2020-05-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
At det var reelle anrop er garantert verifisert av politiet så spar oss.
Det blir jo en fullstendig logisk brist, i og med at vi snakker om utgående anrop her. De kan ha ringt i noen sekunder uten at signaler blir sendt tilbake til den gamle nokiaen hans og noe blir skrevet på disken hans. Dette er gammel sårbar teknologi, der et annet anrop mens han har en utgående kan være nok til at tråden timeouter og ingenting blir gjort ila de sekundene anropet pågår.
Citera
2020-05-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Aner ikke.

Den er funnet inne i boligen. Det eneste politiet har sagt om hvor den lå er følgende ; den er funnet på et sted det er naturlig å legge fra seg en mobiltelefon ".
Citera
2020-05-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
En teknisk forklaring høres mest logisk ut. Men det ser ut til at de fleste her vil overser den.
Kanskje vel så interessant om TH har fortalt at de skulle til hytta,
mens AEH har skrevet at turen er avlyst.
Ja, det med hytten er interessant.
Den sms-en som ble sendt fra AEs telefon 9:10 til et familiemedlem, der det ble skrevet at hytteturen var avlyst:
Det må kanskje ha vært et annet familiemedlem enn det familiemedlemmet som TH snakket med på telefon senere den dagen tenker jeg, fordi hvis det var det samme familiemedlemmet ville det kanskje vært naturlig for vedkommende å nevne for TH at AE hadde avlyst hytteturen.

"Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst."
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182
Citera
2020-05-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror løsningen på de to "slettede anropene" har en enkel forklaring, og det er at anropene ble foretatt fra en annen digital enhet. Og derfor aldri ble registert på telefonloggen.

Det er nok så absolutt mulig. Mulig at TH ikke hadde disse kunnskapene og at man også på dette sporet skjønte at gjerningsperson må ha hatt medhjelper(e).
Citera
2020-05-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantiseraFritt
Det blir jo en fullstendig logisk brist, i og med at vi snakker om utgående anrop her. De kan ha ringt i noen sekunder uten at signaler blir sendt tilbake til den gamle nokiaen hans og noe blir skrevet på disken hans. Dette er gammel sårbar teknologi, der et annet anrop mens han har en utgående kan være nok til at tråden timeouter og ingenting blir gjort ila de sekundene anropet pågår.

Les artikkelen, det står ar TH ringer kona men at anropene er slettet fra loggen.

Tror du ikke kripos vet hva de driver med eller, det du sier er bare vissvass.
Citera
2020-05-18, 23:47
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Illebefinnende ? Du store alpakka !
Har du i det hele tatt lest og vet du hvilken sak det er snakk om ?!
Tja, synes ikke det er helt på viddene heller. Kanskje «giften hun muligens fikk før mannen dro på jobb», hadde begynt å gjøre henne uvel?

Vet dere ikke tror på gift-teorien, men jeg slår den ikke fra meg før den motbevises.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-18 kl. 23:50. Anledning: Stavefeil
Citera
2020-05-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det er nok så absolutt mulig. Mulig at TH ikke hadde disse kunnskapene og at man også på dette sporet skjønte at gjerningsperson må ha hatt medhjelper(e).

Jeg vet ikke, men hver gang jeg leser Holdens påstander om at TH er ubehjelpelig og ute av stand til å bruke digitale medier, ser jeg for meg et oppslag i VG, der VG spør .. Levde han et dobbeltliv ...

Og ja, det tror jeg han må ha gjort.

Linken jeg fant på VG da jeg søkte "Levde han et dobbeltliv?" er fra 2. mai:

https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/
Citera
2020-05-18, 23:52
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror løsningen på de to "slettede anropene" har en enkel forklaring, og det er at anropene ble foretatt fra en annen digital enhet. Og derfor aldri ble registert på telefonloggen.

At han har brukt en virtuell telefon som han ikke ønsker å vise til politiet, men avslører seg pga loggen. Kanskje ja. men han har sikkert bare trukket på skuldrene i avhør. Det rareste er jo de sprikende forklaringene vedr hytteturen.
Citera
2020-05-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja, det med hytten er interessant.
Den sms-en som ble sendt fra AEs telefon 9:10 til et familiemedlem, der det ble skrevet at hytteturen var avlyst:
Det må kanskje ha vært et annet familiemedlem enn det familiemedlemmet som TH snakket med på telefon senere den dagen tenker jeg, fordi hvis det var det samme familiemedlemmet ville det kanskje vært naturlig for vedkommende å nevne for TH at AE hadde avlyst hytteturen.

"Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst."
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182

Jeg kan personlig hverken bekrefte eller avkrefte, men det er skrevet her på flashback at det var hennes eldste datter som forsøkte å få kontakt med sin mamma.
Hun hadde deretter kontaktet sin pappa som igjen etter mange timer fant det bryet verd å sjekke hvordan det sto til med kona si.
Deretter gikk det ca. 40 minutter før han kontaktet politiet.
Citera
2020-05-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
At han har brukt en virtuell telefon som han ikke ønsker å vise til politiet, men avslører seg pga loggen. Kanskje ja. men han har sikkert bare trukket på skuldrene i avhør. Det rareste er jo de sprikende forklaringene vedr hytteturen.

Mer røyk og tåkelegging som det er meningen at politiet skal trøye seg med. Vil aldri føre til noenting, og aldri gi noe svar på noe som helst.
Citera
2020-05-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tja, synes ikke det er helt på viddene heller. Kanskje «giften hun muligens fikk før mannen dro på jobb», hadde begynt å gjøre henne uvel?

Vet dere ikke tror på gift-teorien, men jeg slår den ikke fra meg før den motbevises.

I denne saken her tror jeg absolutt alle teorier må holdes åpne.
Citera
2020-05-18, 23:57
Medlem
Tom Hagen er uskyldig.

De som bortførte og/eller drepte AEH, og driver utpressning av Tom Hagen har noen på insiden hos politiet. Derfor er de ikke tatt.

Politiet ønsker veldig at Tom Hagen er den skyldige, men etter å ha lett etter bevis i 18 måneder klarer de ikke finne noe. Det er fordi Tom Hagen er uskyldig.

Motivet til at politiet håpet at Tom Hagen er skyldig, er fordi polititet på Lørenskog er amatører, som har gjort så mange feil at de kan ha medvirket til AEH ble drept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in