2020-05-18, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Vilket var min poäng. Det är därför de flesta länder rekommenderar munskydd.

Använd dom! men känn till begränsningarna.
Citera
2020-05-18, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta är hur mystiskt som helst. 3712 döda totalt enligt c19.se men det är stabbigt, det sjunker inte längre på IVA utan det verkar vara +11 nya där.

Vad är anledningen till att man trycker ned dödstalen på detta sätt? Jag får forska vidare i detta "vem kan man lita på?"

+11 på IVA betyder att det lagts in 11 nya patienter. Att det sedan kanske skrivits ut 20 samma dag gör ju att det totala antalet inneligande på IVA minskar.
Citera
2020-05-18, 15:25
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ju väldigt tydligt. Det är välkänt att d-vitamin bildas i huden av solljus. De som har mörk hy får mindre bildning av d-vitamin. Därför har människor med ljus hy en fördel i solfattiga klimat.
D-vitamin spelar en viktig roll i immunsystemet. Detta vet man.
I alla länder med stora årstidsväxlingar ser man att sjukdomar grasderar under vintern och försvinner under sommaren.
Under denna pandemi visa all statistik en tydlig koppling mellan D-vitamin och sjukdomen.
Avsevärt fler dödsfall i solfattiga länder även i förhållande till antal smittade. Dessutom så ser vi en kraftig minskning under senvåren och den kommer troligen att fortsätta fram till hösten när solen försvinner igen.
Det kanske starkaste beviset för d-vitaminets betydelse är att mörkhyade som bor i solfattiga klimat är de som drabbas allra hårdast.
Som jag förstått covid är det immunförsvarets starka reaktion mot infektionen som dödar patienten. Så det är inte självklart att ett starkt immunförsvar är bra i alla infektioner.
Citera
2020-05-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Problemet är att det måste ha hoppat ut då från labbet för minst tjugo år sedan kanske sjuttio då den genetiska skillnaden mall Bat-Corona och Human-Corona är så stor. Vad jag vet fanns inget labb då. Dessutom som du inte förstår så är labbet i Wuhan ett samarbetet mellan Frankrike-Kina-USA och forskarvärlden är något annat än den politiska. Det finns så många antaganden som måste föreligga för att ens misstänka något sådant som du påstår. Här är några:
How many new assumptions do you need to believe SARS-CoV-2 is connected to WIV?

Quite a few! Lots of hushed up people too. Let's set out what we’ve learned in [Q1-4].

In order to believe SARS-CoV-2 i s r el ated to WI V, we’ d need to acc ept m any new i deas as true:

● that an international conglomerate of many thousands of people exists, and has been kept secret for many years.
● that the virus was intentionally made inefficient, and bad at its job of infecting humans.
● that the Chinese government either invented dozens (if not hundreds) of scientific techniques before anyone else knew they were possible.
● that China knew about coronaviruses and their utility for killing humans years before SARS-CoV-1 infected a single human.
● that this virus, which does not look anything like a lab-grown strain, was still somehow made in a lab, and then made to look like it was not grown in a lab.
● that the international conspiracy has killed, jailed, or somehow paid off the many hundreds of scientists who have worked on bat viruses in collaboration with WIV (including EHA and Duke-NUS scientists who are still very much alive).
● that Dr. Shi’s internationally well-respected research group, that has been trained and inspected by international experts from many different countries, covered something up that other Chinese scientists have readily admitted to in the past.
● that a virus that very clearly spread wider and faster to other parts of the Hubei province in China actually came from Wuhan, and skipped all the people in Wuhan, only to come back later and infect people in the Hunan wet market.
Du måste förstå att forskningen i Wuhan både stöds och även finansieras av t.ex. USA som deltar i parallellexperiment samtidigt:
4.2) Likewise, we would very likely know if the WIV had SARS-CoV-2 inside its freezers.

The work that WIV and Dr. Shi’s group has done – surveying bats for coronaviruses – is funded by the NIH here in America (at least until recently (5)). Our tax dollars are helping WIV look for bat viruses, because it is in the interest of the American people to try and predict the next pandemic.

These efforts are conducted through the NYC-based non-profit EHA, which helps track and monitor viruses in nature (110,111). It is also worth saying that Dr. Shi’s projects almost always provide duplicate samples of every bat to both Chinese scientists and laboratories in other countries (including Australia, Singapore, and Canada) (158, 159, 160). This “parallel analysis” is common practice in the field to demonstrate transparency, and it is something I myself have done on several occasions. The fact that WIV does this is great evidence for why “hiding” a virus or “keeping it for biodefense work” would be much more difficult.
Du har helt enkelt inte forskarna med dig i dina konspirationer:

https://drive.google.com/open?id=1kAHSEx9-eIyVIahczH8itHaUm9jI9WX7

Skillnaden i corona-virusets 30 000 gener mellan viruset i fladdermus och i människa är ungefär lika stor som den mellan arvsmassan i en människa och en gris, i %. 50 år minst är det vi talar om. Om inte kineserna plötsligt utvecklat gentekniken till Star Trek-nivå utan att någon annan fått vetat något. Men det är väl det dessa foliehattar tror förmodligen.
Citera
2020-05-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
De har åtminstone rätt till syrgas och dropp som alla andra som blir sjuka. Men just nu det enda de får är morfin som förvärrar andningen och resulterar i aktiv dödshjälp.
Om det finns 20% ledig kapacitet på sjukvården som social styrelsen har propagerat varför tar de inte in 80 plus på sjukhus?
Det kan inte vara så att alla som är äldre än 80 och smittas av Covid-19 är i dåliga skick och ingen av de kommer att klara sig. Det finns säkert några som trots sin ålder är rätt så friska och skulle tillfriskna om de fick vård på sjukhus.

