Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-17, 12:43
Medlem
-DaRude-s avatar
Jag tycker inte sexköp i sig är ett problem om det är frivilligt, däremot trafficking är såklart en annan sak och det är hemskt. Vi får se vad det blir av det i detta fall.

Men det som är mer irriterande är hur Paolo hanterar detta. Dels när han offerförklarar sig i tv och uppenbarligen ljuger och manipulerar folket för att tycka synd om honom, att han inte kan hjälpa det, att han är "trasig", att det första gången osv, men också hur han lägger upp bilder där han typ stirrar ut mot horisonten och funderar, och skriver om att det är "dags att ta tag i sig själv nu" bla bla. Det är så fejk att det är pinsamt.

Hade han inte åkt dit med de andra torskarna hade han ju fortsatt utan minsta tillstymmelse till självrannsakan eller fundering kring sitt s k "självskadebeteende". Det är ju fejk alltihop, ett akut drag av nöden för att rädda sig själv.

Med det sagt så tycker jag inte heller att han är förtjänt av ett sådant hat. Det är ingen nu som frågar sig "vad har han varit med om, vilka trauman har han upplevt?" tvärtom skrattar man åt det. Men i andra fall kan man förlåta både det ena och det andra.
Citera
2020-05-17, 12:45
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
En entreprenör kan bygga upp saker utan att använda sitt kändisskap. Björn Borg är allt annat än en entreprenör, bara en kändis som lånat sitt namn till ett par kallingar.

Hur många framgångsrika bolag har Paolo drivit fram utan att dra nytta av sitt kändisskap? Laila Bagge? Blondinbella? Är Zlatan en entreprenör för att han har en parfym?
Visst är dom det. Du är ju bara avundsjuk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hela grejen med mitt första inlägg var om bödeln som ska sparka och sparka bara för att det är en känd person. De tänker inte att de lika gärna kunde ha varit en anhörig eller nära vän som gjort detta.
De som skriker högst är knappast fläckfria själva.
Som jag skrev så är det bra att prata om de som säljs organiserat, vilka som gör de och vad de får ut av det, samt så klart vad man göra för att få bort det. Men debatten handlar alltid om att sätta dit den som köpt sex vilket aldrig kommer göra någon större förändring då de som står i media, styr våra lagar och regler mfl själva vill kunna använda sig av sexköp om inte i sverige så gärna när de reser utomlands.
Jag säger ingenting om de som arbetar för att skyddar och hjälpa tjejer från övergrepp mm, de gör säkert ett jättebra arbete. Det är många kvinnor som behandlas illa på många sätt. Men ska man kunna få en förändring i den här frågan så måste man också se att alla inte är utsatta och trasiga, många tjejer väljer helt själva att sälja sex och de kommer inte att sluta. Prostitution är en av världens äldsta yrken, och i dom flesta länder är det helt lagligt. Även i många av de länderna pågår arbeten för att hjälpa utsatta kvinnor, men de som själva valt att sälja sex får göra det.
Jag vill inte försköna sexhandel. Personligen tycker ja att det är äckligt och skulle aldrig betala för att dela en tjej med massor av andra. Men ska man komma någonvart med att få bort "den fula" handeln med tjejer som tvingas till detta måste man se bredare på problemet. Som jag skrev så är det samma människor, samma ligor osv som håller på med detta som placerar ut tiggare och gör andra brott. Så länge man tycker att det är ok att resa fram och tillbaka över våra gränser så kommer detta att fortsätta, i all evighet.
Fortsätt att diskutera sexhandel, trafficking, våld mot kvinnor osv men gör de hela vägen.

