2020-05-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ännu mer döda 70+ snart om Tegnell får bestämma?

https://twitter.com/marteneriksson/status/1262357682276753413

https://twitter.com/MarieEklund7/status/1262326787079536640

Allt för att ta oss till toppen
Frankrike är tuff att gå om men med denna åtgärd ser det lovande ut!
Citera
2020-05-18, 16:33
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Covid-19 verkar vara en vinstlott för de flesta. Ingen jag känner har blivit sjuk, och ingen har blivit av med jobbet. Däremot är det flera stycken som helt och hållet jobbar hemifrån numera, med allt vad det innebär. Bl a slippa resa till och från jobbet = 2 timmar mer fritid varje dag. Slippa betala för dessa resor, minst en tusenlapp insparat varje månad. Mer fritid och mindre utgifter = vinstlott.
Om någon verkligen blir av med jobbet så kommer staten betala det mesta av inkomstbortfallet = inkomsten kvar och helt ledig, massor av fritid. Covid-19 = det bästa som hänt.

Ja, så kan man också se på det hela. Men håller med dig, många tycker nog att de har dragit en vinstlott med att slippa sitta på ett tråkigt kontor.
Citera
2020-05-18, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Känns som det kan ligga något i det du säger, har blivit sånt enormt fokus på en enda nyhet där, det mjölkas in i minsta detalj. Fokusförflyttning från Corona ja, kanske... Inte otänkbart.
Jo alltså om man har varit flitig läsare av utländska medier under pandemin, så kan det inte gått obemärkt att i alla länder så var de första rubriker bara ägnade åt corona.
De första 5-10 nyheter handlar om corona eller av konsekvenserna till det.

I Sverige har man som enda landet i världen försökt undvika detta så mycket det gick. Det ingår ju i strategin. Att lura svenskar att allting är under kontroll och det är bara att gå ut och smitt....ehm leva livet.

Nu vet jag inte om man medvetet satsat extra hårt på att sätta in polisspanare efter torskar.
Men intressant att en så känd profil som Paolo grips just mitt i pandemin.
Och idag ytterligare nyheter om razzior.

Stackars svenskar som blir grundlurade av staten och media. Fy fan.
Citera
2020-05-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
De har ansiktsmasker i afrikas slum. Hela ostasien på 3 miljarder osv.
Synd jag inte har siffror. Men slå på en internationell nyhetskanal ska du få se på fan.
Ja många bär masker regelbundet men knappast 5 miljarder
Citera
2020-05-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Det här låter kanske grymt men jag tycker ändå det är värre att så många friska under 50 gått åt och det är långt ifrån över.
Hur många unga människor dör av flunsan årligen?

Försvinnande få personer i Sverige under 50 dör av vanlig influensa, finns ju även vaccin där, som man kan ta om man är i riskzon, osv.
Citera
2020-05-18, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jo. Men då har man fan skolkat från samtliga historia lektioner i skolan.
Jag tror att det är medvetet vilseledande för att få Mengele, nazityskland och förintelsen att framstå i bättre dager.
Citera
2020-05-18, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror att det är medvetet vilseledande för att få Mengele, nazityskland och förintelsen att framstå i bättre dager.
Vad blir nästa tester som körs? Tar dem 2000 tusen av de som dog i covid-19 och kollar om de är immuna?
Citera
2020-05-18, 16:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Många har ju ändå föräldrar som kan hjälpa till. Ofta tror jag föräldrar har mer tid för sina barn och deras inlärning än vad än lärare har som måste hjälpa 25 andra.
Deras föräldrar arbetar och har inte tid att hjälpa till. Det finns dessutom elever som inte har tillgång till en dator, hur rättvist blir det för dessa stackare? Det är inte så att alla skolor har en dator per elev heller så att de skulle få ta hem dem fungerar inte heller.

Nu är det ju den extra arbetsbördan som vi talar om, den som lärarna inte orkar med, inte ifall eleven har hjälp hemifrån.

Om du läste länken jag la ut ser du vilken ansträngd situation det redan är med många sjuka osv. Nej, att hålla på med både undervisning i skolan och på distans är väldigt arbetskrävande. En lärare har ju redan en heltidstjänst som det är och den innebär i praktiken att de ändå måste tumma på saker då timmarna inte räcker till.
Citera
2020-05-18, 16:45
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, en annan sak jag tänkte på, bara för att man har andra åsikter än "alarmisterna" (inget bra ord men du förstår vad jag menar) här inne i vissa fall så betyder det INTE att man håller med FHM och Tegnell.
Personligen så ser jag Tegnell som en person som lite handfallen letar efter årsmötet för frimärksklubben.
Exakt.
Uttrycket 'motvallskärring' hamnar i en helt annan dimension när man singlar in Tegnell och Giesecke i debatten.

Om du skulle få för dig att påstå att trettiofem centimeter styv fläskfilé rakt upp i brummen är förbaskat otäckt så är oddsen ganska låga på att Tegnell och Giesecke först hävdar motsatsen - och sedan förklarar att de som inte håller med har helt fel.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-05-18 kl. 16:47.
Citera
2020-05-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du såg inte agendan där professorn förklarade att antikroppstesterna varierar till kvalitén och att han inte är säker på att man kan mäta antikropparna på det sättet som man har gjort exempelvis i Spanien.

Siffrorna går ju ner i Sverige även för alarmisternas stora förtrytelse. Så uppenbarligen är det något som händer.

Intressant att du tar upp det. Det har vad jag minns lyfts i tråden som en tänkbar kommande bortförklaring om resultatet från antikroppstesterna inte visar det önskade resultatet: att det då är "fel på testerna" på något sätt...

Jag. Orkar. Inte. Tar paus från absurditeterna en stund. Men tack för ditt svar!👍
Citera
Medlem
Inte ens 4000 döda och trenden pekar neråt. Invandrare, äldre och folk med högt BMl är majoriteten som dött. Nä nu gör vi som Johan och skiter i detta virus för det var en bluff från början. Ni som vill vänta på vaccin så gör det och fortsätt håll er hemma ett par år till. Se upp för narkolepsi och andra godsaker bara när det är dags.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Många har ju ändå föräldrar som kan hjälpa till. Ofta tror jag föräldrar har mer tid för sina barn och deras inlärning än vad än lärare har som måste hjälpa 25 andra.
Dessutom finns det ju många föräldrar som inte kan svenska alls, det är deras barn som pratar språket. Hur ska de kunna hjälpa till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in