2020-05-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Förr i världen brukade man lösa det så att man gifte sig med en man som fick göra dränggörat så att man själv kunde ägna sig åt det viktiga i livet.

Hahaha! Ska man vänta på att en man ska fria kommer man ju hinna bli steril.
Citera
2020-05-18, 22:39
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Grattis till ett av de vettigaste inläggen jag läst i år. Att du är kvinna gör mig nästan lite glad.

Nedan kommer en liten novell om mitt liv som bevisar din tes. Hoppas det är ok

Jag är en sådan man du talar om. Ser bra ut, lyckats ekonomiskt (8-12 miljoner i årsinkomst) med egna bolag.

Träffade så jävla många kvinnor. Alla ”framgångsrika” i samhällets ögon. Advokater, läkare, VDar för mindre bolag. Precis allt kändes fel med dem. De betedde sig som män.
Gav upp och tänkte att jag får njuta av det ekonomiska istället.

Så en dag efter många år som frivillig singel stötte jag ihop med en otroligt vacker kvinna som fångade mitt intresse. Uppvuxen hos sin mormor i en av Stockholms no-go zoner. Redan första dejterna märkte jag att hon var väldigt konservativ. Det skapade större intresse. Jag hade en extra lägenhet jag låtsades bo i när vi dejtade i en förort utanför Stockholm.
Med tiden insåg jag vilket kap hon var. Hon drömde om att ha familj och djur en dag att lägga all fokus på. När vi varit tillsammans ett tag droppade jag bomben om min riktiga livssituation. Inte en min rörde hon. Hon vill fortfarande ha sina nudlar och sin HM-väska. En rolex är bara slöseri med pengar. Inte ens ett kreditkort att låna av mig ville hon ha.

Idag några år senare är vi lyckligt gifta med barn och hund. Trots våra ekonomiska förutsättningar går hon till jobbet på bensinstationen varje dag. Fortfarande sin HM-väska och mormor besöker hon flera gånger i veckan. Hon ger vår lilla familj precis allt hon kan.
Den finaste människa jag någonsin träffat.

Det är hon och jag till döden, det är jag helt säker på.

Vad fint inlägg. Tyckte det var väldigt vackert skrivet. Precis som du säger så handlar inte allt om pengar, det finns värdefulla egenskaper som väger mer. Att ha ett alldagligt jobb att gå till och inte lägga allt för mycket fokus på karriär och statusprylar, det är så det skall vara. En kvinna som i första hand fokuserar på familjen, sin man och sina barn. Det är rätt.

Vad kul att höra att det fortfarande finns män som dig. Som inte i första hand fokuserar på karriär och status hos en kvinna. Du ser värde i den hon är. Att hon är hedervärd, har god moral och rätt prioriteringar. Stil och klass mäts inte alltid i pengar.

Tack för ditt inlägg! Må ni leva lyckligt. Väldigt fint...
Citera
2020-05-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Vad fint inlägg. Tyckte det var väldigt vackert skrivet. Precis som du säger så handlar inte allt om pengar, det finns värdefulla egenskaper som väger mer. Att ha ett alldagligt jobb att gå till och inte lägga allt för mycket fokus på karriär och statusprylar, det är så det skall vara. En kvinna som i första hand fokuserar på familjen, sin man och sina barn. Det är rätt.

Vad kul att höra att det fortfarande finns män som dig. Som inte i första hand fokuserar på karriär och status hos en kvinna. Du ser värde i den hon är. Att hon är hedervärd, har god moral och rätt prioriteringar. Stil och klass mäts inte alltid i pengar.

Tack för ditt inlägg! Må ni leva lyckligt. Väldigt fint...

Jo precis allting handlar om pengar. Du kan inte ens bo och äta utan pengar.
Citera
2020-05-18, 22:44
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hahaha! Ska man vänta på att en man ska fria kommer man ju hinna bli steril.

Ja det kommer du att hinna bli med tanke på din attityd att barn bara är problem som leder till självmordstankar. Sånt tycker de flesta inte är något giftasmaterial.