De jag ville var att påpeka att jag tycker det är fel att bedriva hetsjakt mot en enskild person bara för att han är känd. Ja han blir ett ansikte för sexköp, men de vinklas ju hej vilt på bekostnad av att skada hans nära ännu mer än de redan gjort.
Att TV4 sen är dom som ska skapa debatt helt plötsligt är ju ännu mer patetiskt. De får Paolo att ställa upp på en intervju efter som han är anställd av kanalen, sen ger de honom sparken. När de får kritik för intervjun kör dom igång debatt, men fortfarande med deras "vän" som grund.
Aftonbladet gottar sig också trots att dom inte har sopat sin egen matta efter att dom försökt att skydda sin egen sexförbrytare Virtanen.
Alex Schulman, ärkesvinet själv, gottar sig i Expressen och försöker få enkla poäng genom att sparka och spotta men när han konfronteras kommer han i vanlig ordning va lika feg som alltid...
Jja du förstår kanske (hoppas ja) var jag vill komma.
Debattera gärna det riktiga problemet men lägg ner hets och hat mot enskilda personer.
Och som jag skrev i mitt förra inlägg. Börja prata med dina närmast anhöriga om hur du ser på sexhandel mm men räkna inte med att få ärliga svar ens av dina vänner. Tro mig. De finns sexköpare i din egen närhet. Ska du hänga ut dom på Facebook om du får veta vilka de är!?

Tack för mig och lycka till.

Fortfarande har du en lätt nedvärderande ton i ditt inlägg som antyder att människor inte förstår de underliggande problemen kring prostitution på samma sätt som du gör.

TV4 har i mitt tycke behandlat frågan så bra det går. De lät Paolo få prata och därefter lät de den andra parten prata, d.v.s. organisationer som Talita och #jagärintedinhora. Dessa organisationer arbetar med precis de problemen som du efterfrågar att man tar tag i: de fokuserar på tjejerna och hjälper dem att ta ett helhetsgrepp på sin situation för att komma ur prostitution.
Genom att TV4 lät dessa organisationer komma till tals så pratade man inte bara om förövaren/sexköparen.

TV4 och alla andra som samarbetat med Paolo Roberto kan ju inte rimligtvis fortsätta samarbetet eftersom det skulle innebära att man tycker det är okej med sexköp. Så ja, Robertos värld rasar men han har orsakat det helt själv.

Det är väl ingen som tycker det är positivt med sensationslystnad och detta är ju ett problem som pågår ständigt och som alla kändisar blir utsatta för. Det är vidrigt att skandalmedia utnyttjar allting till att tjäna pengar. Men återigen - detta är inget nytt, det var Paolo Roberto medveten om när han köpte sex. Jag tror tyvärr att många gärna sparkar lite extra på just PR eftersom han har varit väldigt påstridig själv tidigare - både fysiskt och verbalt.

De tjejer som "frivilligt" säljer sex gör ofta det för att finansiera ett drogmissbruk. De få som säljer sex av något annat skäl är ju inte ett problem för någon så länge de inte sprider sjukdomar. Det är inte de kvinnorna som behöver hjälp.

Jag vet inte hur media vinklat hej vilt som du säger, för jag är inte intresserad av att läsa allt om Paolo Roberto och jag är inte sensationslysten alls. Jag tycker som jag redan sagt väldigt synd om Paolos närmaste som drabbats av hans dumhet och som måste stå ut med skandalskriverier.

Prostitution är inte ett av världens äldsta yrken, det är ett av världens äldsta kvinnoförtryck.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Storm i ett vattenglas. Om några månader är Paolo tillbaka igen likt den entreprenör han är.
Att köpa fnask är en bagatell i det hela.

Han kommer inte att vara tillbaka där han var. Se på Martin Timell. Inga uppdrag där inte.
Citera
Medlem
Då kn ni glömma fantasierna om våldtäkt, straffet blev böter för sexköp.
Citera
2020-05-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Jag hoppas verkligen hans flickvän dumpar honom. Fy fan vilket vidrigt svek mot henne. De är dock fortfarande ett par enligt Paolos Facebook-sida. Misstänker även att det var flickvännen som fotade Paolos senaste Instagram-inlägg (som nu är borttaget). Så de kanske bara går vidare som om ingenting hänt. Tragiskt i så fall. Hon förtjänar någon bättre.

du tror inte folk återanvänder gamla bilder pucko?
Citera
2020-05-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Med det sagt så tycker jag inte heller att han är förtjänt av ett sådant hat. Det är ingen nu som frågar sig "vad har han varit med om, vilka trauman har han upplevt?" tvärtom skrattar man åt det. Men i andra fall kan man förlåta både det ena och det andra.

