Citat:
Ursprungligen postat av
aina08
Hela grejen med mitt första inlägg var om bödeln som ska sparka och sparka bara för att det är en känd person. De tänker inte att de lika gärna kunde ha varit en anhörig eller nära vän som gjort detta.
De som skriker högst är knappast fläckfria själva.
Som jag skrev så är det bra att prata om de som säljs organiserat, vilka som gör de och vad de får ut av det, samt så klart vad man göra för att få bort det. Men debatten handlar alltid om att sätta dit den som köpt sex vilket aldrig kommer göra någon större förändring då de som står i media, styr våra lagar och regler mfl själva vill kunna använda sig av sexköp om inte i sverige så gärna när de reser utomlands.
Jag säger ingenting om de som arbetar för att skyddar och hjälpa tjejer från övergrepp mm, de gör säkert ett jättebra arbete. Det är många kvinnor som behandlas illa på många sätt. Men ska man kunna få en förändring i den här frågan så måste man också se att alla inte är utsatta och trasiga, många tjejer väljer helt själva att sälja sex och de kommer inte att sluta. Prostitution är en av världens äldsta yrken, och i dom flesta länder är det helt lagligt. Även i många av de länderna pågår arbeten för att hjälpa utsatta kvinnor, men de som själva valt att sälja sex får göra det.
Jag vill inte försköna sexhandel. Personligen tycker ja att det är äckligt och skulle aldrig betala för att dela en tjej med massor av andra. Men ska man komma någonvart med att få bort "den fula" handeln med tjejer som tvingas till detta måste man se bredare på problemet. Som jag skrev så är det samma människor, samma ligor osv som håller på med detta som placerar ut tiggare och gör andra brott. Så länge man tycker att det är ok att resa fram och tillbaka över våra gränser så kommer detta att fortsätta, i all evighet.
Fortsätt att diskutera sexhandel, trafficking, våld mot kvinnor osv men gör de hela vägen.
De jag ville var att påpeka att jag tycker det är fel att bedriva hetsjakt mot en enskild person bara för att han är känd. Ja han blir ett ansikte för sexköp, men de vinklas ju hej vilt på bekostnad av att skada hans nära ännu mer än de redan gjort.
Att TV4 sen är dom som ska skapa debatt helt plötsligt är ju ännu mer patetiskt. De får Paolo att ställa upp på en intervju efter som han är anställd av kanalen, sen ger de honom sparken. När de får kritik för intervjun kör dom igång debatt, men fortfarande med deras "vän" som grund.
Aftonbladet gottar sig också trots att dom inte har sopat sin egen matta efter att dom försökt att skydda sin egen sexförbrytare Virtanen.
Alex Schulman, ärkesvinet själv, gottar sig i Expressen och försöker få enkla poäng genom att sparka och spotta men när han konfronteras kommer han i vanlig ordning va lika feg som alltid...
Jja du förstår kanske (hoppas ja) var jag vill komma.
Debattera gärna det riktiga problemet men lägg ner hets och hat mot enskilda personer.
Och som jag skrev i mitt förra inlägg. Börja prata med dina närmast anhöriga om hur du ser på sexhandel mm men räkna inte med att få ärliga svar ens av dina vänner. Tro mig. De finns sexköpare i din egen närhet. Ska du hänga ut dom på Facebook om du får veta vilka de är!?
Tack för mig och lycka till.
Fortfarande har du en lätt nedvärderande ton i ditt inlägg som antyder att människor inte förstår de underliggande problemen kring prostitution på samma sätt som du gör.
TV4 har i mitt tycke behandlat frågan så bra det går. De lät Paolo få prata och därefter lät de den andra parten prata, d.v.s. organisationer som Talita och #jagärintedinhora. Dessa organisationer arbetar med precis de problemen som du efterfrågar att man tar tag i: de fokuserar på tjejerna och hjälper dem att ta ett helhetsgrepp på sin situation för att komma ur prostitution.
Genom att TV4 lät dessa organisationer komma till tals så pratade man inte bara om förövaren/sexköparen.
TV4 och alla andra som samarbetat med Paolo Roberto kan ju inte rimligtvis fortsätta samarbetet eftersom det skulle innebära att man tycker det är okej med sexköp. Så ja, Robertos värld rasar men han har orsakat det helt själv.
Det är väl ingen som tycker det är positivt med sensationslystnad och detta är ju ett problem som pågår ständigt och som alla kändisar blir utsatta för. Det är vidrigt att skandalmedia utnyttjar allting till att tjäna pengar. Men återigen - detta är inget nytt, det var Paolo Roberto medveten om när han köpte sex. Jag tror tyvärr att många gärna sparkar lite extra på just PR eftersom han har varit väldigt påstridig själv tidigare - både fysiskt och verbalt.
De tjejer som "frivilligt" säljer sex gör ofta det för att finansiera ett drogmissbruk. De få som säljer sex av något annat skäl är ju inte ett problem för någon så länge de inte sprider sjukdomar. Det är inte de kvinnorna som behöver hjälp.
Jag vet inte hur media vinklat hej vilt som du säger, för jag är inte intresserad av att läsa allt om Paolo Roberto och jag är inte sensationslysten alls. Jag tycker som jag redan sagt väldigt synd om Paolos närmaste som drabbats av hans dumhet och som måste stå ut med skandalskriverier.
Prostitution är inte ett av världens äldsta yrken, det är ett av världens äldsta kvinnoförtryck.