Citat:
Ursprungligen postat av
HeyWired
Nu får vi försöka hålla oss inom kontexten, dvs. undergiven kvinna på 60-talet som inte får ge sig ut på arbetsmarknaden och konkurrera om samma positioner som mannen. Men det är super-bra att du pekar på det fria valet att själv kunna välja bana i livet. Då har kvinnan åtminstone haft möjligheten att göra karriär men gjort ett annat val.
Anledningen till att jag frågar är att jag som man observerat två beteenden som väldigt oattraktiva hos kvinnor, på båda sidor av skalan skulle jag säga.
1. Kvinnor som lägger sig platta och gör precis vad fan som helst man säger till dem och helt avsäger sig sin vilja är extremt oattraktivt. En sådan kvinna ser jag som skadat gods och väldigt osäker på sig själv.
2. Kvinnor som å andra sidan ska försöka hävda sig mot män, som om det vore någon sorts tävling. Ett meningslöst beteende som inte leder någonvart.
Sen är ju frågan hur fria val dagens kvinnor gör när de konstant får höra av media/skolan/politiker och föräldrar att det minsann är så fint att skaffa en karriär och att det där med familj kan man ta sen när utbildningen och karriären är fixad.
Något av det mest attraktiva och självsäkra attribut en kvinna kan ha är att helt enkelt förstå och
acceptera sin roll som kvinna och njuta av vad naturen givit henne och sluta försöka ändra på det.