vinst resp. förlust. Debet och kredit. Han kvittar i första hand sin vinst mot förlust därefter kommer skatten. Han har ju inget eget företag vad jag förstår där han lägger sina vinstpengar. Han har ju en skuld till fogden som även tar ut hans vinster (inkomst) varje månad. Dessa skall först återbetalas.

Ööh, har jag fattat rätt så borde han isåfall få en sudd över i handen?
Rätta mig om jag har fel, men då kan han ju köpa en gammal Caprice och några dunkar skogsstjärna?

MVH/Gnomegirl.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Men herregud, lugna dig.
Ok. Vart väll exalterad. Gjorde en Mergim parad med Lennie i bara farten. Man blir påverkad.🙀🙀🙀🙀🙀
2020-05-19, 01:16
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Det räknas som lön och inte kapitalinkomst. Sedan har han säkerligen en hel del ränteavdrag han kan göra men han ska ändå skatta på vinsten som att det är hans lön.

Japp så när allt är klart är inavlet ändå skyldig 2-300k.
2020-05-19, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Säg inte att han är snygg bara. Då jävlar.
Om han väger lite mindre, är solbränd och tar av sig allt skit i ansiktet med ringar och dylikt är han nog rätt snygg. Han har fina smilegropar där under. Säger en riktig fräscht 36-åring. Men han är ändå så långt ifrån min typ så jag blir nästintill generad av att säga detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in