Sen när äggkartongen är tom och du har arbetat och festat bort hela din fertila tid och insett att det var meningslöst, då ska du få se på ångest som heter duga.
Citera
2020-05-18, 22:46
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Jo precis allting handlar om pengar. Du kan inte ens bo och äta utan pengar.

Kan du snälla sluta sprida negativ energi i min tråd. Förstår inte riktigt vad ditt problem är. Har du inget jobb? Ingen man som kan hjälpa dig eller vad är problemet egentligen?
Citera
2020-05-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ja men det vill du ju inte att de gör heller så sluta gnäll på kvinnor som satsar på "karriären" istället.

Ni vill bara att kvinnor ska föda en massa barn som sen är deras problem.

Kvinnor borde prioritera barnen före att satsa på "karriären".
Citera
2020-05-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Ja det kommer du att hinna bli med tanke på din attityd att barn bara är problem som leder till självmordstankar. Sånt tycker de flesta inte är något giftasmaterial.

Sen när äggkartongen är tom och du har arbetat och festat bort hela din fertila tid och insett att det var meningslöst, då ska du få se på ångest som heter duga.

Ja det hade väl varit bättre om jag skitit ut några ungar och vigt mitt liv åt dem för att sen se dem dö av någon överdos knark.
Citera
2020-05-18, 22:51
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ja det hade väl varit bättre om jag skitit ut några ungar och vigt mitt liv åt dem för att sen se dem dö av någon överdos knark.

Heh, läser du vad du själv skriver? Tror du att någon man allvarligt skulle fria till någon som tänker på det här viset?

Lycka till med katterna.
Citera
2020-05-18, 22:52
Medlem
Citat:

Barn blir fina om de befinner sig i fin hemmiljö. Utan kärlek och gränser däremot kan vad som helst hända. Därför det är så viktigt att hålla ihop som föräldrar.
Citera
2020-05-18, 23:10
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmammaspung
https://www.youtube.com/watch?v=40hhc0cjYyg

Relevant för tråden? Han har för övrigt så jävla rätt.

Ja. De flesta kvinnor är inte så smarta och fantastiska som de vill tro (när det kommer till det som de flesta män gör bäst). I mindervärdeskomplex går de därför ut och skall smutskasta män och försöka konkurrera med dem genom fusk, tjafs och bråk. Och när männen väl viker sig tappar kvinnan respekten för mannen och bjuder in 2 miljoner migranter som männen skall betala för.

Helt sjukt samhälle vi lever i idag.
Citera
2020-05-18, 23:16
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:

Du verkar inte må speciellt bra, och jag kommer därför med ett erbjudande till dig. Jag är självutbildad psykolog och hjälper gärna dig ifall du behöver stöd och någon att prata med. PM:a för mer information.

Vänligen
Citera
2020-05-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Nu får vi försöka hålla oss inom kontexten, dvs. undergiven kvinna på 60-talet som inte får ge sig ut på arbetsmarknaden och konkurrera om samma positioner som mannen. Men det är super-bra att du pekar på det fria valet att själv kunna välja bana i livet. Då har kvinnan åtminstone haft möjligheten att göra karriär men gjort ett annat val.

Anledningen till att jag frågar är att jag som man observerat två beteenden som väldigt oattraktiva hos kvinnor, på båda sidor av skalan skulle jag säga.
1. Kvinnor som lägger sig platta och gör precis vad fan som helst man säger till dem och helt avsäger sig sin vilja är extremt oattraktivt. En sådan kvinna ser jag som skadat gods och väldigt osäker på sig själv.
2. Kvinnor som å andra sidan ska försöka hävda sig mot män, som om det vore någon sorts tävling. Ett meningslöst beteende som inte leder någonvart.

Sen är ju frågan hur fria val dagens kvinnor gör när de konstant får höra av media/skolan/politiker och föräldrar att det minsann är så fint att skaffa en karriär och att det där med familj kan man ta sen när utbildningen och karriären är fixad.

Något av det mest attraktiva och självsäkra attribut en kvinna kan ha är att helt enkelt förstå och
acceptera sin roll som kvinna och njuta av vad naturen givit henne och sluta försöka ändra på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in