2020-05-18, 21:46
Medlem
boll-svantes avatar
Ett av de största problemen här är ju att kvinnorna uppmuntras att satsa hårdast på karriären i den ålder när de, biologiskt sett, ska föda barn.

Det är mycket märkligt alltsammans, om jag vore kvinna skulle jag fan inte kämpa för att få arbeta bort mina bästa år till varje pris. Så jävla fantastiskt är det faktiskt inte. En äkta kvinnokämpe skulle kämpa för att få stanna hemma och umgås med sina barn så mycket som möjligt snarare än att slava för mammon.

Sånt jävla dränggöra kan de lämna åt männen. Det är det vi är till för.
Citera
2020-05-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen

Grattis till ett av de vettigaste inläggen jag läst i år. Att du är kvinna gör mig nästan lite glad.

Nedan kommer en liten novell om mitt liv som bevisar din tes. Hoppas det är ok

Jag är en sådan man du talar om. Ser bra ut, lyckats ekonomiskt (8-12 miljoner i årsinkomst) med egna bolag.

Träffade så jävla många kvinnor. Alla ”framgångsrika” i samhällets ögon. Advokater, läkare, VDar för mindre bolag. Precis allt kändes fel med dem. De betedde sig som män.
Gav upp och tänkte att jag får njuta av det ekonomiska istället.

Så en dag efter många år som frivillig singel stötte jag ihop med en otroligt vacker kvinna som fångade mitt intresse. Uppvuxen hos sin mormor i en av Stockholms no-go zoner. Redan första dejterna märkte jag att hon var väldigt konservativ. Det skapade större intresse. Jag hade en extra lägenhet jag låtsades bo i när vi dejtade i en förort utanför Stockholm.
Med tiden insåg jag vilket kap hon var. Hon drömde om att ha familj och djur en dag att lägga all fokus på. När vi varit tillsammans ett tag droppade jag bomben om min riktiga livssituation. Inte en min rörde hon. Hon vill fortfarande ha sina nudlar och sin HM-väska. En rolex är bara slöseri med pengar. Inte ens ett kreditkort att låna av mig ville hon ha.

Idag några år senare är vi lyckligt gifta med barn och hund. Trots våra ekonomiska förutsättningar går hon till jobbet på bensinstationen varje dag. Fortfarande sin HM-väska och mormor besöker hon flera gånger i veckan. Hon ger vår lilla familj precis allt hon kan.
Den finaste människa jag någonsin träffat.

Det är hon och jag till döden, det är jag helt säker på.
Senast redigerad av Orkanuz 2020-05-18 kl. 22:14.
Citera
2020-05-18, 22:13
Medlem
JaffarByn163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen

Grattis till årets bästa trådstart på Flashback! Sjukt att du är en kvinna, det trodde man inte först

Jag tycker också samhället går åt helt fel håll vad gäller feminismen och tror tyvärr att Sverige (baserat på vår ideologi här) kommer fortsätta åt det hållet kommande 20 åren.

Man kvoterar in kvinnor överallt, vilket leder till att vissa kvinnor till och med tror att de förtjänar sina platser och beter sig väldigt narcissistiskt.
Citera
2020-05-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Ett av de största problemen här är ju att kvinnorna uppmuntras att satsa hårdast på karriären i den ålder när de, biologiskt sett, ska föda barn.

Det är mycket märkligt alltsammans, om jag vore kvinna skulle jag fan inte kämpa för att få arbeta bort mina bästa år till varje pris. Så jävla fantastiskt är det faktiskt inte. En äkta kvinnokämpe skulle kämpa för att få stanna hemma och umgås med sina barn så mycket som möjligt snarare än att slava för mammon.

Sånt jävla dränggöra kan de lämna åt männen. Det är det vi är till för.

Du hade naturligtvis satsat på att bli en ensamstående mamma utan utbildning, jobb och pengar...
Citera
2020-05-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Du inledde med 60-talet och det är kanske där som du borde ha gömt dig under en sten. Det finns inget mer attraktivt än kvinnor som är säkra på sig själva och kan ta för sig arbetsmarknaden. Det skulle vara en mardröm att leva med en kvinna utan ambition och som inte kan tänka utanför hemmets fyra väggar. Tacka vet jag självsäkra kvinnor som inte planerar sitt liv kring morgondagens middag eller har som högsta mål att vara föräldraledig under större delen av det vuxna livet.

En fundering bara, måste en kvinna sakna ambition bara för att hon inte deltar på arbetsmarknaden?

Aldrig funderat på om det finns andra mål i livet än en stor plånbok och fin kåk i Nacka? Just sayin..
Citera
2020-05-18, 22:26
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du hade naturligtvis satsat på att bli en ensamstående mamma utan utbildning, jobb och pengar...
Ja det är ju något som många av de kvinnor som väljer att inte satsa på karriären gör.

Det går ju bra så länge hon kan leva på mina skattepengar.
Citera
2020-05-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ja det är ju något som många av de kvinnor som väljer att inte satsa på karriären gör.

Det går ju bra så länge hon kan leva på mina skattepengar.

Ja men det vill du ju inte att de gör heller så sluta gnäll på kvinnor som satsar på "karriären" istället.

Ni vill bara att kvinnor ska föda en massa barn som sen är deras problem.
Citera
2020-05-18, 22:32
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ja men det vill du ju inte att de gör heller så sluta gnäll på kvinnor som satsar på "karriären" istället.

Ni vill bara att kvinnor ska föda en massa barn som sen är deras problem.

Varför vill de satsa på karriären? Är det verkligen så jävla kul att slava för mammon?

Mycket talande för övrigt att barn ses som "problem". Hjärntvättad deluxe.
Citera
2020-05-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFlintstones
En fundering bara, måste en kvinna sakna ambition bara för att hon inte deltar på arbetsmarknaden?

Aldrig funderat på om det finns andra mål i livet än en stor plånbok och fin kåk i Nacka? Just sayin..

Nu får vi försöka hålla oss inom kontexten, dvs. undergiven kvinna på 60-talet som inte får ge sig ut på arbetsmarknaden och konkurrera om samma positioner som mannen. Men det är super-bra att du pekar på det fria valet att själv kunna välja bana i livet. Då har kvinnan åtminstone haft möjligheten att göra karriär men gjort ett annat val.
Citera
2020-05-18, 22:34
Medlem
Citat:
Varför vill de satsa på karriären? Är det verkligen så jävla kul att slava för mammon?

Bättre det än att aldrig veta om man kommer kunna betala räkningarna och aldrig kunna unna sig ens ett biobesök.

Att sen ha barn på det ökar bara stressen och självmordsbenägenheten.
Citera
2020-05-18, 22:36
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Bättre det än att aldrig veta om man kommer kunna betala räkningarna och aldrig kunna unna sig ens ett biobesök.

Förr i världen brukade man lösa det så att man gifte sig med en man som fick göra dränggörat så att man själv kunde ägna sig åt det viktiga i livet.
Citera
2020-05-18, 22:36
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=40hhc0cjYyg

Relevant för tråden? Han har för övrigt så jävla rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in