Det har med identitetspolitik att göra, tror jag. Även om han har invandrarbakgrund är han en framgångsrik, välbärgad man. De älskar att se en lyckad man falla.
Citera
2020-05-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Kanske för att dem normalt inte vet vad det är.

Nej, tack och lov. Men man är barn upp till 18 års ålder och då är man rätt medveten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QoVve4/gw-om-paolo-roberto-kan-domas-till-4-ars-fangelse

""Efter sina egna uttalanden om sexköpet kan Paolo Roberto få ett betydligt hårdare straff än böter.
I TV4:s Nyhetsmorgon säger Leif GW Persson att han kan dömas till fängelse i upp till fyra år.
– Han kan ha gjort sig skyldig till oaktsam våldtäkt."

Det var som sagt bara fantasier, det blev böter för sexköp.
Citera
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han kommer inte att vara tillbaka där han var. Se på Martin Timell. Inga uppdrag där inte.
Timell är en helt annan story. Där var det snack om våldtäkt från förvirrade feminister.
Citera
2020-05-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Inget barn drömmer om att bli städare eller jobba på McDonalds heller, verkligheten är ingen dröm. Inte fan blev jag självförsörjande på att spela fotboll, buhu Wallenbergarna utnyttjar mig... Telefonförsäljare mår inte heller alltid så bra inombords, vill du förbjuda det också? Ny lag, man får bara arbeta med sitt drömjobb 🤦‍♂️

Horan som PR pippade tjänar 3k i timmen, vad tjänar en städare? 80 spänn? Det är alltså en veckas arbete för att komma upp till hennes timlön och sen skatt på det.

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-4257282/amp/Brazilian-lawyer-dumped-career-PROSTITUTE.html

Vilket fullständigt meningslöst inlägg du skrev här. Du missar poängen så att det bara viner över huvudet på dig.
Citera
2020-05-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Märkliga slutsatser en del av publiken kommer till. Att diskutera prostitution och lyckliga horor är inte vad detta handlar om.

Vi ska alla följa lagar trots orimligheten i en del lagar. Det handlar om konsekvenser och självbevarelsedrift.

Paolo Roberto har levt gott på att vara en rehabiliterad brottsling. Lagbrytare som lyckat bli hjälte trots att han skadat människor, där de nu visar sig, att han inte fått konsekvenser som medfört att han har fattat. Media har älskat honom.' Media har förlåtit honom gång på gång, och nu trodde dumbommen att det var ritualen.

Man upphöjer nollor i detta land. De får lukrativa jobb av media för ingenting. Jag tycker det är rätt åt honom. Folk som kan mycket mer än honom, har haft långa utbildningar, jobbat och betalat hög skatt dör nu i Corona för att snusket och bristande hygien är utbredd i dagens Sverige.

Det är vidrigt att köpa människor för sex. Det är vidrigt att dra hem virus och bakterier till sin partner under en Corona Pandemi. Den prostituerade kvinnan lever farligt med all misshandel och sjukdomar hon kan drabbas av. Att folk förvarar detta är lika vidrigt som att aktivt utnyttja en kvinna.

Likt alla gullegrisar i Sverige som begår brott. De stjäl, rånar, mördar, våldtar, misshandlar, tänder på bilar och kommer allt för lindrigt undan, när polisen saknar resurser och bevisbördan är tung. De fortsätter med sin brottslighet för räderna går aldrig ur, tills de äntligen ställs till svars. Då trillar polletten ner och det blir långa fängelsestraff som alltid kommer som en överraskning för brottslingen. Först då kan rehabilitering vara aktuell.

Instämmer. I dagens Sverige har förövarna tillåtits bli offer och deras offer har gjorts till förövare. PR och andra kriminella behandlas med silkesvantar, dalteriet med brottslingar finner inga gränser och det vräks ut skadestånd till dem från statskassan. Beror detta på att våra fängelser är överfulla och att ansvariga av den anledningen väljer att inte straffa för, vad de själva upplever som mindre allvarliga brott, såsom tex sexualbrott och kvinnofridsbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in