2020-05-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Idag sa Anders Tegnell på presskonferensen att antikroppstester samlas via vårdcentraler. Men då är det inte ett obundet slumpmässigt urval. Måste ju finnas en stor bias, att de som besöker vårdcentraler har högre risk att testas positivt.

Jag uppfattade det också så! Om det inte var så han menade, så var det väldigt otydligt formulerat, om inte annat.

Nåja, de kommer väl förhoppningsvis att lägga ut sin rapport skriftligt i alla fall, så att man kan läsa i den om vad det egentligen är för urval osv. Känns så segt bara, nu sa han väl "innan helgen". Får hoppas det verkligen blir det, man är less på att vänta på detta resultat nu.
Citera
2020-05-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Alltså, är du så korkad som du gör dig eller du bara vill att folk skrattar åt dig??

Vad är problemet med att lätta på restriktioner man haft? det görs ju nu i de länder som haft dem,
och vi har ju också restriktioner, får vi också problem??

De länder som var försiktiga och snabba har nu dödstal som är en tiondel av våra, och du lallar om deras " problem"
Idiot.
Den här SNO är en konstig människa. Hen skriver hela tiden konstiga saker som om varför äldre lever övertid och att alla andra länder har problem förutom Sverige.
Hur kunde AT & Co hjärntvätta så många människor. Snacka om att ha resurser.
Förmodligen folk på landet bara läser och lyssnar bara på svenska nyheter.
Citera
2020-05-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det blir över 100 två dagar denna vecka om nu inte Kristi himmelsfärd kommer emellan.

Det struntar jag i fullkomligt men hade jag velat "rädda" mitt tokfel, jag då hade jag satt en smiley efter mitt inlägg.

Det är bara och konstatera, Löfvén och Tegnell har valt våran linje och över 80 procent accepterar detta, då finns det inga skäl att klaga på det nu!

Javisst, de gör bara sitt jobb med det gjorde ju också Mengele.
Citera
2020-05-18, 14:44
Medlem
Dör runt 70 i Sverige varje dag nu sa Tegnell.

Sverige har alltså runt 70 gånger döda i Danmark och Norge
och 35 gånger döda Finland på en dag.
Senast redigerad av TonyDR 2020-05-18 kl. 14:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vilket vaccin?

Det som förhoppningsvis komma skall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Det stämmer bra med vad jag har läst, sannolikt har viruset pga slarv hamnat bland allmänheten.

Japp,

Sen så insåg Kina vilken demon dom släppt lös och valde att låta hela världen få ta del av demonen då dom annars som enda land kraschat sin ekonomi totalt.
Citera
Medlem
Men kan ingen bara söva ner och intubera Johan Giesecke. Typisk jävla arrogant stil han kör med. Börjar utveckla ett hat mot honom. Jag är en sansad person vanligtvis.

Jag har haft fullt upp med att förklara för dottern varför hon inte kan träffa sina mor- och farföräldrar och varför det gör att hennes moster (som jobbar inom Covidvården och kanske inte får någon semester alls om alla är Johan Giesecke) kanske kan träffa SINA barnbarn i sommar. Hon har hanterat döden några månader nu.

Har man slitit med Covidvården förtjänar man mer än någon annan att träffa sina nära i sommar. Och förutsättningen för det är att folk sköter sig.
Citera
2020-05-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Det struntar jag i fullkomligt men hade jag velat "rädda" mitt tokfel, jag då hade jag satt en smiley efter mitt inlägg.

Det är bara och konstatera, Löfvén och Tegnell har valt våran linje och över 80 procent accepterar detta, då finns det inga skäl att klaga på det nu!

Javisst, de gör bara sitt jobb med det gjorde ju också Mengele.

Att jämföra med Mengele visar på hur historielös du är.
Vidrigt.
Citera
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Varför skulle de söka vård om de redan utvecklat antikroppar?

Ihållande ledvärk? Fortsatt andfåddhet pga mikro-tromber i lungorna? Tröttheten vill bara inte gå över?
Fyll i vilket möjlig följd-stadium du själv vill...
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Ska man prata om "positiv trend" måste man ju tala om antalet nedsmittade, inte antalet döda. Om man inte känner antalet nedsmittade, för att man inte testar blir det ju lite löjligt att stå och prata om antalet döda. Det finns enstaka äldreboenden där det dött 50 pers på ett bräde. Att då ha en statlig myndighet som analyserar ett dropp från 120 till 70 och tolka det som en "positiv trend" känns minst sagt amatörmässigt kan jag tycka. Det är ingen trend, utan snarare en omständighet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Har båda munskydd minskar naturligtvis den totala viruskoncentrationen i inandningsluften.

Eh.

What.

Inandningsluft =

0-20 um (även större) varav de större partiklarna halveringstid (fallande) är genererade i närhet. (damm[vilket Covid-19"tjuvåker på enl studier)/vatten/annat).

Hur menar du att ett filterlöst "munskydd" minskar inandningens viruskoncentration?

En person som andas med ett "munskydd" suger in luft från sidorna.

Samma luft som alla andra andas/utandas, finns det smitta i inandningsluften (från sidorna) hindrar ett "munskydd" 0.

Aerosol 5-10 um har en halveringstid på 35-40 min.

Droplet Nuclei 0-5 um längre halveringstid.

Ett munskydd har inget filter för partiklar som tex "ånga" dvs 0-20 um.

Det är detta jag menar. Folk "tror saker".
Senast redigerad av snuttis 2020-05-18 kl. 14:50.
Citera
2020-05-18, 14:47
Medlem
0 nya döda i Östergötland. Fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här