Som sagt syrgas låter bra och logiskt när man har svårt att andas. Men som (Eremona?) redan skrev är inte syrgas ändå lösningen på problemet.

När det gällde SARS i början av 2000-talet då var dödligheten bland de äldre 50%. Men ingen krävde lockdown av samhället. Nu är vi inte ens i närheten av dessa siffror.

Man ger morfin till patienter för att lindra deras dödsångest och krämpor. Jag kan inte se att det vore fel.

Alla 80+ dör ju inte. Alla behöver inte ens sjukhusvård. De som dör är mestadels de 85+ och jag kan inte för mitt liv se att livet som 90åring är på något sätt förlorat om man inte når ända upp till 100.

Det är 15% av den här gruppen som dör. Är det helt fruktansvärt enligt dig? Hur mycket borde samhällets resurser läggas på att de skulle få ett till extra år? Vore det ok att göra allt man kan för att sen försäkra dem till ett lidande när man mycket väl vet att rehabiliteringen av en 90+ troligtvis inte kommer att ge resultat?
Citera
2020-05-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att jämföra med Mengele visar på hur historielös du är.
Vidrigt.

Att jag är historielös? Ja kanske men då låter jag nätet fixa det, så här säger nätet:

Josef Mengele var stationerad i koncentrationslägret Auschwitz från den 30 maj 1943 till den 18 januari 1945, där han var chefsläkare.[2] Han utförde hänsynslösa och för medicinvetenskapen tvivelaktiga experiment på lägerfångar, med full licens för att lemlästa eller döda dem.
Citera
2020-05-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Lustigt nog har jag inte hört åldringarna klaga. De verkar allmänt coola med situationen. Förutom att de ruttnar på att sitta inne.

Ångesten inför döden brukar vara som störst runt 40 år, och de som klagar högst är nog dessa.

Det har du rätt i. Det kanske är just dessa 40+ som kräver syrgas till äldrevården för att de inte står ut med sin egen dödsångest?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Din poäng infattade att klaga på något du inte förstod.
För att när du sen greppar att vidderna är större krampaktigt hävda din egna trångsynta poäng.
Nu är du lite nerskiten.
Bitch du bad om det genom att citera mitt inlägg negativt. Detta när jag (tidigare inlägg) belyser att munskydd inte filtrerar resterande 80-90% av utandningsgenerade/eleverade aerosoler (vilka många inkl dig själv tror),samt att aerosoler 0-20 um distribueras fritt åt sidorna trots munskydd. Detta i ett uppvärmt/eleverat tillstånd.
"Munskydden" blir dessutom varma och droppar lätt av ånga.
Använd dom! men känn till begränsningarna.

Whats the problem?

Problemet är att folk dött pga att de smittats av personal som saknat munskydd eftersom FHM och en svans av tyckare tycks ha någon fobi trots att munskydd bevisligen minskar smittan.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Min inställning gick rätt snabbt från "De vet väl vad de sysslar med?" till "VAD I HELVETE!?"
när jag började följa internationella studier och experter.

Jo, och min fråga var egentligen bara retorisk. Alla VET att Tegnell är dum nu!

Men det där var ändå på en ny nivå av dumhet - han går från klarhet till klarhet s.a.s.. Jämför:
"Jag har en tes om att lepra fortfarande är mycket mer utbrett i dagens Calcutta än vad folk är medvetna om. Men HUR ska jag bevisa den tesen..? Nu vet jag! Jag provtar personalen på leprasjukhuset!"
Citera
2020-05-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Citera gärna vad jag har sagt som har förvrängds.

Du verkar inte ha alla hemma som attackerar andra användare utan några som helst belägg mer än dina fantasier.

Du skrev:

Citat:
Låter nästan lite för perfekt att allting hamnar runt 60 personer och en flak kurva som Tegnell tjatade m för 2 månader sedan.

Lite för perfekt

Går det att inte tolka ditt inlägg, på något annat vis än att uttalandet från Tegnell du refererar till är direkt felaktigt och byggt på någon underliggande agenda?

Eller vad menar du annars med "lite för perfekt"?

Menar du genuint att det är uppseendeväckande att siffrorna kan ha hamnat på ungefär 60 personer per dygn, och det medför att du måste lägga till en skrattande smiley för att du finner det komiskt?
Citera
2020-05-18, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, då har syrgasgeneratorn anlänt från Kina, knappt en månad tog det, den kom via Tyskland, då är det bara att hoppas på att oximetern som ska mäta om man behöver extra syrgas kommer snart, den kommer via Holland.
Du vet att du måste byta kläder när du går ut va? ( om du behöver syrgas hemma) och absolut inte elda i kamin om du har en sådan då du blir lättantändlig av syrgas. Vi vill ju inte ha massa preppare som brinner upp! 😌
Citera
2020-05-18, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast du vet att det är en eftersläpning som alltid kommer igen runt onsdag.

Har ju varit såhär i flera veckor, sedan med en berömda eftersläpningen som de nu har gjort om ett till 7 dagars medelvärde.

Låter nästan lite för perfekt att allting hamnar runt 60 personer och en flak kurva som Tegnell tjatade m för 2 månader sedan.

Lite för perfekt

Det är ju "kortvecka" den här veckan med röd dag på torsdag och klämdag på fredag så detta kommer märkas på rappotering den här veckan tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in