Citat:
Men eftersom Paolo gjorde det pga övergrepp kanske vi ska tala om vem som begick det första övergreppet. Staffan Hildebrant.
"Unga människor som utsätts för övergrepp bildar ofta olika typer av trasiga stategier kring sexualitet.
Det gör det inte rätt - men det förklarar varför.
LOs favoritregiössör på 1980-talet Staffan Hildebrandt gillade unga killar.
Staffan jobbade sig på mig i några månader 1981-82.
En vuxen man som ringer en 12-årig pojke för att försöka övertala honom att komma till Stockholm några dagar. Ensam. "Alltså du blir ju inte ensam. Här är alltid mycket folk som hänger!"
Jag förstod så klart vad han ville. Det visste jag när han bad mig att ta av mig tröjan under en första fotosession jag fick betalt för.
Jag var tveksam mot att åka ensam till Stockholm.
Sen fick jag prata med Paolo Roberto.
"Snacka med Paolo. Klart du kan komma hit och vara här i Stockholm några dagar?"
Sorgset känns det.
Mänsklig sexualitet och psykologi.
Vuxna som av olika orsaker inte blir vuxna. Som kompenserar och överstyr. Övergrepp och vriden logik. Makt och meningslöshet.
Nej. Jag åkte aldrig till Staffan Hildebrandts lägenhet i centrala Stockholm.
Paolo lät ganska dum. Hela grejen lät dum.
Jag var inte tillräckligt hungrig eller blåögd. Jag ville helt enkelt inte knulla med en snuskgubbe och hans gäng.
Så jag stannade hemma."
"Unga människor som utsätts för övergrepp bildar ofta olika typer av trasiga stategier kring sexualitet.
Det gör det inte rätt - men det förklarar varför.
LOs favoritregiössör på 1980-talet Staffan Hildebrandt gillade unga killar.
Staffan jobbade sig på mig i några månader 1981-82.
En vuxen man som ringer en 12-årig pojke för att försöka övertala honom att komma till Stockholm några dagar. Ensam. "Alltså du blir ju inte ensam. Här är alltid mycket folk som hänger!"
Jag förstod så klart vad han ville. Det visste jag när han bad mig att ta av mig tröjan under en första fotosession jag fick betalt för.
Jag var tveksam mot att åka ensam till Stockholm.
Sen fick jag prata med Paolo Roberto.
"Snacka med Paolo. Klart du kan komma hit och vara här i Stockholm några dagar?"
Sorgset känns det.
Mänsklig sexualitet och psykologi.
Vuxna som av olika orsaker inte blir vuxna. Som kompenserar och överstyr. Övergrepp och vriden logik. Makt och meningslöshet.
Nej. Jag åkte aldrig till Staffan Hildebrandts lägenhet i centrala Stockholm.
Paolo lät ganska dum. Hela grejen lät dum.
Jag var inte tillräckligt hungrig eller blåögd. Jag ville helt enkelt inte knulla med en snuskgubbe och hans gäng.
Så jag stannade hemma."
Staffan uttalade sig om Paolo på ett slemmigt sätt för ett antal år sedan i någon intervju, om jag inte minns fel.
Min uppfattning om Paolo som ung är att han inte var som Robban (Liam Norberg) som var självsäker, skrävlig och raggade rättframt på tjejer, fick intrycket att Paolo var vilsen och blyg och som inte direkt haft självförtroende nog i tonåren att ragga på tjejer, möjligt att han inte scorade ofta bland tjejer.
Att äldre bögar försöker köpa unga tonårskillar finns överallt, har hört andra män berätta om sina upplevelser.
Dessa hebrefiler/pedofiler kan vara enormt envisa i sitt uppvaktande mot unga osäkra killar.
Precis som Patrik Sjöberg har berättat om.