2020-05-18, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Inte ens 4000 döda och trenden pekar neråt. Invandrare, äldre och folk med högt BMl är majoriteten som dött. Nä nu gör vi som Johan och skiter i detta virus för det var en bluff från början. Ni som vill vänta på vaccin så gör det och fortsätt håll er hemma ett par år till. Se upp för narkolepsi och andra godsaker bara när det är dags.

Åh tack. Gå gärna och slicka på handtagen på centralen.
Citera
2020-05-18, 16:48
Medlem
Nu är det mer eller mindre bekräftat med de farhågor som tidigt restes här, Sverige kommer behandlas som den spetälske i Norden.

https://www.svd.se/grannlanderna-logiskt-att-utesluta-sverige
Citera
2020-05-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det där var inte från något särskilt boende, utan personer i 70-årsåldern med njursjukdom.

Det är fullt möjligt att de här patienterna har prioriterats bort felaktigt, men det har ingenting med äldreboendena att göra.

Det handlar om olika fall i länkarna, inte bara om de med njursjukdom. Jag måste fråga, har du egen erfarenhet av äldreboenden tex som personal , kanske chef eller kanske att du driver ett äldreboende?
Citera
2020-05-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Nej, det fattar jag oxå att han inte har något intresse av att döda människor men HANS LINJE medför att många människor dör!

Jag hoppas att vi om några månader får bättre svar, att inte som det är nu att Sverige har passerat Italien när det gäller döda per capita.

Inte så konstigt att våra tre närmaste grannländer (=Norge, Finland och Danmark) inte vill ha något med oss att göra och vill INTE öppna gränsen mot Sverige.

Du behöver inte oroa dig.
Våra grannländer kommer öppna gränsen mot Sverige då det ligger i deras intresse också.
Citera
2020-05-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror att det är medvetet vilseledande för att få Mengele, nazityskland och förintelsen att framstå i bättre dager.

I sådana fall är man direkt sjuk i huvudet.
Citera
Medlem
CliviaMiniatas avatar
fattas ord

I mitt område som är ett minighetto i en liten stad så är och har varit många sjuka i corona symptom. Jag har varit sjuk och även min familj, fast de inte bor här. De flesta av mina grannar är unga och har klarat sig bra, även de som är från Afrika.
Många svenskar runt omkring i brf lägenheter har också varit sjuka och klarat sig bra.
Vad jag vet har bara en pers dött. En kvinna på 63 som bodde under mig. Hon var sjuk sedan flera år men ganska pigg och hade hemtjänst. Hemtjänsten avvände inga skydd alls när de kom cyklande till henne. Inga handskar, munskydd. visir eller förkläden. Ingenting. Jag såg dem varje dag när jag gick ut med hunden.
Undersköterskan kom i bil, hon hade ingenting i form av skydd heller. En gång såg jag att hon hade ett par plasthandskar liggande i bilen som hon tog på sig när hon gick in. Uppenbarligen samma par som hon använde till alla lägenheter hon gick in i. Nu har min granne varit död i ett par veckor så rutinerna kanske har blivit bättre. Vet inte.
Jag tycker att det är så dåligt hur hemtjänsten skötte min granne. Helt fruktansvärt.
I området är det många hus som inte drabbats ännu. Kanske för att det inte bor någon där som har hemtjänst. Undrar hur vårdpersonalen mår, säkert har de också blivit sjuka. Inte deras fel .Felet är i kommunens ledning. Som är politiskt sett - alla utom S och SD.
Senast redigerad av CliviaMiniata 2020-05-18 kl. 16:52. Anledning: fattas ord
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Våra grannländer kommer öppna gränsen mot Sverige då det ligger i deras intresse också.

Det ligger ju inte i deras intresse att få in smittan igen?

Hur tänkte du där?
Citera
2020-05-18, 16:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nu är det mer eller mindre bekräftat med de farhågor som tidigt restes här, Sverige kommer behandlas som den spetälske i Norden.

Fast om våra siffror fortsätter nedåt kommer det inte vara något problem om någon månad. Det är inte så att vi går under av att inte få semestra i Norge på några veckor. Fuck deras äckliga brunost!
Citera
2020-05-18, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla

joda ser ut å bli som du säger:

Citera
2020-05-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast om våra siffror fortsätter nedåt kommer det inte vara något problem om någon månad. Det är inte så att vi går under av att inte få semestra i Norge på några veckor. Fuck deras äckliga brunost!

Men våra siffror är INTE på väg nedåt, det enda som går nedåt är antalet vårdade antalet nya fall ökar hela tiden.
Citera
2020-05-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Inte ens 4000 döda och trenden pekar neråt. Invandrare, äldre och folk med högt BMl är majoriteten som dött. Nä nu gör vi som Johan och skiter i detta virus för det var en bluff från början. Ni som vill vänta på vaccin så gör det och fortsätt håll er hemma ett par år till. Se upp för narkolepsi och andra godsaker bara när det är dags.

Vart hittade du statistik gällande andelen invandrare och BMI för avlidna i Sverige av covid-19? Låter som intressant data.
Citera
2020-05-18, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

kommer dröja flera månader för sverige.
ditt påstående kallas för försvarsmekanism i psykologi förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in