2020-05-17, 16:59
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagpostartreposter
Men eftersom Paolo gjorde det pga övergrepp kanske vi ska tala om vem som begick det första övergreppet. Staffan Hildebrant.

"Unga människor som utsätts för övergrepp bildar ofta olika typer av trasiga stategier kring sexualitet.

Det gör det inte rätt - men det förklarar varför.

LOs favoritregiössör på 1980-talet Staffan Hildebrandt gillade unga killar.

Staffan jobbade sig på mig i några månader 1981-82.

En vuxen man som ringer en 12-årig pojke för att försöka övertala honom att komma till Stockholm några dagar. Ensam. "Alltså du blir ju inte ensam. Här är alltid mycket folk som hänger!"

Jag förstod så klart vad han ville. Det visste jag när han bad mig att ta av mig tröjan under en första fotosession jag fick betalt för.

Jag var tveksam mot att åka ensam till Stockholm.

Sen fick jag prata med Paolo Roberto.

"Snacka med Paolo. Klart du kan komma hit och vara här i Stockholm några dagar?"

Sorgset känns det.

Mänsklig sexualitet och psykologi.

Vuxna som av olika orsaker inte blir vuxna. Som kompenserar och överstyr. Övergrepp och vriden logik. Makt och meningslöshet.

Nej. Jag åkte aldrig till Staffan Hildebrandts lägenhet i centrala Stockholm.

Paolo lät ganska dum. Hela grejen lät dum.

Jag var inte tillräckligt hungrig eller blåögd. Jag ville helt enkelt inte knulla med en snuskgubbe och hans gäng.

Så jag stannade hemma."

Staffan uttalade sig om Paolo på ett slemmigt sätt för ett antal år sedan i någon intervju, om jag inte minns fel.
Min uppfattning om Paolo som ung är att han inte var som Robban (Liam Norberg) som var självsäker, skrävlig och raggade rättframt på tjejer, fick intrycket att Paolo var vilsen och blyg och som inte direkt haft självförtroende nog i tonåren att ragga på tjejer, möjligt att han inte scorade ofta bland tjejer.
Att äldre bögar försöker köpa unga tonårskillar finns överallt, har hört andra män berätta om sina upplevelser.
Dessa hebrefiler/pedofiler kan vara enormt envisa i sitt uppvaktande mot unga osäkra killar.
Precis som Patrik Sjöberg har berättat om.
Citera
2020-05-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Nej det är väl uppenbart för alla med någon slags intelligens att han bara sa det han trodde skulle dämpa effekterna av sexköpet. Inget sakinnehåll bör ses som fakta utan bara som PK-floskler.

Nu dämpar det ju inte effekten. Han bara framstår som än mer patetisk.
Citera
2020-05-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Givet hur lågt, smutsigt och äckligt han tycker det är att köpa sex så lär du nog inte få se honom i sådan kampanj nej.

Exakt, och det var ju bara engångsgrej för Paolo 😂

Paolo tycker inte att det är något fel med att köpa sex så länge som man inte åker dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Men du tror på PR när han säger att hon förmodligen blev dittvingad?
Varför skulle han nämna att det var en utsatt och dittvingad kvinna om han inte trodde att det var så inte direkt att plocka några pluspoäng att säga så i media.
Citera
Medlem
Får hoppas att han startar en webshop eller nåt så ska i alla fall jag stödköpa lite av hans produkter där.

Jag har aldrig provat hans produkter men som han blir behandlad av butiker etc så förtjänar han lite stöd.
Citera
2020-05-17, 17:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Någon flink som har siffror på antal gripna sexköpare de senaste åren / hur många har åkt på oaktsam våldtäkt ?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gildo
Han borde ha tagit tåget från Sthlm - Malmö vidare till Köpenhamn där lyx hororna är fem gånger vassare och billigare. En lyx hora i Köpenhamn kostar 100 danska för 30min och 150 för en hel timme o gotta sig i

Coronastopp för sånt nu.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha pajasen Gubbrora är här och sprider sitt skitsnack ser jag i vanlig ordning

Nej du din fjant det enda dessa luffare har gjort är en pkmässig bedömning... tror föga folk bryr sig om att Paolo köpt sex...

Jag vet att du har problem med att förstå saker men jag ska förklara för dig hur det hänger ihop. Dom företag PR samarbetat med har gjort det därför att dom tror att hans namn ska öka deras intäkter mer än vad han kostar. Därför använder dom sig på olika sätt av hans namn och person. För detta får PR en ersättning

Om dessa företag gör bedömningen att ett samarbete med PR plötsligt kostar mer än det smakar dvs att hans person sänker intäkterna så väljer man självfallet att avsluta det samarbetet. Vilket skulle skälet vara annars att sluta med Paolos Pasta eller Pizza. Det finns väl inga andra än Incels som kan beundra hans insats under de senaste dagarna. Jag tror inte heller att Horknullaren är en publikmagnet i Hammarby Sjöstad längre
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Hur är det våldtäkt? Det var ju en prostituerad
Du tror inte att man kan våldta en prostituerad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Inser inte du att om man bygger sin karriär på att vara ett varumärke så måste du vårda det. Om dina samarbetspartners plötsligt anser att du är ett sänke så spelar det inte så stor roll vad andra tycker. Om dom gjort en felbedömning kommer andra att erbjuda PR samarbete men det dröjer nog innan vi får se något sådant

Att han fått sparken från TV4 och att alla tar avstånd är ju helt onödigt.

Fredrik Önnevall då, människosmugglaren som blev dömd till dagsböter och villkorligt (alltså värre straff än Paolo), varför får han sitta kvar och trycka på SVT? Erbjöd inte SVT till och med att betala för rättegångskostnaderna? Skärpning nu!
Citera
2020-05-17, 17:02
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
https://www.ratsit.se/7164211281-Bos...Adelman_Mindre

Det är dessutom olagligt att inte ha en verklig huvudman.

Jag tror att det skulle finnas ett och annat att gräva i den här föreningen..

Det där är inte bara en brf som finns ifall de skulle få möjlighet att köpa fastigheten? För jag kan inte hitta en enda bostadsannons som gäller den fastigheten, nån borde väl sålt/köpt en lägenhet där.

https://www.fastighetsvarlden.se/not...gen-prisfraga/

https://www.bostadsuppgifter.se/bost...atan-10/2hmt2/
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2020-05-17 kl. 17:05.
Citera
2020-05-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Genom att gå ut offentligt har han besparat andra att bli offer i spekulationer kring deras personer. Det är rakryggat. Kom inte och påstå något annat.

Att han sen betett sig som ett svin är en annan femma. Han bli tyvärr flerdubbelt bestraffad. Staten står för bestraffning dessvärre även de företag han haft sammarbete med som drar sig ut.

De företagen kunde med rätta deklarera avståndstagande men det är fel att de ska bestraffa honom på det sätt de nu gör.

En politiker hade sagt jag tar timeout och någon månad senare hade det blåst över de hade suttit med fet riksdagslön eller riksdagspension.

När det gäller PR berövas han allt. Det är inte OK.

Det går inte att säga att det är fel. Företagen fattar sina egna beslut efter vad som är rätt för dem.

Det har f.ö varit uppståndelse kring horkarlen Littorin, kuktafsaren och kvinnoföraktaren Anders Fyllesvin Borg med flera och båda nämnda har bjudits in till tv-sofforna efter att lugnet lagt sig för att visa upp sina grisiga nyllen. Allt glömt, begravt och förlåtet.
Det blir likadant för horkarlen Horberto.
Synd om hans barn bara. Det går aldrig över för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in